Citat:
Ursprungligen postat av
Nate.Higgers
Har fått napp på ett arbete på hemorten, har idag ett jobb där jag flackar runt en hel del som hantverkare, bär mycket tungt, och för varje litet arbete som skall utföras är det mycket prylar som ska in och ut ur bilen, tunga grejer dessutom. Kör dessutom allt från 10 till 30 mil om dagen, så en hel del på vägarna.
Jobbet jag fått napp på är som drifttekniker inom det kommunala, visst några tusen lägre i lön, men 32 dagars semester, halvdagar före röd dag, och klämdagar, det finns inte i mitt nuvarande yrke! dessutom kan jag semesterväxla och få 38 dagar semester, i mitt nuvarande yrke har jag 25, och mitt i sommaren när det är som varmast har vi som mest att göra.
Jag har bytt arbetsplats ett antal gånger under livet och jag har aldrig ångrat mig. Du ska tänka på vad som är bra för dig. Som du säger så blir man inte yngre, jag hade själv tidigare ett resandejobb där jag var utomlands väldigt mycket, men jag ledsnade på detta, även om min fru oftast följde med. Jag ångar inte mina år i det jobbet, jag har bott i bland annat Polen, Skottland, Tyskland samt varit någon månad i stöten i Ryssland, Ukraina (givetvis långt innan kriget), Georgien m fl, men med åldern så tröttnar man på att flacka runt.
Kanske får du tristare arbetsuppgifter, men du får mer semester - mycket värt, kanske något lägre lön, men bedömer du att det är värt det så kör på, för det kan ju ändå vara så att du kommer orka jobba där och att du med tiden inte orkar med det du håller på med idag.
Så bara kör!