2026-03-01, 12:51
Avstängd
Seabeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Du är en äcklig islamofob.

Det är korrekt, jag avskyr islam och allt vad det innebär.
Citera
2026-03-01, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Det där var vackert! Om man kommer med fegt anfall med hjälp av usa så förtjänar dom själva bli bombade.

Det är från Irak 2003...
Citera
2026-03-01, 12:52
Medlem
esprit21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
https://edition.cnn.com/2026/02/28/world/video/cheers-iran-celebrations-khamenei-supreme-leader-strike-latam-intl

Hoppas de tar tag i det nu när chansen finns.

Ja, iranier över hela världen firar - så även inne i Iran. Och upplopp råder i vissa områden. Förhoppningsvis sprider det sig över hela Iran.

Lustigt att vänstern och alla som är anti-väst först NU uttalar sig om Iran, när den vidriga Khamenei dött, men inte när han mördade tiotusentals av sina egna medborgare för att de demonstrerade för frihet. Då var de tysta.

Först nu är gränsen nådd, men inte pga Iran såklart, men USA. Att förtrycka sina medborgare, kidnappa människor i natten och avrätta dem, mörda kvinnor som vägrar slöjan, gifta bort små barn, tortera demonstranter och mörda tusentals civila är tydligen inte där man drar gränsen. Den drar man när den blodtörstiga ledaren dör, för så kan man ju inte ha det...

Även Feministiskt initiativ har tagit ställning för islamisterna i Iran. Helt otroligt.
Senast redigerad av esprit21 2026-03-01 kl. 12:56.
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Du är en äcklig islamofob.

Jag med. Vem är inte äcklad av och rädd för Islam? Utom medeltida idioter?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Det där var vackert! Om man kommer med fegt anfall med hjälp av usa så förtjänar dom själva bli bombade.

Haha, det där har redan bekräftats vara från Irak, 2003.

Fatta desperationen när regimanhängare försöker "claima" videoklipp från amerikanska anfall mot Irak.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Ok, ljug i tråden då. Det behövs verkligen mer av den varan 🤷🏼‍♂️

Men du har ju själv ingen aning. Istället skriver du att folk skall sluta ljuga, prata om halmgubbar. Ingen vet. Ditt sätt att diskutera förstör tråden mest. Du skriver ju inte ens vad du tror är sanningen.

Jag är ju övertygad om att Trump tycker det är superkul att sitta i war room och förfoga över USA's arme och det driver honom.

Skall jag sluta "ljuga" nu eller?
Citera
2026-03-01, 12:53
Medlem
Wajis avatar
Man har utlyst 40 dagars landssorg efter Ali Khameneihar dött

Tycker vi på Flashback ska utlösa fest i 45 dagar för fira den döda jäveln😁
Citera
2026-03-01, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Att de har flera lagerhus/under jord med diverse missiltyper, robotar, drönare är självklart, frågan är bara hur stor den arsenalen är.

Trump & co har lovat att bomba vidare tills man raderat både deras flotta, alla lager, fabriker, rev.gardets tillhåll, commandocenters, etc.

Skrev igår att Ukraina är en annan indirekt vinnare i detta. Iom USA bombar alla lager kan inte regimen längre leverera tusentals drönare till Ryssland som i sin tur kommer tappa kraftigt i sin luftattacker mot Ukraina/civila.

Trump & co lovar rätt mycket.

Tiden får utvisa men jag misstänker att detta kommer orsaka en hel del mer eller mindre oförutspådda konsekvenser. Det är ett stort land med en stor befolkning som förberett sig inför detta i årtionden.
Senast redigerad av enhalvboj 2026-03-01 kl. 12:56.
Citera
2026-03-01, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Hur går det?

Kan du hålla dig till ämnet och svara på frågorna som ställts till dig?

Hittills har jag inte sett annat än halmgubbar och invektiv från dig och det visar ju bara på att du inte har något faktiskt att komma med och därför försöker fly från den diskussion som egentligen är tänkt att föras. Det är klart och tydligt för de allra flesta då inget tyder på att det motsatta skulle vara fallet...

Det är riktigt bra för perserna om regimen i Iran faller, men med tanke på att det finns tiotusentals mullor i Iran som är villiga att träda in och fylla platserna efter dem som nu slagits ut behöver det komma in marktrupper för att fortsätta rensningen. Har svårt att se att varken USA eller Israel i nuläget är villiga att gå in på marken så det här kan nog dra ut på tiden och landa i något helt annat än vad som är gynnsamt för de anfallande.

Att det mesta nu pekar på att Ali Khamenei är utslagen är helt klart fördelaktigt för tillfället. "Lite" oordning i ledningen brukar alltid skaka om i en sådan här situation. Frågan är bara exakt vem det blir som nu kommer fylla hans plats och hur fort detta år löst. Finns några alternativ, men skulle inte bli förvånad om det går direkt till ännu en Khamenei; Mojtaba Khamenei som torde kunna kliva in direkt.

Lång väg kvar till en faktisk lösning på problemen med Irans regim.

Med tanke på att Iran är den största livsmedelsproducenten i hela regionen och arabländerna är extremt beroende av dem kan det bli riktigt intressant att se hur detta kommer slå i nästa led. Risken finns att det snabbt blir betydligt vassare för USA och Israel än vad Trump och Hegseth förstår.

Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Hur går det?

Kan du hålla dig till ämnet och svara på frågorna som ställts till dig?

Hittills har jag inte sett annat än halmgubbar och invektiv från dig och det visar ju bara på att du inte har något faktiskt att komma med och därför försöker fly från den diskussion som egentligen är tänkt att föras. Det är klart och tydligt för de allra flesta då inget tyder på att det motsatta skulle vara fallet...

