Citat:
Ursprungligen postat av
JagheterHenrik
Helt ärligt skriver du ungefär lika flummigt som en hippe hög på diverse hallucinogener (vilket kanske är närmare sanningen än andra förklaringar) så jo, det du skriver kräver en förklaring! För ingenting av det du skriver är speciellt tydligt eller enkelt att begripa...
Det övriga flummet försöker jag tyda, och det går ärligt talar inte bra. Men om jag ska försöka gissa skriver du att jag krävt att folk ska ta ställning kring i världens alla krig och konflikter, vilket jag definitivt inte kan dra mig till minnes att jag faktiskt sagt så det får du citera mig när jag sagt. Vad jag däremot sagt är att anledningen till att folk bryr sig om Palestina mer än andra krig är för att de blivit hjärntvättade av medierna, för om det inte vore för medierna skulle de engagera sig i dödligare krig och konflikter. Och vad jag där hävdar är att de som är så upprörda av vad Israel gör är det endera för att de är just hjärntvättade av medierna (annars skulle de uppröras lika mycket av andra krig som inte inkluderar Israel) eller endera för att de drivs av en politisk agenda (framförallt vänsteråsikter och hat mot västvärlden). Om du anser att det är irrelevant att påpeka detta så anser jag att din åsikt är irrelevant.
Men nu ska vi gå in på min sakfråga här: Anser du att det är orimligt att påpeka denna skenhelighet? Anser du att det är orimligt att kräva att människor som skyltar med att de är medvetna och använder moral som argument också lever upp till denna moral de hävdar sig själva representera?
Hur går det?
Kan du hålla dig till ämnet och svara på frågorna som ställts till dig?
Hittills har jag inte sett annat än halmgubbar och invektiv från dig och det visar ju bara på att du inte har något faktiskt att komma med och därför försöker fly från den diskussion som egentligen är tänkt att föras. Det är klart och tydligt för de allra flesta då inget tyder på att det motsatta skulle vara fallet...
Det är riktigt bra för perserna om regimen i Iran faller, men med tanke på att det finns tiotusentals mullor i Iran som är villiga att träda in och fylla platserna efter dem som nu slagits ut behöver det komma in marktrupper för att fortsätta rensningen. Har svårt att se att varken USA eller Israel i nuläget är villiga att gå in på marken så det här kan nog dra ut på tiden och landa i något helt annat än vad som är gynnsamt för de anfallande.
Att det mesta nu pekar på att
Ali Khamenei är utslagen är helt klart fördelaktigt för tillfället. "Lite" oordning i ledningen brukar alltid skaka om i en sådan här situation. Frågan är bara exakt vem det blir som nu kommer fylla hans plats och hur fort detta år löst. Finns några alternativ, men skulle inte bli förvånad om det går direkt till ännu en
Khamenei;
Mojtaba Khamenei som torde kunna kliva in direkt.
Lång väg kvar till en faktisk lösning på problemen med Irans regim.
Med tanke på att Iran är den största livsmedelsproducenten i hela regionen och arabländerna är extremt beroende av dem kan det bli riktigt intressant att se hur detta kommer slå i nästa led. Risken finns att det snabbt blir betydligt vassare för USA och Israel än vad
Trump och
Hegseth förstår.