2026-03-02, 09:33
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Tyskland kom ut precis och sa att de seröst överväger att ge sig in i kriget mot Iran
allt för juden.
Attacken på brittiska basen på Cypern kanske eventuellt kan ses som skäl att aktivera NATOs artikel 9, då Cypern är europeisk mark enligt artikel 5.

Då är världskriget ett faktum. Ryssen kommer inte att få någon mer eller bättre möjlighet att stå emot NATO, men det sagt kommer Väst fortfarande att gå vinnande ur detta även om ett världskrig naturligtvis blir kostsamt för alla.
Citera
2026-03-02, 09:34
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Helt ointresserade vad getknullarna heter bara de dödas. Man krossar Iran just nu och det är det viktigaste. Tror inte Iran klarar veckan ut innan de ger upp.
De har 90 miljoner medborgare, alla män har gjort värnplikt och deras försvarsdoktrin går ut på guerillataktik.
Om inte Trump får igång ett inbördeskrig mot mullorna kommer nog detta krig floppa som amerikanernas krig brukar göra.
Frågan är alltså om militären kommer byta sida och beväpna folket eller inte till att börja med.
Citera
2026-03-02, 09:34
Medlem
Usa har tre kandidater att välja mellan när det gäller nya styret av Iran…

”Donald Trump har ”tre väldigt bra val” när det kommer till vem som ska leda Iran i framtiden.

https://omni.se/a/aJbpoa

Antar väl att den han väljer ge USA all tillgång till oljan och mineraler? EU släpet säkert då reducerat pris för det är allierade..
Citera
2026-03-02, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
https://x.com/i/status/2028305302572196311

😂 Haha ledaren för Hizbollah dog i en bombning 10min efter att han förklarade krig mot Israel ✌️🇮🇱🇺🇸♥️ att dom aldrig lär sig

Tveksamt om det stämmer med tanke på att detta kom nyss:

Citat:
Israeli Defense Minister in a dramatic announcement: Hezbollah leader Naim Qassem is now a marked target for elimination!

Men jag har förstått att du är rätt lik pöbeln som sprider desinformation om iranska framgångar.
Citera
2026-03-02, 09:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Det är många länder nu i mellanöstern som är inblandade indirekt eller direkt.
Englands bas på Cypern attackerades nu också. England har ju flygaktiviteter i området runt Iran.

England har givit amerikanska flyg landningstillstånd på några av sina baser. Det räcker mer än väl för Iran att dra slutsatsen att man är med i kriget.

Citat:
Varenda amerikansk bas har ju snart fått en raket på sig. Att USA inte rapporterar mer casualties är lite udda också.
Israel lär ju bli attackerad från alla håll snart.

Might is right. Finns ingen part som vill medge förluster och om man gör det så skriver man ned det kraftigt för att hålla moralen uppe. I synnerhet gör man det inte när det finns tveksam opinion i USA för det här kriget och vi har klipp på Trump som för bara tio år sedan just lovade att USA under honom inte skulle angripa fler.

Överlag är det här ett väldigt riskabelt, och märkligt, agerande från honom då han inte krattat manegen (hos de egna supportrarna) tillräckligt i min mening för det här kriget.

Citat:
De skulle ha fortsatt diskussioner istället. Detta krig kommer att spridas och påverka hela världen negativt på alla sätt. Hur faan har de råd att kriga på alla fronter???

Håller med men det här kriget har förberetts i 30 års tid så inte förvånad.
Citera
2026-03-02, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
BBC har varit mycket bra på senare tid. Man har lyckats locka in flera intressanta gäster i studion. Senast igår hörde jag en expert som uttryckte stor förvåning över att inga drönarsvärmar synts till. Han, liksom jag, väntar på just det.

Det är framför allt det man bör hålla ögonen på, tänker jag. Det har i alla fall jag och experterna gjort från början. Ett sådant anfall vore ju något helt nytt, och ingen vet om det finns ett fungerande försvar för det. Inte ens om hangarfartyg, som vissa påstår vara oförstörbara, skulle klara en större svärm.

Nu bad du visserligen inte om den analysen, men jag läser så mycket nonsens i den här tråden att man blir spyfärdig, och fick därför för mig att jag kunde bidra med en kort analys som du får svårt att hitta i favorittidskriften Aftonbladet, eller Expressen. Vad det verkar har de gett upp den goda rapporteringen. De är i princip missing in action.

finns mängder med försvar mot "sci-fi" drönarsvärmar.

och att de ska hota örlogsfartyg till havs kräver tunga och avancerade drönare. så det är ingen risk att du och tyckonomer kommer få se just det.
Citera
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
När man skriver påståenden här på Flashback ska man ange källa till var man hittar fakta och utan trovärdig källa är det enbart bluff.
Vi hade sådant tidigare om att Ayatolla Ali Khamenei skulle hålla tal och då var han redan död. Det finns flera här på forumet som sprider falsk information. En del tydligen AI genererad.
Detta är ett vidrigt krig och ofattbart att det finns folk här som eldar på skiten och tycker det är bra när eländet eskalerar.

Jajaja, orkar inte hålla på kopiera massa källor hela tiden.

Det är den tiden vi lever i.

Nu har de träffat en av världens största raffanerier i suadi också. Bensinen lär bli dyr framöver, bunkar upp med några 100L.
Citera
Avstängd
ja och?
men kommer Irans missil attacker öka eller minska?

så kriget kommer fortgå.... jag betalar 4 kr extra... Värt det när Ayatollah och inte minst den lilla vesslan Mahmoud Ahmadinejad som gick mig på nerverna DÖD. a
Att han fortfarande andades efter 2025 kriget störde mig.... trots inte vart president på 20 år men jag ville se honom död

Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Hm, udda slutsats och knappast ett svar som relaterar till vad jag skrev. Detta krig kommer att eskalera stort och det kommer att påverka hela världen. Ekonomiskt och humanitärt dessutom miljömässigt då oljeriggar och oljefartyg bombas. Vad bra skulle komma ur detta? De som radikaliserats lär ju inte plötsligt bli fromma. Dessutom är ju väst de som skapat detta kaos i mellanöstern.
Senast redigerad av David1982 2026-03-02 kl. 09:39.
Citera
2026-03-02, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Tyskland kom ut precis och sa att de seröst överväger att ge sig in i kriget mot Iran

Källa på det tack.
Citera
2026-03-02, 09:38
Medlem
Borde inte attacken på NATO-landet Storbritannien trigga artikel 5?
Citera
2026-03-02, 09:39
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Stämmer det att flera kinesiska plan har landat i Iran med leveranser som ska hjälpa dem?

Utan källa att verifiera det så stämmer det inte. Sluta sprid desinformation.
Citera
2026-03-02, 09:40
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambushed
Borde inte attacken på NATO-landet Storbritannien trigga artikel 5?

Cypern är inte NATO
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in