2026-03-01, 20:55
Medlem
mamaduzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Det är ingen fara ty jockeboi aldrig kan göra något fel (det är mammas fel). För övrigt så förstår jag inte hur följarna fortfarande sväljer dessa wish-produktioner, även om ribban verkar vara rätt låg för vad som går hem hos dessa.

Vad syftar du på med "dessa wish-produktioner"? Den ska sändas 1 april tror jag, så det går inte säga något redan nu om hur välproducerat detta kommer bli, men enligt Joakim så kommer det vara hans största projekt.

Är det Spökjakt du syftar på med "wish-produktioner" eller något annat? Spökjakt har varit väldigt populärt bland många unga och även äldre.
Citera
2026-03-01, 21:12
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamaduz
Vad syftar du på med "dessa wish-produktioner"? Den ska sändas 1 april tror jag, så det går inte säga något redan nu om hur välproducerat detta kommer bli, men enligt Joakim så kommer det vara hans största projekt.

Är det Spökjakt du syftar på med "wish-produktioner" eller något annat? Spökjakt har varit väldigt populärt bland många unga och även äldre.
Tänker inte på något specifikt lalleri mer generellt att han kopierar ett koncept rakt av fast gör det ca 100% sämre. Dessutom programleder han ungefär lika bra som han sjunger eller DJ:ar, dvs helt värdelöst. Det är verkligen otroligt att det ändå verkar gå hem.
Citera
2026-03-01, 21:12
Medlem
Andromedatravellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamaduz

Spökjakt är en riktigt rolig komediserie. Dom spelar bra när dom låtsas bli skrämma av fiktiva andar och gastar. En kille jag känner, som har en låq iq pga. en intellektuell funktionsnedsättning, han tror att dom jagar efter spöken på riktigt.
Citera
2026-03-01, 21:25
Medlem
mamaduzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andromedatraveller
Spökjakt är en riktigt rolig komediserie. Dom spelar bra när dom låtsas bli skrämma av fiktiva andar och gastar. En kille jag känner, som har en låq iq pga. en intellektuell funktionsnedsättning, han tror att dom jagar efter spöken på riktigt.

Stackars den killen du känner.

Spökjakt är främst ett barnprogram - som uppskattas av barnfamiljer.
Man kan tycka filmen "Sjätte sinnet" är bra utan att man tror på att det i filmen är sant.
Det är inte bara hos personer som tror på spöken som Spökjakt är populär underhållning.
Vore det så skulle jag bli orolig för mänskligheten, om så många trodde på spöken.

JAg anser dock att produktionen av Spökjakt är relativt bra, för att vara en "privat" liten produktion och inte producerat av någon gigant inom tv-produktioner. Förstår inte vad "wish-produktion" kommer från? Men alla gillar olika, somliga anser säkert att produktionen bakom "The Dark Knight Rises" är en wish-produktion bara för att man inte gillar DC Comics.
Senast redigerad av mamaduz 2026-03-01 kl. 21:30.
Citera
2026-03-01, 21:50
Medlem
Grunthers avatar
Är Jocke hjärtsjuk eller nåt? Har märkt av att han i alla sammanhang rör sig som någon med hjärtsvikt eller liknande problem. Han rör sig aldrig fysiskt ansträngande. Inga snabba rörelser alls. Som en gammal 90-årig gubbe, det enda som fattas är krokig rygg och käpp eller rullator.
Citera
2026-03-01, 22:38
Avstängd
HeligaBrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunther
Är Jocke hjärtsjuk eller nåt? Har märkt av att han i alla sammanhang rör sig som någon med hjärtsvikt eller liknande problem. Han rör sig aldrig fysiskt ansträngande. Inga snabba rörelser alls. Som en gammal 90-årig gubbe, det enda som fattas är krokig rygg och käpp eller rullator.
Det kan man ju hoppas. Vore underbart om odjuret själv kunde drabbas av dålig och livshotande hälsa
Citera
2026-03-02, 00:33
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunther
Kika på fotlederna från barfotasången han gjorde nyligen, de skriker hälsoproblem.
Sånadär vrister har inte ens en duktig fotbollsspelare.
Citera
2026-03-02, 07:31
Medlem
ruskinarmss avatar
Konstigt att inte Motvikt fick vara med i "Mördarna". Han är ju mentalist, trollkarl, psykolog ..... som klippt och skuren för att delta. Och vara den vuxna i rummet.
Han har slitit tappert i 2 år för att komma nära Jocke.

