2026-03-01, 15:20
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Om han blir dömd i domstol så sätter jag min röst på att det kanske t.o.m stannar vid grov misshandel.
Som max kan det komma att bli dråp men det håller jag inte för särskilt troligt.
https://www.svd.se/a/7e53495a-62eb-313d-943e-af68d76c5060/misstankt-kom-sjalv-till-polisen
han fick ju två år du tänker det ska bli mindre här?

Varför isf
Citera
2026-03-01, 15:21
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Att en anabolstinn person slår ihjäl en betydligt mindre och svagare person, är en anledning till att skärpa straffet- Att slå personer som är betydligt mindre och klenare än man själv är höjden av feghet.
Och äldre men babbar vågar bara ge sig på kvinnor och äldre
Citera
2026-03-01, 15:23
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Rimlig misstanke. Men när jag googlade namnet fick jag verkligen inga träffar. Kanske hade stavat namnet fel, eller var detta för några dagar sedan då det endast fanns få artiklar?
säg som det är, du försvarar din landsman och målskamrat.
Citera
2026-03-01, 15:58
Medlem
5549s avatar
Lite svårt att se, men slaget såg inte särskilt hårt ut på videon. Mannen såg dock avtuppad ut innan han landade.
Citera
2026-03-01, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Som jag skrivit tidigare är jag in det minsta emotionellt investerad. Tycker bara det är sjukt kul hur alla pusselbitar föll på plats i denna händelse. Killen får maximalt med kuk av universum.

Karma heter det väl. Karmakontot blev maxat.. all skit kom ikapp han och karma levererade
Citera
2026-03-01, 18:47
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Om han blir dömd i domstol så sätter jag min röst på att det kanske t.o.m stannar vid grov misshandel.
Som max kan det komma att bli dråp men det håller jag inte för särskilt troligt.
Det är konstigt att du tror att det stannar vid grov misshandel, när han står åtalad för misshandel och vållande till annans död.

På thailändska sociala medier verkar uppfattningen vara 3-5 år. Det låter som en ganska trolig utgång.

Om thailändska fängelser är rena helveten är det än värre att sitta häktad. En liten cell tillsammans med en massa psyko thailändare utan möjlighet att få gå ut på en rastgård. Du blir galen där.
Citera
2026-03-01, 19:22
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lashback
Jo, alla Australiensare har ju varit kriminella Britter en gång i tiden.
Väldigt fördomsfullt påstående! En del av dem har istället kriminella irländare som förfäder.
Citera
2026-03-01, 20:11
Medlem
Kvinnan i videon är det turkens flickvän eller hur var det? Bara jag som tyckte hon var mysigt porrig?
https://videos.watchpeopledie.tv/1772124466crPfuHAV2bw7rQ.mp4
Senast redigerad av DjungelJumbo 2026-03-01 kl. 20:20.
Citera
2026-03-01, 20:14
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Tänkte oxå på det, någon påtalade hans tunna armar, jag tittade en gång till på video/bilder.

Ja å jäklar vad spinkig han ser ut. Undrar just om han var riktigt frisk.

Försupen brittisk-australiensk gubbe som levt på alkohol, chips och jordnötter i Thailand under 20 år utan någon fysträning samt någon underliggande sjukdom, är min spekulation.
Citera
2026-03-01, 20:27
Medlem
Hur fan dör man av det där wtf. Men att alå äldre människor är det mest efterblivna som finns. Tog han på hans tjej eller vad hände
Citera
2026-03-01, 20:33
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Kvinnan i videon är det turkens flickvän eller hur var det? Bara jag som tyckte hon var mysigt porrig?
https://videos.watchpeopledie.tv/1772124466crPfuHAV2bw7rQ.mp4
Hon såg lättknullad ut ....

Typiskt babbar att oprovocerat slå äldre personer .

En flathand över örat räcker för att få någon att ramla , i synnerhet om offret är äldre .

Otur för anabolaturken att gubben slog bakhuvudet i asfalten då han föll men han får stå sitt kast .
I Thailand kan man få sitta häktad i månader eller år innan rättegång och de häktena är inte någon barnlek , i synnerhet för en farang .
Citera
2026-03-01, 20:34
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
https://www.svd.se/a/7e53495a-62eb-313d-943e-af68d76c5060/misstankt-kom-sjalv-till-polisen
han fick ju två år du tänker det ska bli mindre här?

Varför isf

Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Det är konstigt att du tror att det stannar vid grov misshandel, när han står åtalad för misshandel och vållande till annans död.

På thailändska sociala medier verkar uppfattningen vara 3-5 år. Det låter som en ganska trolig utgång.

Om thailändska fängelser är rena helveten är det än värre att sitta häktad. En liten cell tillsammans med en massa psyko thailändare utan möjlighet att få gå ut på en rastgård. Du blir galen där.

Nu har jag inte läst om fallet i Trollhättan så det har jag ingen uppfattning om.
Jag tror att åklagaren i första hand kommer att yrka på vållande till annans död och i andra hand grov misshandel.
Det blir således upp till domstolen att avgöra om slaget var av sådan art att det bedöms som grovt.
Hade det varit en Tyson smäll alternativt flera slag så hade jag kunnat tänka mig vållande men i detta fallet så är det ett slag som till synes inte såg så allvarligt ute men jag kan naturligtvis ha fel.
Sen känner jag inte till hur straffskalan ser ut i Thailand för respektive brottsrubricering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in