2026-03-01, 12:24
Avstängd
HEhe. Så jævla deppigt se dessa regimtrogna. Fyfan vilket stenåldersfolk. Jævla pack. Nej låt de ædla perserna få tillbak sitt land nu från muhammedanerna.
Citera
2026-03-01, 12:24
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989

Netanyahu har sedan 1995 sagt i offentliga intervjuer/uttalanden att Iran är några månader från att ha kärnvapen, och det är alltid inom ”3-6 månader”.

Detta i samband med att IAEA spelat en katt och råtta lek med Irans atomprogram. De har hittat hemliga anläggningar som Iran inte öppet deklarerade för FN-Organet

" Undeclared nuclear sites at Natanz and Arak were exposed in 2002, and Fordow in 2009. "

" In 2005, the IAEA Board of Governors found Iran in non-compliance with its NPT safeguards agreement"

" in 2006 the United Nations Security Council (UNSC) demanded Iran cease uranium enrichment and imposed sanctions."

Hoppar man fram till idag ( Efter en hel radda vilseledande och undahållande av viktig data )

"On 12 June 2025, the IAEA found Iran non-compliant with its NPT safeguards agreement for the first time since 2005. On 13 June, Israel launched airstrikes targeting Iranian military leaders, nuclear scientists, and nuclear facilities, beginning the twelve-day Iran–Israel war. "
Citera
2026-03-01, 12:25
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Det kommer inte att gå bra för Trump alls och inte heller för Israel.
Det oroar mig mer än tvärtom.
De kan få.för sig att använda kärnvapen som sista utväg mot Iran och då brakar ett globalt helvete löst.
Har du aktier så sälj redan nu.
Jag funderar på att emigrera till Patagonien eller Nya Zeeland.
Nya Zeeland är en bra retreat. Dock bor 500.000 kiwis i Australien för att det är bättre där så kanske Australien då. Min dotter bor redan i Sydney och väntar på atombomben.

USAs kärnvapen är jag inte rädd för. Faran är om Iran får kärnvapen. Men det går inte längre, allt är sprängt.

Pakistan har kärnvapen.
Citera
Avstängd
🤫🤫🤫 nu ska vi vara snälla
Jag har dina texter så försök inte ..jag har stenkoll på dig.

så har Netanyahu ammunitionsbrist?? ja eller nej?

och 200 aggressiva israeliska piloter bombar nu skiten av Teheran... och Iran "nöter" dom? tror du det?

Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Din korkade hora varför ljuger du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Vilket dunderfirande. Ett 30-tal transor och fikusar.

Så du är både transfob och homofob... där ser man.
Citera
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag tolkar din ovilja i att svara att du vill se Iran få fram kärnvapen så de kan starta ett tredje världskrig och först att utplåna Israel och sedan överallt där USA har baser och då åker Nato med och sedan är det helt åt helvete.

Ingen vinner på krig, fattar du
Jag fattar, som de flesta andra, det här bättre än dig

Ribban är inte särskilt hög.
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Firande i Iran
https://www.youtube.com/shorts/4FxWbMbz5LQ

Samtidigt som regimanhängare stått och gapat på nåt torg idag.
Svårt att veta vad det klippet egentligen föreställer men du hävdar alltså att de står där och dansar efter Epsteins/Rothschilds judepipa?
Citera
2026-03-01, 12:26
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Tiotusentals iranier har korsat gränsen över till Turkiet.

Ett extra stort grattis til alla krigshetsare. Europa kommer inom en snar framtid fyllas med ännu fler migranter.

https://www.aljazeera.com/news/liveblog/2026/2/28/live-israel-launches-attacks-on-iran-multiple-explosions-heard-in-tehran?update=4350422

Du försöker frånsäga politiker och myndigheter ansvar för gränskontrollen och säga att om det någonstans råder krig och det kommer krigsflyktingar, måste de släppas in i Europa. Det är ett logiskt felslut.

Huruvida de släpps in eller inte beror på vilka beslut våra politiker tar i invandringsfrågan. Det beror till exakt noll procent på huruvida de agerar hejaklack åt någon av sidorna i själva konflikten.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Värt en egen tråd varför man ens vill resa till dessa länder.
En hel del flyg går via dessa platser, typ Doha, Dubai mm.
Många som är från Europa och reser till Asien tar flyg som har byten där och de sitter numera fast.
Åkt många gånger till Thailand med flyg och byten i Doha
Citera
Medlem
Jag tycker det är roligast med de olika lagen i tråden som inte ens kan komma överens om verkligheten. Då är det svårt med en diskussion. Vidare har man ingen källa eller någon mystisk källa som påstår något som passar ens verklighet och då blir det genast sant.

Det är väl ganska självklart att det finns människor som är ledsna att ledaren har sprängts i luften och de som är glada. Och jag är ganska säker på att man inte har intervjuat iranier över hela Iran och hört vad de tycker.

Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Jo, du har nog rätt i det.

Men nu bad jag om egentlig förklaring. Inte spekulationer.

om du vill ha en förklaring och inte spekulationer måste du nog känna Trump eller någon av hans närmaste. Samt de vill berätta sanningen. Kanske om 20-30 får vi se en dagbok fr någon av dem.

PS Funkar nog även med Netanyahu och kompisar
Citera
2026-03-01, 12:28
Avstängd
Då har du inget att oroa dig för eller hur?
Du kan berätta hur många av 200 missiler kom igenom Israel? du glömde den biten

Splitter skador och 1 dog... Inga militära mål träffades så en förlust ja för Iran

Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Intressanta uppgifter. Det verkar som Iran knappt har rört sin arsenal.
Iranian Strikes Update | 11 Countries Targeted

Cyprus 🇨🇾
2 missiles

Oman 🇴🇲
3 drones

Bahrain 🇧🇭
45 missiles
9 drones

Iraq 🇮🇶
7 missile and drone volleys reported over Erbil
Dozens of drones, 9 intercepted

Israel 🇮🇱
200+ missiles
12+ drones

Jordan 🇯🇴
13 missiles
Approximately 36 drones

Kuwait 🇰🇼
Multiple missiles
2+ drones

Qatar 🇶🇦
66 missiles

Saudi Arabia 🇸🇦
0 - 2+ missiles or drones

Syria 🇸🇾
1+ missile

UAE 🇦🇪
140 missiles
270 drones

Total barrages | February 28 to March 1, 2026
465+ missiles
357+ drones
824+ total projectiles

https://x.com/Osint613/status/2028060570428018889
Citera
2026-03-01, 12:28
Medlem
Ännu mer om varning angående prischock på olja!

Håll i hatten hörrni…

”Det är svårt att överblicka de ekonomiska konsekvenserna av helgens anfall mot Iran, enligt flera bedömare som Financial Times talat med. På kort sikt kan marknaden kompensera för bortfallet från den iranska oljeproduktionen. Den stora frågan är vart konflikten tar vägen och om Iran svarar med attacker mot oljeanläggningar i Mellanöstern.
– De resonerar att ”om vi inte får ha ett energisystem, ska inte ni heller ha det”, säger Richard Nephew från Columbiauniversitetets centrum för global energipolitik.”
https://tt.omni.se/prischock-pa-olja-befaras-efter-attacken-mot-iran/a/43or4q
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in