2025-01-30, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erp.b
Eller när dom krigade om vem som hade längst samling av snörstumpar.
De jämförde rikedomar och kom fram till att det hade lika mycket så snörstumparna fick avgöra till slut. Joakim vann på slutet när han lade till snöret som han hade bundit runt turkronan.
Citera
2025-01-30, 13:25
Medlem
GastonLeMans avatar
Hörde att den kända kocken Tallriq Trailer va med i nån senare tidning.
Kul med nya ansikten.
Undra när JvA får en ny fiende som kanske heter D Trumph?
Citera
2025-01-31, 08:40
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Den här tråden satte sannerligen fart på fantasin.

På min arbetsplats hittade jag ett par björnbusar, Musse Pigg, Mårten Gås, samt några bifugurer och engångsskurkar som varit med i enstaka avsnitt.
Nu kom Uppfinnar Jocke förbi här också.

Som sagt, fantasin satte fart.
Citera
2025-01-31, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Den här tråden satte sannerligen fart på fantasin.

På min arbetsplats hittade jag ett par björnbusar, Musse Pigg, Mårten Gås, samt några bifugurer och engångsskurkar som varit med i enstaka avsnitt.
Nu kom Uppfinnar Jocke förbi här också.

Som sagt, fantasin satte fart.

Det är väl det som är en bristvara.

Carl Barks levde ett ganska svårt liv i början. Han hade en hörselnedsättning och hans mamma dog tidigt.

Content. Det är det som är valutan alla handlar med. Det innebär att de som kan skapa content är de verkliga makthavarna i informationsåldern, trots vad vissa manosfärskägg påstår om influencers och kurerad information.

I fallet Barks finns det inte en ideologisk tvångströja att förhålla sig till, han drar från erfarenhet och sen dummar han ner det till en rolig historia som utspelar sig i den bästa av världar där ingen verklig sorg finns, men varje penseldrag är mycket exakt.

Det är därför jag älskar Disney. Det existerar ingen verklig ondska. Kalle jagar sina brorsöner med ris in i solnedgången och jag skrattar åt barnmisshandeln därför att jag vet att i nästa nummer kommer något helt annat hända.

edit: "innehåll" på svenska.
Senast redigerad av MonitorLizard 2025-01-31 kl. 14:17.
Citera
2025-02-09, 19:34
Medlem
Vilken är er favoritserie i Ankeborgs värld? Carl Barks, don rosa eller någon annan?
Citera
2025-02-09, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekkenisthegame10
Vilken är er favoritserie i Ankeborgs värld? Carl Barks, don rosa eller någon annan?
Carl Barks, alla gånger, men jag tycker också mycket om de tidiga KA Pocket-serierna från 70-talet, och de var till stor del italienska.
Citera
2026-03-02, 07:40
Medlem
Jag älskar fortfarande att läsa Kalle Anka och de andra serierna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här