2026-03-01, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag har svårt att förutse hur det kommer att utvecklas men påståendet att USA och Israel vill att Iran ska bli fritt är absurt, det är ju lite av en självmotsägelse. Värre vet jag inte om det blir, det är som sagt väldigt svårt att förutse, men fördelarna är i allra högsta grad diffusa och nackdelarna är många och oundvikliga.

Men något vet du ju uppenbarligen eftersom du är så säker. Fritt från islamism är självklart i sammanhanget, möjlighet att rösta är inget motsägelse heller.

Även om det såklart finns nackdelar innebär inte det att alternativet är sämre.
Citera
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Om det stämmer det jag hört så kommer snart en Fatwa utfärdas med anledning av vad som sker. Då kommer helvetets portar slutligen öppnas och elden kommer förinta alla islams fiender.

Sure... Ni väntar bara på det rätta tillfället... snart, snart kommer ni att börja kriga på riktigt

Jävla förlorare whoco5:
Senast redigerad av midvintermorker 2026-03-01 kl. 23:17.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldx
Orkade inte läsa dina tidigare inlägg med galna teorier för det är så mycket skit du häver ur dig. Hur som helst kommer inte Kina göra nånting, det gör dem aldrig.

*gäsp* sagt av en sann sionist runkare... vi får väl se Xi har siktet inställt på Taiwan och en sådan här möjlighet får han knappast igen... på överskådlig framtid.
Citera
2026-03-01, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Vad får dig att tro det?

Det är det uttalade målet.

Islam har f.ö. inget existensberättigande
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Förstår man inte att USA försöker försvaga Kina iom det som hänt i Venezuela och nu Iran så är man bra dum. Kina har två val, betala ockerpriser för oljan eller sätta hårt mot hårt.

Ja men säg det till sionist packet i tråden jag har fattat detta sedan länge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldx
Nu öppnar även UK, Frankrike och Tyskland för att attackera i Iran. Det ser inte ljust ut för regimen.

Haha vilken shitshow det här börjar bli. Alla tre länder är mer eller mindre bankrutta och inga vapen har dom.
Först måste dom låna pengar, sen bygga vapen och ja sen kan dom kriga. En vits.
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Om det stämmer det jag hört så kommer snart en Fatwa utfärdas med anledning av vad som sker. Då kommer helvetets portar slutligen öppnas och elden kommer förinta alla islams fiender.

Om jag hade kebabhak så skulle det heta "Fettva". Och skulle ha en "Veckans Fettva" i min reklam. Jag tror att det skulle ge mer respons än en meningslös uppmaning av en döende Ajatulla i Iran.
Citera
2026-03-01, 23:17
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Det är det uttalade målet.

Islam har f.ö. inget existensberättigande

Det uttalade målet? Så du grundar det på att de attackerande parterna säger sig vilja sprida godhet. Okidoki.
Citera
2026-03-01, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Större är inte alltid bättre som Jänkarna sa när de spöade Japanska flottan under VK2 det gjorde det bara lättare att träffa målet...

Kina kan ersätta sina förluster 232ggr snabbare än vad USA kan göra... Kina kan strypa livsvikta komponenter som den amerikanska krigsindustrin behöver för att ens fungera...

Så jo kinas flotta är formidabel för att spöa på jänkarna.
Större är bättre när man har 11 hangarfartyg mot 0. Du vet inte vad du talar om. Usa är helt överlägsna kina.
Men vi återvänder till ämnet.
Kina har inga möjligheter att militärt stödja iran för dom saknar helt enkelt militär kapacitet. Dom försökte skicka luftvärn men det var mest skräp som vi ser idag så har deras teknologi ingen chans mot väst
Citera
2026-03-01, 23:19
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Större är inte alltid bättre som Jänkarna sa när de spöade Japanska flottan under VK2 det gjorde det bara lättare att träffa målet...

Kina kan ersätta sina förluster 232ggr snabbare än vad USA kan göra... Kina kan strypa livsvikta komponenter som den amerikanska krigsindustrin behöver för att ens fungera...

Så jo kinas flotta är formidabel för att spöa på jänkarna.

Men Kina är inte med i leken. De tittar på och väntar på sin olja.
Citera
Medlem
losfalosfulintoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Det är för att hon är iranier och vet hur folket lidit och haft svårt helt enkelt. Inte som F, som står med iranska folket samtidigt som de fördömer attacken mot Iranska regimen.

Det är ganska roligt se hur folk tänker faktiskt. Många verkar vara okej med att tiotusentals iranier skjuts ihjäl när de demonstrerar för Iran är de som ser till att Hamas och Hizbollah får resurser att slåss mot israelerna. Man skymtar ju att ändamålen helgar medlen hos så väldigt många, även bland vänsterfolket då som rent ut sagt sjunger att israelerna ska fördrivas och landet ska återgå till muslimerna.

Vi landar helt enkelt i en ganska religiös betonad skitträsk som suger ner alla i ren ondska.

Själv så tycker jag det är bra om man undanröjer den iranska regimen så iranierna kan flytta tillbaka till sitt hemland. Så ja, vi har alla våra motiv i det här.

Komiskt att du tror att detta kommer leda till att det blir frid och fröjd i Iran, visar bara på hur okunnig du är. En ny flyktingvåg är mer sannolik om något.

Gick ju hur bra som helst när USA ”befriade” Irak…
Citera
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Moralpolisen är extremt hårda. De griper ju kvinnor som inte bär hijab rätt dvs om nåt hårstrå tittar fram. Finns ju även exempel där gripna kvinnor dödats i häktet.

Lika hårt i Iran (shia-islamister) som det är i Saudi (sunni-islamister)
Varför springer det runt kvinnor utan slöja då och visar håret,
om de dödas för det?

Då borde väl Saudi bombas också då? Så att kvinnorna kan visa håret där?

Jag ska inte försvara det här, men det är sinnesjukt att bomba ett land för att kvinnorna inte får visa håret där. Eller tro att det är därför man bombar landet.
Senast redigerad av ett2ett2ett2 2026-03-01 kl. 23:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in