2026-03-01, 13:47
Avstängd
Minst 4 döda i Israel efter en robotattack.
Minst 20 skadade.

Det är alltså i en utav attackerna bara.

Källa : https://www.sverigesradio.se/artikel/direktrapport-om-attacken-mot-iran samt AFP.
Samt : https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ok8lbw/israel-har-attackerat-iran

En byggnad i Beit Shemesh väster om Jerusalem uppges ha träffats av missiler, enligt Times of Israel.

Många under rasmassorna så siffran lär nog stiga.
Senast redigerad av Hasse1987 2026-03-01 kl. 13:50.
Citera
2026-03-01, 13:49
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Vissa tror fortfarande att judar för något gott för Europa.

Sekulära iranier och judars bidrag till väst, Europa och Sverige är historiskt övervägande positivt och de fungerar väl i demokratiskt uppbyggda länder till skillnad från muslimer - men berätta gärna exakt VAD muslimer bidragit med för gott, och hur väst, Europa och Sverige hade sett ut utan muslimer.
Citera
2026-03-01, 13:49
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BennyBoi
Det är ofattbart.
Det är lite som Jackie Arklöv som gick med i VAM.
Självhat kanske? 🤔

Ja helt klart. Jag kan tycka att det är en skillnad på att vara emot krig och att stå på regimens sida och protestera mot USA. Det borde vara att förräderibrott. Dom kan isåfall flytta till Iran om dom vill stå upp för regimen, dumma jävla vänsterpack... Helt absurt, dom gör vänstersidan en björntjänst iom detta. Jag har ofta varit ganska mitt emellan, men detta får mig att ta extremt avstånd från vänstersidan...
Citera
2026-03-01, 13:50
Medlem
Citat:
Är det något vi svenskar är duktiga på så är det att vara efterkloka.
Gör först, tänk sen.
Vissa tror fortfarande att judar för något gott för Europa.
De verkar missa totalt hur Israel mjölkar USA på både pengar och liv.
Samtidigt som de skapar migrationskris till migrationskris till Europa.

Med tanke på hur många lögner och propaganda du hittills har bevisat att du går på, samt spridit i tråden. Varför tror du att resten av din världsbild och konspirationsteorierna du tror på skulle vara sanna?
Citera
2026-03-01, 13:51
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursäkta men sedan när representerar varenda exiliranier det iranska folket?

Var har jag skrivit att de gör det?

Citat:
Det finns gott om exiliranier som vill ha Reza Pahlavi som styr Iran, samma Pahlavi som gått och kysst väggen i Israel.

Hellre en teokratisk diktatur än någon som gått och kysst Klagomuren, alltså? Det har han visserligen inte enligt vad jag kan finna - han tycks ha besökt den och lagt handen på den - men även om han så hade hånglat upp Klagomuren med ett stadigt grepp om dess ändalykt, hade jag underkänt den logiken.

Jag föreställer mig att åtskilliga världsledare hade gått och lagt handen på Den svarta stenen i Medina som tecken på respekt för muslimer, om det inte varit för att det råder dödsstraff för icke-muslimer att vidröra densamma. Att besöka eller för den delen kyssa klagomuren gör inte någon till slav under judarna.

Citat:
Det finns inte någon i Iran som vill ha honom.

Han har långt större stöd än den rådande regimen enligt alla oberoende mätningar som jag känner till.

Citat:
Förstår du inte att olika iranier kommer ha olika åsikter i frågan och att ingen trumfar den andres?

Jo, naturligtvis. Jag har inte skrivit något annat.

Citat:
Vem är du att bestämma om ett land ska ha en religös ledare eller inte?

Vem är du att bestämma om de ska ha en religiös diktatur eller inte?

Citat:
Jag ser inte att väst klagar på Nordkoreas ledare.. kan det bero på att de har kärnvapen?

Nej, det beror helt andra faktorer. Hade det berott på kärnvapen så hade Ryssland varit helt immunt mot kritik, och det vill du väl inte påstå att det är?
Senast redigerad av Threadkiller 2026-03-01 kl. 14:10.
Citera
2026-03-01, 13:52
Medlem
Privatpersoner som spårar flygplan såg att det israeliska regeringsplanet, "Wing of Zion" (4X-ISR), lyfte från flygbasen Nevatim vid lunchtid. Planet sågs cirkla utanför kusten i flera timmar innan det satte kurs mot Europa. Vissa källor påstod att det landat i Berlin, medan andra hävdade Grekland… Nu ryktas de om att Netanyahu var på planet.. sant vet jag inte men intressant att planet flyttades till Europa..

För att undvika att planet förstörs på marken vid en direktträff mot flygbasen så ska de ha säkrats i Europa. Planet är utrustat för att premiärministern ska kunna leda landet och hålla kontakt med Trump och militären även om kommunikationen på marken slås ut. Så vad tror vi har Netanyahu flytt eller är han i en bunker någonstans?
Citera
2026-03-01, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaeva
Nu tillverkar Ryssland sina drönare själva med hjälp av folk från Nordkorea.. dags o läsa på lite ?

Falskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Israel has been the largest cumulative recipient of U.S. foreign aid since its founding, receiving over $300 billion (adjusted for inflation) in total economic and military assistance.

https://www.cfr.org/articles/us-aid-israel-four-charts

Skrattretande att hänvisa till USA när Israel besegrade sina arabiska grannar helt utan amerikansk hjälp 1948 och 1967 och där man fick hjälp fylla på sina ammunitionslager 1973 samtidigt som araberna fick betydligt mer hjälp från Sovjetunionen såväl 1967 som 1973 avseende inte bara utrustning utan även utbildning och instruktörer på plats. Men antar det känns bättre för arabens självkänsla om denne tror att det är USA som besegrar honom gång på gång snarare än juden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Det är alldeles för simpelt att beskriva det så.
Iran vill få det till en religionskonflikt.
Citera
2026-03-01, 13:54
Medlem
.nilss avatar
Frågan är när Israel går in med marktrupper, det sägs byggas upp vid gränsen men jag antar att det ska bombas mycket mer innan det är dags. Man kan ju inte bara bomba och tro det blir regimskifte, eller hur?

Sverige och Europa måste diskutera att stänga gränserna när väldigt många islamister kommer fly. Som vanligt när Israel är i farten tillsammans med USA... Nästan som om det är en bonus i deras uträkning.
Citera
Medlem
Masingas avatar
Väntar bara på att fetknoppen Kim blandar sig och med lite tur så jämnar de äcklen med marken.
Citera
Avstängd
Du som är Musse

Jag undrar...Israel har r@vkn@llat arab league/mullorna och vinner

🥺Borde ni inte fråga er själva att Allah kanske gillar våra judiska syskon som låter dina bröder åka på så jävla mkt spö🥺

Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Är inte det ganska suspekt att du som konservativ Sverigedemokrat chillar så mycket för israel, och verkar skita i Sverige och det svenska folket totalt. Med en granne som dig behöver man inga fiender

Du får inte glömma att bära davidsstjärnan och kipan när du går ut så att du visar det svenska folket vilka som vinner i mellanöstern och vilka du stödjer! Du är enmodig jävel det klarar du.
Senast redigerad av David1982 2026-03-01 kl. 13:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in