Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Nya Zeeland är en bra retreat. Dock bor 500.000 kiwis i Australien för att det är bättre där så kanske Australien då. Min dotter bor redan i Sydney och väntar på atombomben.
USAs kärnvapen är jag inte rädd för. Faran är om Iran får kärnvapen. Men det går inte längre, allt är sprängt.
Pakistan har kärnvapen.
Det är nog nu du borde bli rädd för att Iran skaffar kärnvapen.
Den mördade Ayatollan var nämligen motståndare till att skaffa kärnvapen så som han tolkade religionen. Enligt iranska källor är den som kommer att efterträda honom av en annan åsikt.
Khameini valde tydligen frivilligt att bo kvar i sin officiella bostad istället för att ta skydd i en bunker. Syftet var att kunna dö som en martyr vilket anses som den högsta äran inom shia.
På så vis inspirerar han sina trogna följare att se på kriget på samma vis. De följarna finns även utanför Iran i Väst Asien.
För min egen del är jag nog ändå mest bekymrad över oljepriset framöver. Experter talar om 100$ istället för det tidigare priset runt 70$.
Det positiva är antagligen att Trump lär tröttna på att kriga snart - det är inte tillräckligt mycket glamour kring långa krig. När de amerikanska oljebolagen gjort sina vinster och inflationen drar iväg så avslutar han.