Men det kanske är för svårt att få ledigt från det viktiga deltidsjobbet som samhällets stöttepelare i skobutiken. Ja, så måste det vara.
Citera
2026-03-02, 08:19
Medlem
dr-zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Konstigt att inte Motvikt fick vara med i "Mördarna". Han är ju mentalist, trollkarl, psykolog ..... som klippt och skuren för att delta. Och vara den vuxna i rummet.
Han har slitit tappert i 2 år för att komma nära Jocke.

Men det kanske är för svårt att få ledigt från det viktiga deltidsjobbet som samhällets stöttepelare i skobutiken. Ja, så måste det vara.

Vet inte varifrån du fantiserat ihop att Motvikt har viljat vara med i Mördarna men inte fått, men du har väl dina hjärnspöken som du har kommit fram till det tillsammans med.

Motvikt känns för mig som en familjefar med fasta rutiner, och så har han ett vanligt dagsjobb. Och den typen av socialt spel, med vinstpengar, tror jag inte lockar honom alls - och att han skulle vara borta från familjen för något sånt.

Jag kan tänka mig att Jocke bjudit Motvikt, men att han tackat nej. Eller så vet Jocke redan att Motvikt inte "är typen" som skulle tacka ja och vilja vara med. Det skulle dock vara kul att veta hur de har bjudit in deltagare/vänner, hur många de bjudit in och hur många/vilka som har tackat nej. Jocke nämnde något i hans senaste youtube om Mördarna att flera potentiella deltagare varit utomlandslands och annat och därför inte kunnat medverka även om de gärna har villjat. Sådana omständigheter bäddar för en säsong 2.
Senast redigerad av dr-zeke 2026-03-02 kl. 08:24.
Citera
2026-03-02, 08:52
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr-zeke
Vet inte varifrån du fantiserat ihop att Motvikt har viljat vara med i Mördarna men inte fått, men du har väl dina hjärnspöken som du har kommit fram till det tillsammans med.

Motvikt känns för mig som en familjefar med fasta rutiner, och så har han ett vanligt dagsjobb. Och den typen av socialt spel, med vinstpengar, tror jag inte lockar honom alls - och att han skulle vara borta från familjen för något sånt.

Jag kan tänka mig att Jocke bjudit Motvikt, men att han tackat nej. Eller så vet Jocke redan att Motvikt inte "är typen" som skulle tacka ja och vilja vara med. Det skulle dock vara kul att veta hur de har bjudit in deltagare/vänner, hur många de bjudit in och hur många/vilka som har tackat nej. Jocke nämnde något i hans senaste youtube om Mördarna att flera potentiella deltagare varit utomlandslands och annat och därför inte kunnat medverka även om de gärna har villjat. Sådana omständigheter bäddar för en säsong 2.

Du läser in saker i min text jag aldrig skrev. På tala om hjärnspöken.
Du upprepade ju det jag skrev, fast med andra ord.
Citera
2026-03-02, 09:04
Medlem
Pianotangents avatar
Nu säger han i Nemos podd om att han ljög om 90% förr.

Kanske dags att prata sanning om något?

Manipulerande idiot.

https://www.imagevenue.com/ME1CG1HE

https://www.imagevenue.com/ME1CG1HJ

https://www.imagevenue.com/ME1CG1HM
Citera
2026-03-02, 10:16
Medlem
dr-zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Nu säger han i Nemos podd om att han ljög om 90% förr.

Kanske dags att prata sanning om något?

Manipulerande idiot.

https://www.imagevenue.com/ME1CG1HE

https://www.imagevenue.com/ME1CG1HJ

https://www.imagevenue.com/ME1CG1HM

Jag brukar kalla notoriska lögnare/lögnerskor, som aldrig är ärliga och säger vad de faktiskt tycker till någon, för psykopater (Och ja, jag vet att jag får en del skit för att jag så lättvindigt slänger mig med det epitetet på folk). Visst, alla som ljuger är inte psykopater, men psykopater ljuger alltid. Så för mig handlar det mest om att då behöver den konstant ljugande personen, i detta fall Jocke, på något sätt bevisa att han inte är psykopat. Vad gäller Jocke har han misslyckats med att övertyga mig om att inte skulle vara manipulerande psykopat. Det räcker liksom inte att bara ljuga helt öppet mindre och mindre om åren. En rak och ärlig person märker man ju omedelbart, men en person som uppenbart ljuger och manipulerar - och det räcker faktiskt med en enda gång - så tar det ju lång tid innan den personen återfår någon slags förtroende eller att man skulle börja lita på personen. Kommer alltid existera en bakomliggande misstänksamhet mot personer som har lätt till lögnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in