2026-03-01, 08:14
Avstängd
40 miljoner? är det allt?

Israel slogs vad jag vet alla fronter mot Syrien, Irak,Egypten, Saudi, Jordanien, Libanon en ggn och du tror inte Israel kan slåss mot en fiende?

alla 40 miljoner har inte vapen vettu...men eldkraften hos Israel är vad jag vet, så pass starkt OM Iran skulle hota Israel så har Israel kemiska, biologiska och KÄRNVAPEN att pulvisera motståndet...ngt Iran vet...

Irans flygvapen är ELIMINERAT
Israel har luftherraväldet och USA..även om en armé samlas hur ska de komma undan flyganfallen utan luftunderstöd? svar de kan INTE

Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Som skrivits, gaza hade några tusen hamastokar. Men Iran har 40 miljoner värnpliktsutbildade(24 mån) plus någon miljon yrkesfolk. Tror du de skulle låta Israel mörda deras kvinnor och barn utan motstånd?
Citera
2026-03-01, 08:15
Medlem
Hamsterbolls avatar
Gjorde misstaget att gå in på X för att se vad som hänt under natten och jösses så mycket skit och false information! Att de orkar.

För jag antar att Israels president lever och att inte massa kända skådespelare träffats av bomber i Israel under natten?
Citera
2026-03-01, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmilyDavison
Undrar om Trumps beslut att starta krig mot Iran har med Epstein filerna att göra? Är detta en s.k Wag the dog scenario? Midterms valen väntar och Republikanerna verkar tappa rejält. Tror Trump att starta krig mot Iran kommer att stärka Republikanerna i höst?

100 %
Citera
2026-03-01, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
40 miljoner? är det allt?

Israel slogs vad jag vet alla fronter mot Syrien, Irak,Egypten, Saudi, Jordanien, Libanon en ggn och du tror inte Israel kan slåss mot en fiende?

alla 40 miljoner har inte vapen vettu...men eldkraften hos Israel är vad jag vet, så pass starkt OM Iran skulle hota Israel så har Israel kemiska, biologiska och KÄRNVAPEN att pulvisera motståndet...ngt Iran vet...

Irans flygvapen är ELIMINERAT
Israel har luftherraväldet och USA..även om en armé samlas hur ska de komma undan flyganfallen utan luftunderstöd? svar de kan INTE

Iran kan bombas ja. Men aldrig hållas med marktrupp.
Citera
2026-03-01, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
Här beskriver Trump sitt agerande:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RjGakd/trump-om-iran-jag-kan-ga-hela-vagen-och-ta-over-allt

En tanke slår en. Han säger att i förhandlingarna nu om Iran och kärnvapen så gick de framåt sen bakåt och han förstod de egentligen inte ville ha ett avtal. Det avgjorde saken. Det är ju precis samma grej som Ryssland gjort men pga att de har kärnvapen så låter Trumpen dom vara anser jag. Annars hade han massivt bombat bort ryssarna i Ukraina på några dar.
Jag tror det kommer sluta så ryssland kan inte göra ett skit om trump bestämmer sig att kasta ut ryssland ur ukraina
Citera
2026-03-01, 08:21
Avstängd
korrektion:
Den som bestämmer är premiärministern i Israel inte presidenten (presidenten är samma makt som kungen här)

Ja både premiärministern Bibi som har kärnvapen nycklarna lever och Herzog (presidenten)

Men iran har lite panik så de kommer inom kort säga de sköt ner 100 tals plan som sist men kunde inte ens träffa en duva i Tel Aviv

Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Gjorde misstaget att gå in på X för att se vad som hänt under natten och jösses så mycket skit och false information! Att de orkar.

För jag antar att Israels president lever och att inte massa kända skådespelare träffats av bomber i Israel under natten?
Citera
2026-03-01, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Varför skulle du in med marktrupper? Vänta någon vecka så ska du se att vi har en revolution i iran
Citera
2026-03-01, 08:22
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Glöm det. De hade samlats på förmiddagen och Israel och USA har tidigare anfallit på kvällen och natten. De trodde säkert det var ofarligt att ha möte på förmiddagen. Dessutom var det uppe att ett anfall skulle kunna komma om 10-15 dagar.
Det florerar förmodligen fler osanningar än du kan räkna till. Jag utesluter inget. Efterföljarna sägs i alla fall vara mer extrema än Ayatollah, och efter den andre personen i successionsordningen följer sen extremare fundamentalister.

Det vore kanske bra om någon tog reda på var de "islamistiska stjärnskotten" sitter och smider sina planer mot Väst - men det vet antagligen ingen, och kommer nog aldrig att göra. Allra minst nyhetsankare du följer, som glatt vidarebefordrar nordkoreansk propaganda genom Trump-välsignade MAGA-kanaler.
Citera
2026-03-01, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Varför skulle du in med marktrupper? Vänta någon vecka så ska du se att vi har en revolution i iran

Visst är det Trumps plan.
Citera
2026-03-01, 08:24
Avstängd
men kan slås ut
nya tider vännen

Du behöver ingen armé, pansar

Räcker med flygvapen, undsäk och special förband

Tog fan 20 sek att döda högkommandot IGEN
Sååå ... en bra ide nu att inte ha en sådan övermäktigt fiende som Israel och USA

Bättre att göra affärer med de

Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Citera
2026-03-01, 08:24
Medlem
Kinaskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmilyDavison
Undrar om Trumps beslut att starta krig mot Iran har med Epstein filerna att göra? Är detta en s.k Wag the dog scenario? Midterms valen väntar och Republikanerna verkar tappa rejält. Tror Trump att starta krig mot Iran kommer att stärka Republikanerna i höst?

Känns väl mest troligt.
Svårt att se vad man skulle vinna strategiskt annars.
Irak, Afganistan, Libyen, Syrien och nu Iran. Det går liksom inte att bomba fram demokrati.
Citera
2026-03-01, 08:25
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Man måste skapa en lista med källor och personer annars fuckar algoritmen upp flödet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in