2026-03-01, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Nö, men det behöver inte vara en nackdel.
Det finns ju kapabla Iranier som själva kan forma en regim, inom landet och i exil.
Ja med bemärkelse på ordet regim. De får en ny spännande regim av exiliranska förmågor. Vi gör en folkväxling i Sverige, exiliranier mot nuvarande regim. Det blir perfekt för oss
Citera
2026-03-01, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Afghanistan bygger väl inga kärnvapen och inget hot som Iran din dumma fan
Men Israel är lite hårdare än USA när det kommer till att lära folk en läxa, så råder Afghanistan inte jävlas med Israel
Irak has WMD!

Samma lögn, olika krig. Det är effektivt, man kan återanvända propagandan.

Israel har hävdat att Iran har kärnvapen vilken dag som helst sedan 1990-talet.
Citera
2026-03-01, 10:22
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Irak, men det vill du väl inte erkänna?
Serbien
Japan Tyskland 1945, vet du inte ens det???
jisses... haha, flashback och bildning...
finns många fler exempel

Har inte sagt att det inte tar tid ibland.

Irak var som mest stabilt under Saddam Husseins diktatur. Efter USAs ingripande har det inte varit stabilitet (eller egentlig demokrati) som präglat det landet. Vad hade USA med Serbien att göra, menar du?
Citera
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Iranian State TV claims multiple hypersonic missiles are set to be launched at the U.S. aircraft carrier USS Abraham Lincoln.

Varför skulle de nämna det i förväg?
Citera
Medlem
Ja om regimen faller vad talar för att det blir lugnt och tryggt och inte ett nytt Syrien? Just nu är det svårt att säga hur detta ska sluta att regimen faller eller att Trump gör en "deal" och regimen kvarstår men med nya löften om att inte utvecka kärnvapen alltså tillbaka på ruta ett för alla parter. Ju mer Iran attackerar Saudi, Qatar, Kuwait osv desto mer ökar pressen på Trump. Kanske inte så mycket nu men om några veckor hur ser det ut då?
Citera
Medlem
En bra dag för mänskligheten. Nu får lakejerna i Irans regim välja om de vill sitt egna folk väl eller fortsätta med dårskapen.
Citera
2026-03-01, 10:23
Medlem
badbollen3s avatar
Det är ganska roligt ändå. Iran skjuter av allt de har och bränner sina lager. USA och Israel försvarar sig med lätthet och väntar bara på när nästa läge ska uppstå som de kan attackera Iran och slå ut fler nyckelpersoner i regimen.
Citera
2026-03-01, 10:23
Medlem
TotalWars avatar
Många iranska poliser idag med amputerade ben, hörselskador och andra svåra skador som ångrar att de inte ställde sig på demonstranternas sida när de hade chansen. Nu får de i bästa fall spendera resten av livet som krymplingar eller döva och blinda. Så det kan gå. Många fler kommer tvingas sätta livet till de kommande dagarna. Polisen i Iran är särskilda måltavlor i anfallen.
Senast redigerad av TotalWar 2026-03-01 kl. 10:28.
Citera
2026-03-01, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Nej, tvärtom. Khamenei ledde det högsta rådet som gav direktiv till regeringen. Det är i högsta grad han som hade makten och ingen annan.
Minns att jag läste någonstans att han blev ''vald'' och ansågs som ''svag'' ledare i början och tog alla beslut, genom regeringen. Med tiden så fortsatte på den banan, av någon anledning. Bara att han mer och mer tog egna beslut. Men regeringen eller ''gruppen'' hade det sista ordet och oftast tog beslut åt honom. Bara att allt sågs ut som om han tog egna beslut.

Men jag är osäker.

Allt jag tänker är att folk blir glada att han är död och säger att Iran numera kommer få frihet. Det jag inte förstår, är hur man kan direkt tänka att Iran kommer komma till frihet. Tänk så att efterträdaren kommer vara likadan?

Kommer Iran bli mer religionsfritt land, som västvärlden? Man har länge velat bli av med slöjan, t.ex.
Citera
2026-03-01, 10:24
Avstängd
Men Irak och Iran hade nästan 🥺

1981 bombade Israel Iraks osirak
2025 bombade Israel Irans anläggningar

Så bygg inte så kostsamma projekt ok söttisar

Citat:
Ursprungligen postat av arkeofuturisten
Irak has WMD!

Samma lögn, olika krig. Det är effektivt, man kan återanvända propagandan.

Israel har hävdat att Iran har kärnvapen vilken dag som helst sedan 1990-talet.
Citera
2026-03-01, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Ok? Det rör varken mig eller ämnet eller vad tänker du?

Nja du använder telegram som källa och hävdar att västerländsk media inte visa. Därför kan jag inte se ljuset i denna tråd enligt dig. Då svarade jag att jag använder även MÖ-media som källor. Om vi inte kan komma överrens hur verkligheten ser ut så har vi svårt att diskutera.
Citera
2026-03-01, 10:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nja, tvivlar på att nuvarande regim i Iran går stärkta ur detta. Däremot kan de fanatiska dårarna dra ut kriget på tiden. Så best case scenario blir att nuvarande regim i Iran faller samt att rysskuksugaren Trump förlorar kommande midterms.
Fast du tänker lite väl i svartvitt där. “Fanatiska dårar” eller inte regimen i Iran har överlevt värre tryck än så här både inifrån och utifrån. USA:s och Israels strategi har redan börjat slå tillbaka politiskt i regionen. Varje bomb de släpper blir i praktiken gratis rekrytering åt teokraterna. Om något kan det här bli ännu ett exempel på hur väst själva förlänger de regimer de säger sig vilja störta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in