2026-02-28, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Men då är det inget lotteri.
Då är det hårt arbete bakom istället ju
Är det???
Och detta berättar du för mig nu????

Jag menar, har inte detta lotteri pågått i minst sju århundraden? Och nu säger du allt detta tradiga jobb hör ihop med lotteriet?
Nej nu fan går jag och lägger mig och dör.
Fuck glass och hans jävla moster. And the Horse he rode in on.

Livet är så jävla orättvist för kvinnor. Vi har fan ingen hög rang alls
Citera
2026-02-28, 20:46
Medlem
Smekarn87s avatar
Citat:
Hur blir det för oss som saknar naturlig respekt för auktoritet?

Då får du testa att göra detta på jobbet.
Citera
2026-02-28, 20:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Är det???
Och detta berättar du för mig nu????

Jag menar, har inte detta lotteri pågått i minst sju århundraden? Och nu säger du allt detta tradiga jobb hör ihop med lotteriet?
Nej nu fan går jag och lägger mig och dör.
Fuck glass och hans jävla moster. And the Horse he rode in on.

Livet är så jävla orättvist för kvinnor. Vi har fan ingen hög rang alls

Vems moster och vad taskig du blev
Citera
2026-02-28, 20:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Då får du testa att göra detta på jobbet.

Testa vad?
Citera
2026-02-28, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Ja, har de?

Och än idag kan kvinnor bära kjol, ha långt hår, ha långa naglar och makeup. Saker som indikerar de inte behöver utföra fysiskt arbete. Medan inga av dessa attribut är "ok" för män förutom just långt hår. Och långt hår hos män blev populärt i samband med hippie-rörelsen vilken var en protest mot det vanliga sättet att leva, med vanligt jobb och allt annat det innebär. Jämför med uttrycket "klipp dig och skaffa ett jobb"...

Så vilka, om några slutsatser, kan man dra av detta? Vad innebär det historiskt och än idag, att det är ok för kvinnor att ha kläder och attribut förknippade med att inte arbeta och tidigare även med hög status? Och även att det samma inte gäller för män?

Har kvinnor kanske egentligen historiskt haft högre status än män, och hur är det idag? Är feminismen kanske en lära som egentligen har haft helt fel?

Vad tror och tycker ni?

Nu har jag bestämt mig. Svaret är JA!

Jag bär nästan alltid klänning eller kjol, och nu vet jag varför. För att statuera min höga rang såklart.
Snobird enlightened me.
Innan har jag nonchalant kastat på mig en gammal skön klänning, nu kommer jag varje gång tänka rang

Men framför allt kommer jag försöka övertyga fler män att bära kilt. Och långt hår.

Heil mina förhistoriska söstrar dessutom!

Citat:
Vems moster och vad taskig du blev
Det är talesätt, skärp dig.
Citera
2026-02-28, 21:24
Avstängd
Citat:

Jag bär nästan alltid klänning eller kjol, och nu vet jag varför. För att statuera min höga rang såklart.
Snobird enlightened me.
Innan har jag nonchalant kastat på mig en gammal skön klänning, nu kommer jag varje gång tänka rang

Men framför allt kommer jag försöka övertyga fler män att bära kilt. Och långt hår.

Det är talesätt, skärp dig.

Mena du "fan och hans moster” så hänger jag väl med men ändå kvarstår frågor...
Kommer vi alla få ta del av denna historia eller blir det bara ett minne blott.

Kilt kan säkert vara lika behändigt som vad kjol är. Vad vet jag.
Citera
2026-02-28, 22:19
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bothered
Tittar man på ursamhällen och kvinnans lägre position verkar det koka ner till männens fysiska överlägsenhet. Och bland djuren är det ännu tydligare. Våra nedärvda djuriska instinkter om dominans och undergivenhet försvinner inte så lätt.

Vilka "ursamhällen" baserar du det på? Jag skulle snarare (dock utan källa) vilja spekulera att de flesta män aldrig har velat att deras systrar, mammor och döttrar ska behandlas som att de var av ringa värde. Våra "nedärvda djusika instinkter" är långt mer avancerade än att man enbart etablerar en hierarki baserad på våldskapital.

För ett bra exempel så kan man titta på bonobo-apor, där avkommans sociala rang kommer från mammans sociala ställning.

Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Om man någon gång undrar vilka som bestämmer. Fundera på vilka du inte får kritisera.
Muslimer, judar, bögar, transor och feminister och blandingen av dessa, som vi kallar Moderater? Jävlar vilken sjuk regim
Citera
2026-02-28, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai
Vilka "ursamhällen" baserar du det på? Jag skulle snarare (dock utan källa) vilja spekulera att de flesta män aldrig har velat att deras systrar, mammor och döttrar ska behandlas som att de var av ringa värde. Våra "nedärvda djusika instinkter" är långt mer avancerade än att man enbart etablerar en hierarki baserad på våldskapital.

