2026-03-01, 10:28
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Inte säkert. Vi vet inte vad som kommer hända. Det är dag två. Jugoslavien 99 tog 78 dagar.

Självklart finns det stor risk för kaos, Men är det säkert att det kommer bli kaos? Nej. Iran är en mycket äldre kultur och mer historiskt stabilt än till ex Libyen (Som är ett hitta på land) och Syren (Som är en fransk engelsk uppfinning)

Hör gärna av dig när Iran är en stabil jämställd demokrati. Jag tror det när jag ser det.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Det är ganska roligt ändå. Iran skjuter av allt de har och bränner sina lager. USA och Israel försvarar sig med lätthet och väntar bara på när nästa läge ska uppstå som de kan attackera Iran och slå ut fler nyckelpersoner i regimen.

Är det därför Israel har stängt av livestreamen och journalister rapporterar kaos på plats, för att Israel försvarar sig med lätthet?
Slut sprid skitsnack.
Helt ointressant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrabKore
USA kanske inte söker fred? USA kanske skiter i vilken satanssekt som griper makten i Iran, nu har man i alla fall skickat signaler om vad som händer om sekten inte lyfter på luren när Uncle Sam ringer och vill ”samarbeta”?

Ja jo du kanske har rätt… Det är en ren maktuppvisning som ska skrämma nästa ledare till förhandlingsbordet... ”Uncle Sam" och oljebolagen… Just nu ligger fokus på att säkra resurserna troligen . Samtidigt som bomberna faller, pågår ju juridiska processer i USA för att ta över iransk olja…

USA behöver ju heller inte ockupera Iran. De behöver bara se till att den som styr är tillräckligt rädd för att lyfta luren när Washington ringer och be rommgrqtis olja… Detta är ju en form av piratverksamhet! Känns rätt olustigt att demokratiska länder beteer sig såhär..
Citera
2026-03-01, 10:29
Avstängd
Trump är kristen 🥺 Rubio är kristen, Hegseth är kristen, Vance är kristen = alla pro israeler

vad är din poöng att konservativa militära kristna som jag inte finns 😅😅😅

Sötnos...är jag jude hade jag vart i IDF och ja du vet....i Gaza eller Tehran

Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
”Tungan har makt över liv och död, de som kan tygla den får njuta dess frukt.” (Ordspråksboken 18:21)

Du är en farisé. Håll dig på den breda vägen.
Citera
2026-03-01, 10:30
Avstängd
BombaySaphires avatar
Citat:
”Vi röstade för America First och noll krig”, skriver den tidigare republikanska kongressledamoten Marjorie Taylor Greene och kallar Trumpadministrationen för ”sjuka jävla lögnare”.

Även den konservative tv-profilen Tucker Carlson, som så sent som förra veckan besökte Vita huset, går hårt åt beslutet.

”Motbjudande och ondskefulla”, beskriver han attackerna i en intervju med ABC News

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/maga-profilerna-rasar-mot-trump-javla-lognare/
Citera
2026-03-01, 10:30
Medlem
Att lyssna på engelsk media nu. Där vill regeringen nu gripa och kasta ut alla nu regimtrogna iranier som bor i England. Intressant att deras politiker går fram med det tydligt.
Där säger man saker i de stora tv-kanalerna som Sky News som att ”muslimer borde jubla över att Khamenei blivit dödad”. Det sägs av etablerade politiska kommentatorer.
I Sverige ser i princip SVT’s sändningar ut som att alla medverkande antingen har rötter i Mellanöstern eller Afrika ser inte ut som att det är en svensk kanal om man inte hörde språket.
Citera
2026-03-01, 10:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Fast du tänker lite väl i svartvitt där. “Fanatiska dårar” eller inte regimen i Iran har överlevt värre tryck än så här både inifrån och utifrån. USA:s och Israels strategi har redan börjat slå tillbaka politiskt i regionen. Varje bomb de släpper blir i praktiken gratis rekrytering åt teokraterna. Om något kan det här bli ännu ett exempel på hur väst själva förlänger de regimer de säger sig vilja störta.

Väst? Du menar Israel och USA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallaren25
Varje gång man går in i tråden är det en tomte som skriver feta rubriker och länkar till både gamla och nya bilder/videor. Vad är agendan för denne användare i denna härva? Oavsett agenda så sjunker ju trovärdigheten när man lägger in bilder från 2025.

Det är samma typ av Islamister som postade låtsasvideos från Gaza!
Citera
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Irak är fortfarande ingen stabil jämställd demokrati.

Bosnienkriget var endast en tragedi för alla länder i regionen.

Japan och Tyskland förändrades i grunden av WW2 precis som stora delar av världen. De förändrades inte för att man gick in och bombade toppskiktet.
Irak är bättre än på 70 år.

Så du fattar inte vad som hände 1945,
då tror jag du får diskutera själv.

Iran kan mycket väl bli en succé, säger jag lite motvilligt för jag vill inte att Trump ska få glänsa.

Du kan ju gräva ner dig i din miserabla tillvaro, som så många andra losers här.
Citera
2026-03-01, 10:32
Avstängd
A Tel Aviv building was split in two by an Iranian missile.
What is at stake today is the very existence of Israel, which could well disappear

https://x.com/Palestine001_/status/2027984223525650443?s=20
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
En bra dag för mänskligheten. Nu får lakejerna i Irans regim välja om de vill sitt egna folk väl eller fortsätta med dårskapen.

Lär bli någon annan Islamist som tar över, dessa områden kommer alltid vara skit och alltid vara i konflikter!
Citera
Medlem
Hundratals demostranter runt Amerikanska ambassaden i Bagdad.... det är kaos... dom försöker forsera med bulldozer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in