2026-02-28, 23:24
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Jag tänker att han kan ha varit svagare än vanligt p g a sjukdom och därför inte orkade parera slaget som att hoppa undan eller stoppa det med högra armen. Han hade ingen vidare stadig balans heller när han tar några steg bakåt för att komma undan och kunde garanterat inte föreställa sig att blatten skulle slå honom som kommer hotfullt närmare och närmare.

Tänkte oxå på det, någon påtalade hans tunna armar, jag tittade en gång till på video/bilder.

Ja å jäklar vad spinkig han ser ut. Undrar just om han var riktigt frisk.
Citera
2026-03-01, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Fyfan vilken max otur. Sjukt att det händer folk. Man slår till en annan man som kanske helt förtjänade det. Han ramlar, slår i huvudet och dör! I Thailand på övervakningskamera som grädden på moset. Alltså fyfan vad universum skulle kännas kallt.
Slår du någon så är det vad som kan hända om du har otur. Räcker med att skallen spräcks mot gatan.
Citera
2026-03-01, 09:38
Medlem
Harry_s avatar
vad säger obduktionen?
han dog av Adrenalin-chock skulle jag tro
Citera
2026-03-01, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
kanske för att Sverige i princip är det enda landet på jorden som har namn och adresser sökbart på nätet. Googla valfritt danskt namn och du får noll träffar...
Inte sant, jag googlade fram alla mina bekanta i USA senast i julas för att skicka Jenny Nyström-julkort (de blir så förvirrade av nissar och boskar, det roar mig) och hittade varenda hemadress. Fyra olika stater.
Citera
2026-03-01, 10:25
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Knappt någon googleträff på det namnet. Bara en träff på offret, Al*n R*ger J*life, (* aoo). Verkar inte vara en riktig nyhet.
Frågan är varför du försöker ljuga om detta när till och med videon är offentlig.
Vad är din relation till GM kan man fråga sig.
Citera
2026-03-01, 10:58
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Frågan är varför du försöker ljuga om detta när till och med videon är offentlig.
Vad är din relation till GM kan man fråga sig.

Rimlig misstanke. Men när jag googlade namnet fick jag verkligen inga träffar. Kanske hade stavat namnet fel, eller var detta för några dagar sedan då det endast fanns få artiklar?
Citera
2026-03-01, 11:12
Moderator
KomissarieBecks avatar
Om han blir dömd i domstol så sätter jag min röst på att det kanske t.o.m stannar vid grov misshandel.
Som max kan det komma att bli dråp men det håller jag inte för särskilt troligt.
Citera
2026-03-01, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Tänkte oxå på det, någon påtalade hans tunna armar, jag tittade en gång till på video/bilder.

Ja å jäklar vad spinkig han ser ut. Undrar just om han var riktigt frisk.
Att en anabolstinn person slår ihjäl en betydligt mindre och svagare person, är en anledning till att skärpa straffet- Att slå personer som är betydligt mindre och klenare än man själv är höjden av feghet.
Citera
2026-03-01, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kokacola41
Kommer det finnas en FUP att få tag i? Översätts den till svenska?
För den som letar går det nog att finna. Översätta till svenska får du nog göra själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Han är villkorligt frigiven i Sverige vilket innebär att han måste sitta av resten av straffet också om ha kommer hem igen.

Hur vanligt är de att thailändare får sitta av sina straff i hemländer? Kan Sverige neka det isåfall med tanke på att våra anstalter är fulla.

Förövrigt, frågade AI vad straffet är för vållande/grov misshandel. Fick bara fram maxstraff på vållande som va 10 år. Kanske bara är knark som folk blir inlåsta på livsstil där borta?
Citera
2026-03-01, 12:59
Medlem
Dessa svenskar... vilket folkslag alltså!

Hoppas turken lär sig lite ödmjukhet nu bland thaifångarna. Där inne står han INTE högt i hierarkin. Blir en härlig läxa för honom.
Citera
2026-03-01, 14:07
Medlem
(FB) Svensk häktad i Phuket för ha dödat australisk turist (2026-02-25)
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Var finns videon?
Citera
2026-03-01, 15:18
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Inte sant, jag googlade fram alla mina bekanta i USA senast i julas för att skicka Jenny Nyström-julkort (de blir så förvirrade av nissar och boskar, det roar mig) och hittade varenda hemadress. Fyra olika stater.
Du borde läsa på lite vad GDPR är för något hahahahh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in