För ett bra exempel så kan man titta på bonobo-apor, där avkommans sociala rang kommer från mammans sociala ställning.

Muslimer, judar, bögar, transor och feminister och blandingen av dessa, som vi kallar Moderater? Jävlar vilken sjuk regim

Jag baserar det på hur urfolk utan någon som helst utbildning brukar organiseras. Det blir alltid en hierarkisk ordning där kvinnor är lägre stående.
Citera
2026-02-28, 23:29
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Gör de? Aldrig tyckt. Men vi umgås säkert inte med samma män.

Nej, där har du definitivt missförstått utvecklingen av vår art. Det där har du bara hittat på själv för du tycker det är en kul förklaring som passar in med vad du tror den nazistiska agendan säger. Tom ett bombanfall som jag har bättre koll 👍

Det är väl bara att holka ur dig ett tjog ungar då? Du arie...

Kvinnan är en mycket destruktiv kraft av kaos och förintelse. Att släppa kvinnan fri är som att öppna pandoras ask.
Det är en tråkig insikt jag som kvinna börjat få med åren.
Det enda vi kan hoppas på är att de svenska männen tyglar kvinnan och tar tillbaka sitt land.
Vi kan inte ändra de roller Gud har gett oss. Där mannen står över kvinnan i rang.
Jag hoppas att de svenska männen blir hårdhudade och stolta män som det var förr.
Må Herren förbarma sig över vårt arma folk
Citera
2026-03-01, 01:22
Medlem
Historiskt har män haft högre rang än kvinnor, men vi är vid en brytpunkt nu, vem vet, det kanske svänger över.
Citera
2026-03-01, 01:27
Medlem
AndersPersson99s avatar
Nej. Kvinnor är en sorts värdefull resurs för män, men detta ska inte blandas ihop med deras "rang".
Citera
2026-03-01, 06:25
Medlem
Citat:

Snobird enlightened me.

Ok, men varför vill du höja mäns rang genom att få dem att klä sig som en sorts Highlander? Det blir ju svårare för dig att konkurrera...

Fast kläder som indikerar kvinnor inte behöver jobba kan indikera högre rang. Samtidigt kan det utstråla hög rang om kvinnor klär sig som män... Så det är verkligen en Win-Win situation för kvinnor...

Men jag skämtar lite vilket jag antar du också gör...

Mitt resonemang var inte riktigt bra kanske. Det jag skrev tidigare om långa naglar, och om det indikerar att kvinnor tycker de inte behöver arbeta eller något, var faktiskt bättre.

Detta resonemang byggde på att visa att man inte behövde jobba förr i tiden indikerade högre rang. Sen att attribut som uttrycker detta mer förknippas med kvinnor... Och då frågan om kvinnor på något sätt historiskt ansetts ha högre rang?

Fast sen länge finns det jobb där det går utmärkt för kvinnor att ha kjolar, klänningar, långa naglar och skor med höga klackar. Dessutom så utgjorde klänning i det förflutna, inte nödvändigtvis ett hinder för att arbeta. Typ som någon skrev, kunde en piga på en gård med sådan klädsel utmärkt utföra arbetsuppgifter.

Fast korta naglar, byxor, mer platta skor etc är såklart lämpligast för en hel del mer fysiska jobb. Många kvinnor som gått med högklackat varje dag under många år, har också berättat om problem de fått...

Men en del kvinnlig klädsel förr i tiden, kom nog också att man tyckte kvinnor skulle skylas. Som t.ex. viktorianskt "mode"... Dessutom detta med damsadel och sådant. Det ansågs inte propert för en kvinna att rida på en vanlig sadel...

Och det påminner lite om hur det är inom t.ex. islam. Att vissa kläder är till för att skydda kvinnans dygd...

Även i västvärlden fanns en idé att byxor inte är lämpligt för kvinnor...

Jag tycker dock såklart att kvinnor ska ha rätt att klä sig precis som de vill... Intressant nog väcker det idag för många lite känslor av obehag eller avsky att se en man i kvinnokläder. Detta minskar dock desto mer personen verkligen liknar en kvinna...

Edit: Detta påminner mig också om en hemsk sak... Att det en period blev mode för kvinnor att bära korsett Ju smalare midja desto bättre.. Detta var absolut inte hälsosamt att bära i längden och ett hemskt och skadligt mode för kvinnor.
Senast redigerad av Snobird 2026-03-01 kl. 06:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in