2026-03-02, 01:33
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Det är visst trovärdigt, att dom inte har dom idag vet vi, men ska vi vänta tills dom har en månad kvar ?

Dessutom:

A number of countries (Argentina, Albania,[3] Australia, Bulgaria, Denmark,[4] France,[5] India,[6] Kenya,[7] Sweden, Thailand, United States)[8][9][10] have accused Iran's government and the Islamic Revolutionary Guards Corps of plotting assassinations or bombings in their countries and others against perceived enemies of Iran

Det är inte trovärdigt när Netanyahu sagt exakt samma sak i typ 40 år. "Inte trovärdigt" betyder inte att det inte är helt säkert falskt, det betyder bara att sannolikheten att det inte är sant är stor. Och allt annat de säger och andra argument de använder och attackerna i somras, allt sammantaget är det, utifrån detta, fakta att det inte är trovärdigt. Om jag däremot har missat något kan jag ändra uppfattning. Det kan jag ha gjort, det här är ju komplicerat och jag är inte expert inom området. Hittills har jag inte sett något som bör kunna övertyga någon om att Israels och USA:s anklagelser är trovärdiga.
Citera
2026-03-02, 01:33
Medlem
scraftys avatar
"Det blir inga krig med mig som president."
- Trump

https://x.com/PoorlyAgedStuff/status/2028179849701916965
Citera
2026-03-02, 01:36
Medlem
Finns de ingen svensk media (tv eller radio ) som rapporterar live om detta 24/7?
Citera
2026-03-02, 01:37
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det är inte trovärdigt när Netanyahu sagt exakt samma sak i typ 40 år. "Inte trovärdigt" betyder inte att det inte är helt säkert falskt, det betyder bara att sannolikheten att det inte är sant är stor. Och allt annat de säger och andra argument de använder och attackerna i somras, allt sammantaget är det, utifrån detta, fakta att det inte är trovärdigt. Om jag däremot har missat något kan jag ändra uppfattning. Det kan jag ha gjort, det här är ju komplicerat och jag är inte expert inom området. Hittills har jag inte sett något som bör kunna övertyga någon om att Israels och USA:s anklagelser är trovärdiga.
Netanyahu??? vad dillar du om?
Hotet om att Iran skaffar kärnvapen har inget med honom att göra, du låter bara som ännu en super-rasist, antisemit.
Citera
2026-03-02, 01:38
Avstängd
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Det är visst trovärdigt, att dom inte har dom idag vet vi, men ska vi vänta tills dom har en månad kvar ?

Dessutom:

A number of countries (Argentina, Albania,[3] Australia, Bulgaria, Denmark,[4] France,[5] India,[6] Kenya,[7] Sweden, Thailand, United States)[8][9][10] have accused Iran's government and the Islamic Revolutionary Guards Corps of plotting assassinations or bombings in their countries and others against perceived enemies of Iran

"En månad kvar" - Netanyahu har sen 1996 hållit tal om att Iran är <6 mån bort från kärnvapen din pedofildyrkande kroknäsa.

https://www.youtube.com/watch?v=b2UpLZsGZR4
Senast redigerad av Doxycyklin87 2026-03-02 kl. 01:42.
Citera
2026-03-02, 01:42
Medlem
HejaFinlands avatar
Har USA tvingat in Iranska regimen i en existentiell kamp för överlevnad nu genom att döda ledarskiktet under fredsförhandlingarna? Förhandling är nu meningslöst för Iran för inget USA säger går att lita på, för det är bara fällor för att döda dem? Ingen utväg bara krig kvar för Iran, bara göra det så kostsamt för USA som möjligt.
Citera
2026-03-02, 01:43
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Afghanistan och Talibanerna hatar Iran och Shiamuslimer mer än vad dom hatar Israel.

Nja, att talibanerna "föraktar" Shia är väl ett bättre ord än hatar. Olika trosinriktning inom "samma" religion.
Dom tror ju ändå på samma bajsgud.

Israel, USA, Ryssland kommer alltid vara talibanernas hatobjekt number one.

OT:

Fattar inte varför talibanerna la ner sin BLOMSTRANDE OPIUMTILLVERKNING!?
Citera
2026-03-02, 01:45
Avstängd
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Nja, att talibanerna "föraktar" Shia är väl ett bättre ord än hatar. Olika trosinriktning inom "samma" religion.
Dom tror ju ändå på samma bajsgud.

Israel, USA, Ryssland kommer alltid vara talibanernas hatobjekt number one.

OT:

Fattar inte varför talibanerna la ner sin BLOMSTRANDE OPIUMTILLVERKNING!?

För att deras största kund: Amerikanska regeringen slutade handla efter de blev ertappade med att göra sin egen befolkning till knarkare.
Citera
2026-03-02, 01:45
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Netanyahu??? vad dillar du om?
Hotet om att Iran skaffar kärnvapen har inget med honom att göra, du låter bara som ännu en super-rasist, antisemit.

Antisemit, islamofob... Så dåliga skällsord. Jag har inget emot judar, min mormor flydde från Hitler. Däremot tycker jag att Israels regering är vidrig, så att det skulle bli bättre med ett större Israel som tar vad de vill ha och dödar vilka de vill hur som helst bara för att Iran också har en vidrig regim, det tror jag inte. Och så Trump på det med sina kristna nationalister som hoppar av glädje som småbarn när de pratar om vilka länder de ska invadera.

Hotet om kärnvapen har med Netanyahu att göra på så sätt att han anklagat Iran för det i typ 40 år och att det är det som till stor del är anledningen till att folk tror att Iran är nära att skaffa kärnvapen. Om det finns konkreta bevis på att Iran är nära att ha skapat kärnvapen så såg det då.
Citera
2026-03-02, 01:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaschbackas
Verkar ju vara 90% Ai eller gammalt skräp som visar hur missiler slår ner som bara den i Israel. Finns det någon pålitlig källa? Iron dome verkar ju missa allt

Ja mycket skräp nu, men verkar ha varit en stor attack mot Jerusalem där vissa raketer tagit sig igenom luftvärnet. Iran har tydligen nya ballistiska robotar som svänger och är svårare att skjuta ned.

Mycket robotar som amerikanska skattebetalare måste betala för att ersätta i Israel när kriget är över.
Citera
2026-03-02, 01:49
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Till och med X värdelösa fact check verkar fått ordning på denna.

"The video first appeared online on June 23, 2025, in a post making a similar false claim during the 12-day war between Iran and Israel happening at that time. It appears to have been generated by the Arma 3 video game."

Det där är inte från arma 3 iafall 🤣😂🤣 men det stämmer att den är nog fake.
Citera
2026-03-02, 01:52
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
För att jag räknar inte Kuznetsov klassen som hangarfartyg dom har inga katapulter kan inte bära tillräckligt med flygplan och väger för lite.
Ryssland räknar Kuznetsov som en flygplans bärande robot kryssare altså inte ett riktigt hangarfartyg så Liaoning och Shandong räknas inte som hangarfartyg och Fujian kommer aldrig komma ut i aktiv tjänst på grund av att hon har enorma problem som inte kommer gå och fixa. Just nu väntar hon på att man ska klyva henne på mitten för att byta motorer och generatorer så han kan producera mer ström. Så hon kan inte heller räknas. Och f35 är bra mycket bättre än både gripen och allt kina har det visar dom i iran just nu kinas luftvärn dom skickat dit var helt värdelösa mot f35

Blabla mycket ordbajs från din sida...

Nej f35an är inte bra mycket bättre än jas gripen... 1mot1 absolut men har du fler gripen uppe i luften så utklassar dem f35an
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in