Det är riktigt bra för perserna om regimen i Iran faller, men med tanke på att det finns tiotusentals mullor i Iran som är villiga att träda in och fylla platserna efter dem som nu slagits ut behöver det komma in marktrupper för att fortsätta rensningen. Har svårt att se att varken USA eller Israel i nuläget är villiga att gå in på marken så det här kan nog dra ut på tiden och landa i något helt annat än vad som är gynnsamt för de anfallande.

Att det mesta nu pekar på att Ali Khamenei är utslagen är helt klart fördelaktigt för tillfället. "Lite" oordning i ledningen brukar alltid skaka om i en sådan här situation. Frågan är bara exakt vem det blir som nu kommer fylla hans plats och hur fort detta år löst. Finns några alternativ, men skulle inte bli förvånad om det går direkt till ännu en Khamenei; Mojtaba Khamenei som torde kunna kliva in direkt.

Lång väg kvar till en faktisk lösning på problemen med Irans regim.

Med tanke på att Iran är den största livsmedelsproducenten i hela regionen och arabländerna är extremt beroende av dem kan det bli riktigt intressant att se hur detta kommer slå i nästa led. Risken finns att det snabbt blir betydligt vassare för USA och Israel än vad Trump och Hegseth förstår.
Okej Allaballawalla, låt mig förklara: Du skriver en massa flummiga inlägg, lika flummiga som om du vore på hippieträff i Berlin, så om jag ska kunna svara måste jag faktiskt förstå vad det är du skrev. Jag gjorde ett försök, men det var tydligen inte det du frågade och därför får du väl, om det nu är så viktigt för dig att jag ska svara, skriva om frågorna mer tydligt och utan en massa flum och hallucinationer eller annan hippesmörja. Och ja, jag sysslar med personangrepp mot dig. Lev med det! Egentligen kan du om du vill köra samma mot mig vilket torde vara lätt eftersom du bara behöver skriva i PM så får du mitt namn och min Instagram så kan du se hur jag ser ut.

Visst, vi går in på sakfrågan nu då. Nu ska jag skriva exakt vad jag känner och tycker om detta, för det är extremt tudelat.

Å ena sidan är jag en varm anhängare av folkrätten, och inom det westfaliska systemet vi lever under finns det en grundprincip jag tror är bäst att man följer: icke-intervention, d.v.s. att man inte lägger sig i andra självständiga staters inre angelägenheter. Detta kan brytas om en stat anfaller en annan, men grundprincipen sedan 1648 har varit att ett lands inre angelägenheter är deras angelägenheter och man ska bara intervenera om staten uttryckligen ber om det (FN-trupper är ett exempel på sådant). Att USA ocj Israel anföll Iran utan att egentligen ha någon folkrättslig grund är rättsvidrigt.

Med det sagt är det dock väldigt positivt att Khomeini är död. Han har ställt till med en oöverskådlig skada för Irans folk. Så visst, positivt att han försvann. Men vad händer nu? USA har tre alternativ:
1. Man lämnar Iran ifred till Irans folk för att störta regimen, och det är långt ifrån säkert att en grupp obeväpnade människor kan göra det.
2. Man beväpnar Irans folk för att störta regimen, men det vet vi inte fungerar utan tvärtom lätt leder till att situationen urartar i inbördeskrig (Afghanistan).
3. Man ockuperar landet genom att tillsätta amerikanska marktrupper för att återställa ordningen, men det verkar inte heller fungera eftersom det hittills inte gett lyckade resultat i Mellanöstern. På det skulle det bli enormt kostsamt för USA, något jag knappast tror att opinionen är villiga att betala.

Så det är totalt omöjligt att säga hur detta kommer att sluta, men att Iran kommer att uppleva kaos framöver är nog lika klart som att Allaballawalla gillar att röka något lustigt innan han går all-in på Flashback
Citera
2026-03-01, 12:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
I tråden kryllar det av folk som har samma inställning till muslimer, som antisemiter har till judar. Att kritisera Israels regering är inte antisemitism. De som är som antisemiter, man skulle kunna kalla det antimuslimiter, är de som vill ha död på muslimer för att de är muslimer. Samtidigt hycklar de om att de bryr sig om det iranska folket.

Du vet mycket væl att muslimer inte passar i væst. Det enda ni tænker på ær sharialagar och ni hatar andra religoner och folkslag. Muslimer ær de størsta racisterna och fascisterna på denna jord. Plsu att ni ær extremt obildade men røven i vædret hela dagarna.
Citera
2026-03-01, 12:56
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takeseven
Men du har ju själv ingen aning. Istället skriver du att folk skall sluta ljuga, prata om halmgubbar. Ingen vet. Ditt sätt att diskutera förstör tråden mest. Du skriver ju inte ens vad du tror är sanningen.

Jag är ju övertygad om att Trump tycker det är superkul att sitta i war room och förfoga över USA's arme och det driver honom.

Skall jag sluta "ljuga" nu eller?
Det tror jag också. Han har nog sjukt kul på jobbet. Men jag nöjer mig med att påstå att jag tror det. Jag presenterar det inte som någon sanning.
Citera
2026-03-01, 12:57
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snellararafina
Ännu mer krig. Ännu mer flyktingar till Europa. Ännu mer "vinst längre fram"...

Nu brukar iof Iranier vara en vinst. Men det är inte frågan om några flyktingströmmar hit. Det dom flytt ifrån är ju på väg att plockad bort. Första dagen var ju en hyfsad början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in