2026-03-01, 20:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Nu har jag inte läst om fallet i Trollhättan så det har jag ingen uppfattning om.
Jag tror att åklagaren i första hand kommer att yrka på vållande till annans död och i andra hand grov misshandel.
Det blir således upp till domstolen att avgöra om slaget var av sådan art att det bedöms som grovt.
Hade det varit en Tyson smäll alternativt flera slag så hade jag kunnat tänka mig vållande men i detta fallet så är det ett slag som till synes inte såg så allvarligt ute men jag kan naturligtvis ha fel.
Sen känner jag inte till hur straffskalan ser ut i Thailand för respektive brottsrubricering.
Du vet om lagsystemet och brottsrubriceringar i thailand är ganska olika svenska va?=
Citera
2026-03-01, 21:03
Medlem
Idiot!
Livstid på Bangkok Hilton är ett skitliv utan dess like.
Såg att vi hade en livstidare i Sudan också. Kanske ännu jävligare!
Citera
2026-03-01, 21:18
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
Du vet om lagsystemet och brottsrubriceringar i thailand är ganska olika svenska va?=

Kan inte påstå att jag är särskilt påläst när det gäller straffrätt i Thailand.
Det jag har kunnat läsa mig till är att i grunden är straffet för misshandel allt mellan 6 månader till 10 år.
Vållande till annans död allt mellan 3-15 år.
Sen är ju kruxet hur man bedömer misshandel.
Jag tror inte att man hittar ett uppsåt för en grövre misshandel och då bör det hela hamna i den lägre straffskalan.
Sen tror jag att eftersom det handlar om två utländska medborgare så kanske inte Thailand lägger allt för mycket krut till skillnad om det hade varit en Thailändsk medborgare som fick sätta livet till.
Citera
2026-03-01, 21:29
Avstängd
Citat:
Kan inte påstå att jag är särskilt påläst när det gäller straffrätt i Thailand.
Det jag har kunnat läsa mig till är att i grunden är straffet för misshandel allt mellan 6 månader till 10 år.
Vållande till annans död allt mellan 3-15 år.
Sen är ju kruxet hur man bedömer misshandel.
Jag tror inte att man hittar ett uppsåt för en grövre misshandel och då bör det hela hamna i den lägre straffskalan.
Sen tror jag att eftersom det handlar om två utländska medborgare så kanske inte Thailand lägger allt för mycket krut till skillnad om det hade varit en Thailändsk medborgare som fick sätta livet till.

Aha du tror inte det är som här då den dömde får vara kvar och belönas med livstidsförsörjning?
Citera
2026-03-01, 23:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Väldigt fördomsfullt påstående! En del av dem har istället kriminella irländare som förfäder.
Ja, Britter.
Citera
2026-03-02, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Är du sjuk i huvudet?
Det är inte synd om våldsturken. Det är synd om hans offer som han slog ihjäl.

Nu kommer fanskapet få sitta inne i Thailand resten av livet så vi slipper honom. Han får exakt vad han förtjänar.

Inte direkt lyxstandard heller. Blev en dyr örfil det där. Karma!
Citera
2026-03-02, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Idiot!
Livstid på Bangkok Hilton är ett skitliv utan dess like.
Såg att vi hade en livstidare i Sudan också. Kanske ännu jävligare!

Snacka om pest eller kolera scenario. Tror nog att Thailand är jävligare ändå.
Citera
2026-03-02, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Hon såg lättknullad ut ....

Typiskt babbar att oprovocerat slå äldre personer .

En flathand över örat räcker för att få någon att ramla , i synnerhet om offret är äldre .

Otur för anabolaturken att gubben slog bakhuvudet i asfalten då han föll men han får stå sitt kast .
I Thailand kan man få sitta häktad i månader eller år innan rättegång och de häktena är inte någon barnlek , i synnerhet för en farang .

Man har ju hört att vissa ger muta för att ens få en rättegång och börja avtjäna sitt straff.
Citera
2026-03-02, 07:12
Medlem
Någon som tar på sig uppdraget att skicka hans tidigare domar till Bangkok post ?
Citera
2026-03-02, 10:19
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Nu har jag inte läst om fallet i Trollhättan så det har jag ingen uppfattning om.
Jag tror att åklagaren i första hand kommer att yrka på vållande till annans död och i andra hand grov misshandel.
Det blir således upp till domstolen att avgöra om slaget var av sådan art att det bedöms som grovt.
Hade det varit en Tyson smäll alternativt flera slag så hade jag kunnat tänka mig vållande men i detta fallet så är det ett slag som till synes inte såg så allvarligt ute men jag kan naturligtvis ha fel.
Sen känner jag inte till hur straffskalan ser ut i Thailand för respektive brottsrubricering.
Jag vet inte vad Trollhättan har med det här att göra alls.
Först skriver du att du sätter din röst på grov misshandel, och att dråp inte är troligt. (Se inlägg nedan)
Nästa gång tror du åklagaren yrkar på vållande till annans död, alernativt grov misshandel.
Du snurrar sen in i vilket sorts slag det rör sig om. Det spelar ingen roll eftersom slaget, hårt eller löst, är orsaken till BO död. Därför yrkar åklagaren, misshandel och vållande till annans död.
Det är inga konstigheter här.

Citat:
Om han blir dömd i domstol så sätter jag min röst på att det kanske t.o.m stannar vid grov misshandel.
Som max kan det komma att bli dråp men det håller jag inte för särskilt troligt.
Citera
2026-03-02, 10:24
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorabora
Någon som tar på sig uppdraget att skicka hans tidigare domar till Bangkok post ?
Om du läser kommentarerna i Bangkok post så är det många som länkar till svenska medier om hans brottsliga liv.
Även thailändska sociala medier tar upp hans brottsregister. Detta är väldigt bra då åklagaren säkert kommer beskriva honom som en förhärdad kriminell i rättegången.
Citera
2026-03-02, 10:52
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Man har ju hört att vissa ger muta för att ens få en rättegång och börja avtjäna sitt straff.
Det beror på hur många som är häktade samtidigt som GM. Är det överfullt, som jag kan tänka mig att det är i Phuket. Så är det mycket värre i häktet än i fängelset som i sig är helvetet på jorden.

Han har troligen inga kontakter att vända sig till heller, då han precis muckat från ett straff i Sverige.

Han har hamnat i en jävla situation. Bara för ett jävla road rage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in