Citat:
Ursprungligen postat av
BlackRockInc
Ironiskt nog sägs det att det var hans son, som nu är efterträdare, som styrde mest operativt.
Absolut inget förändras förutom att man gjorde gubben till en martyr som den muslimska världen kan sluta upp bakom samtidigt som det ger plats för radikalare värderingar hos efterträdare.
Om det är sant, det du skriver. Så är det precis så som jag misstänkte. Inte just det där om sonen, men det där om han han inte styrde självmant, även om han var högste ledaren. Han var mer som ''ansiktet utåt'' och syntes som om det var hans egna beslut.
Och efter hans död, kommer en efterträdare, som kommer bara följa ''hans linje''. Liksom, detsamma linje som innan. Precis som du skriver, så kommer inget att förändras. Möjligen ''hämndaktioner'', som egentligen består av att attackera tillbaka, eftersom man har get sig på Iran. Inte att man nödvändigtvis gör attacker och anfaller, för hans död, utan för att man redan har bombat och attackerat. Så ''måste'' man attackera tillbaka. Med andra ord, så finns det fortfarande risk för stort krig.
Frågan är också när Ryssland kommer vilja och kan hjälpa. Även om de har fullt upp med Ukraina, så tror jag att Ryssland kan hjälpa till, med en och annan attack.
Jag undrar om Sverige på något vis bli indraget. Inte på ett ekonomiskt plan. Vi får tyvärr vara beredda på prishöjningar och andra ekonomiska bekymmer.
Kan vi bli indraget, genom att själva bli attackerade eller blir tvinga att hjälpa till.