Citat:
Ursprungligen postat av
BlackRockInc
Ursäkta men sedan när representerar varenda exiliranier det iranska folket?
Var har jag skrivit att de gör det?
Citat:
Det finns gott om exiliranier som vill ha Reza Pahlavi som styr Iran, samma Pahlavi som gått och kysst väggen i Israel.
Hellre en teokratisk diktatur än någon som gått och kysst Klagomuren, alltså? Det har han visserligen inte enligt vad jag kan finna - han tycks ha besökt den och lagt handen på den - men även om han så hade hånglat upp Klagomuren med ett stadigt grepp om dess ändalykt, hade jag underkänt den logiken.
Jag föreställer mig att åtskilliga världsledare hade gått och lagt handen på Den svarta stenen i Medina som tecken på respekt för muslimer, om det inte varit för att det råder dödsstraff för icke-muslimer att vidröra densamma. Att besöka eller för den delen kyssa klagomuren gör inte någon till slav under judarna.
Citat:
Det finns inte någon i Iran som vill ha honom.
Han har långt större stöd än den rådande regimen enligt alla oberoende mätningar som jag känner till.
Citat:
Förstår du inte att olika iranier kommer ha olika åsikter i frågan och att ingen trumfar den andres?
Jo, naturligtvis. Jag har inte skrivit något annat.
Citat:
Vem är du att bestämma om ett land ska ha en religös ledare eller inte?
Vem är du att bestämma om de ska ha en religiös diktatur eller inte?
Citat:
Jag ser inte att väst klagar på Nordkoreas ledare.. kan det bero på att de har kärnvapen?
Nej, det beror helt andra faktorer. Hade det berott på kärnvapen så hade Ryssland varit helt immunt mot kritik, och det vill du väl inte påstå att det är?