2026-03-01, 09:19
Medlem
Vad säger våra hycklande(och hucklande) socialdemokratiska feministiska vänner som för inte allt för länge sedan slickade så mycket röv det bara gick under ett statsbesök i Teheran med idioten Löfven i spetsen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
På vilket sätt innebär det här kriget att något blir bättre för Europa och Sverige?

Assad är eliminerad, Saddam också. Det enda landet som destabiliserar MÖ är Iran. Det gynnar Sverige och värstvärlden om mullorna försvinner och ett mer västvänligt styre ersätter det nuvarande terrorstyret.
Citera
Avstängd
Epstein
woaaahhhh

Så kan du dela med dig vad du tyckte om Israels överlägsna anfall som dödade Ayatollah

Kan du vara objektiv nu🥺

Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Detta är ju en tydlig distraktion från de satansdyrkande pedofilerna som äter barn och styr våra länder.

Men viktigare att en utländsk ledare som enbart utgjorde ett hot mot pedofilnationen Israel (där pedofiler dömda i USA beskyddas).
Citera
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossadNews
Jag är inte ett dugg isolerad.. en stor majoritet av männskligheten förstår det du inte klarar av att greppa. Att krigen och barnamördarna från IDF + USA inte leder till något gott på varken kort eller lång sikt. Att personer som du försvarar laglöset, inskränkthet och våld förklarar med tydlighet varför mänskligheten inte kommit längre än mullorna, Trump och 80% av Israels befolkning.

För övrigt är jag nyfiken på vad du tycker om Saudi Arabiens regim och demokrati? och om du förespråkar motsvarande bombningar mot dem?
Du är både isolerad och korkad, arab?
jag stöttar inte trump allmänt sett men det förändrar inte att det som skett nu är positivt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
Här beskriver Trump sitt agerande:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RjGakd/trump-om-iran-jag-kan-ga-hela-vagen-och-ta-over-allt

En tanke slår en. Han säger att i förhandlingarna nu om Iran och kärnvapen så gick de framåt sen bakåt och han förstod de egentligen inte ville ha ett avtal. Det avgjorde saken. Det är ju precis samma grej som Ryssland gjort men pga att de har kärnvapen så låter Trumpen dom vara anser jag. Annars hade han massivt bombat bort ryssarna i Ukraina på några dar.

En amerikansk källa har uppgett att USA hade lovat att förse Iran med anrikat uran för kommersiellt bruk gratis och så länge dom ville om dom gick med på att avsluta den egna anrikningen.

Detta ska Iran ha vägrat.

Det säger isf lite om hur långt ifrån varandra man verkar ha stått när det gäller att komma fram till en kompromiss.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Vilket hopp?
Det är dock intressant att det skett en tydlig omsvängning i opinionen i USA de senaste åren
Gaza kriget, Epstein och nu Iran har säkert bidragit. Tucker Carlson m.fl. opinionsbildare har betytt mycket.
Jänkarna är trötta på att offra sina trupper för Israels alla krig. Krig som USA inte tjänar på.

hahahaha.. precis som med BLM och ICE opinionen.

Man kan inte leva på posering, fråga bara kohmeni i helvetet.
Citera
2026-03-01, 09:20
Avstängd
Sä du föredrar honom vid liv???

Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
På vilket sätt innebär det här kriget att något blir bättre för Europa och Sverige?
Citera
2026-03-01, 09:21
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det verkar som att dom flesta inom ledarskiktet fortfarande lever, Iran har bekräftad de som Israel pekat ut som döda men det handlar om nån handfull ledarpersoner än så länge vad vi vet. I övrigt:

Man hävdar fortfarande att man bara attackerar amerikansk mark(och israelisk), inte de länder där USA’s baser befinner sig.

Enorma samlingar som sluter upp kring Khamenei nu efter hans död, protesterna bleknar i jämförelse. Armén och IRGC säger sig fortsätta att skruva upp temperaturen i attackerna, vi får väl se hur det utvecklar sig.

Självklart var han redo att dö som martyr och Israel har nu gjort honom legendarisk med. Han är ju inte heller i närheten så hatad inom Iran som många i väst tror.

Var ser du dessa enorma uppslutningar? Letade snabbt men hittade inget.
Citera
2026-03-01, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Håller med, skitkasst
Knappt de uppdaterar i dagstidningarna

Det är ju världscup i skidor i Falun samt Vasaloppet. I min mening intressantare än kriget i Iran, som för övrigt lär hålla på ett tag till.
Citera
2026-03-01, 09:22
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Tex gissa vad Putin tycker om detta

Det får du fråga honom. Men högre oljepris brukar stärka ryska statsfinanser.
Citera
2026-03-01, 09:22
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Asså jukt va FEL jag hade en gång i tiden om iran.

Trodde de va inpenetrable pga sin geologi och position uppe i bergen. Att de skulle va omöjligt att invadera.
Kanske fortfarande är delvis, men du kan ju bara bomba skiten ur alla politiker me moderna vapen som e gaaalet accurate än jag visste då.
Så har du helt andra mefel in i landets makt än landinvasion.

Har ifsg sätt hur t.om iskander o liknande vart väldigt accurate på långa avstånd men trodde de skulle gå o skjuta ner pga terrängen o ev luftförsvar.

Attacken på iran visar att attack är bästa försvar.
Citera
2026-03-01, 09:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Boijangles
Rent säkerhetspolitiskt så är ju detta väldigt bra för Europa och kriget i Ukraina då Iran nu måste fokusera på sig själva än att stödja Ryssland. Samt att en eventuell ny regim lär vara mer västvänlig och ta avsteg från Ryssland.
Det beror på om kriget drar ut på tiden och USA tvingas använda av sina begränsade lager av vapen för att skjuta ned iranska drönare/missiler. I så fall kan vi glömma vapen till EU eller Ukraina därifrån.

Vad som händer härefter i Iran har vi ingen aning om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in