2026-02-28, 23:00
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Helt mystiskt att denne anarkist tillåts inneha en professur i Uppsala, ett av våra främsta universitet. Hade det varit i knäppgökskuvösen Södertörn hade det varit begripligt, men Uppsala? Man häpnar!
Uppsala föll för länge sedan. Glöm inte att det var där man "upptäckte" att vikingarna var muslimer.
Citera
2026-02-28, 23:06
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
I vilken stad då?

Pratar du verkligen med folk alls? Och i så fall med iranier?

Vänstern har argumenterat för riktade sanktioner mot Irans ledarskikt: https://www.expressen.se/debatt/debatt-irans-skrackvalde-maste-motas-av-handling/
1. Göteborg och det står i inlägget om du kan läsa.
2. Absolut talade jag med iranier, dels några jag arbetar med och som jag även umgås privat med, men givetvis även andra, många som pratade med varandra utan att känna varandra. Något du kanske aldrig varit med om då du verkar tro att alla är introverta.
3. Det uttalande från vänstern du refererar till är inte färskt för idag, och sägs bara för att de måste säga det. Hade de haft lite vett så hade de varit ute och firat med iranierna, men det går ju inte när de är tacksamma för USA och Israels insats.
Citera
2026-02-28, 23:07
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Uppsala föll för länge sedan. Glöm inte att det var där man "upptäckte" att vikingarna var muslimer.

Var det inte greker? Och att Troja var sprunget ur ordet "pansartröja"?
Citera
2026-02-28, 23:10
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Var det inte greker? Och att Troja var sprunget ur ordet "pansartröja"?
Haha... tror du tänker längre bak på Olof Rudbäck
Citera
2026-02-28, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
3. Det uttalande från vänstern du refererar till är inte färskt för idag, och sägs bara för att de måste säga det. Hade de haft lite vett så hade de varit ute och firat med iranierna, men det går ju inte när de är tacksamma för USA och Israels insats.

Jaså det räknas inte? Tystnaden består alltså i att du inte hört någon från vänsterpartiets ledarskikt uttala sig på en lördag mindre än tio timmar efter att bombningarna inleddes? Har du kollat facebook och twitter för att bekräfta dig om att det faktiskt är "tyst" eller gissar du bara?
Citera
2026-02-28, 23:15
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Haha... tror du tänker längre bak på Olof Rudbäck

Excellent! Precis honom. Han verkade på Uppsala Universitet. Jag tänkte att du refererade til hans "forskning".
Citera
2026-02-28, 23:21
Medlem
Citat:
Nej. Att män kan ha ett intresse av en samhällsordning som i muslimska länder och där tillhöra den styrande gruppen kan man begripa. Jag gillar det inte, men man kan begripa det åtminstone. Men att kvinnor söker ett samhälle med den maktordningen är obegripligt. Att vilja bo i ett samhälle där man degraderas till smuts. Det, min vän, det är obegripligt.

Håller med.
Citera
2026-02-28, 23:22
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Idag var det festlig stämning på stan med alla Iranier som var glada för Israels och USA.s angrepp på det extrema diktatorskapet i Iran. De ansåg, i alla fall de jag hade möjlighet att prata med, att detta var behövligt för Iran som stat och att det var en början på frigörelse från extremt förtyck från regimen.

Här i Göteborg gästades vi av Arin Karapet Moderat riksdagsledamot som uttalat sig positivt om det som hänt. Här har både amerikanska och israeliska flaggor vajat tillsammans med en överväldigande mängd iranska flaggor pryda med lejonet.

Men var håller vänsterpartiet hus någonstans? Den feta paddan som är partiledare där är ju iranier men samtidigt muslimkramare, bara gissar att de inte vet vilket ben de ska stå på då de älskar muslimer och hatar Israel.

Jodå, flera vänsterpartister har redan uttalat sig. Samtliga partier hoppas att detta kommer att gynna det persiska folket. Du är oinsatt bara.
Citera
2026-02-28, 23:22
Medlem
godboys avatar
Citat:
Jaså det räknas inte? Tystnaden består alltså i att du inte hört någon från vänsterpartiets ledarskikt uttala sig på en lördag mindre än tio timmar efter att bombningarna inleddes? Har du kollat facebook och twitter för att bekräfta dig om att det faktiskt är "tyst" eller gissar du bara?
Nej jag gissar inte. Tyst gar det varit, och med tanke på att partiledaren är iranier så borde ett uttalande gjorts redan tidigt i förmiddags. En partiledare har inte tjänst mellan 9-17 på vardagar.
Citera
2026-02-28, 23:28
Medlem
AndersPersson99s avatar
Ja det blir kaos i huvudet på vänstern, de hatar ju Trump och älskar muslimer, men här gillar muslimerna Trump. Det blir syntax error.
Citera
2026-02-28, 23:33
Medlem
shitholecitizens avatar
En sorgens dag för vänstern som älskar islamism och dess Kvinnoförtryckande politik.
Citera
2026-02-28, 23:57
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
I vilken stad då?

Både i Stockholm och Göteborg har det varit stora manifestationer med väldigt många iranska människor som vill ha bort det extremt hemska islam från Iran.

Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Ja det blir kaos i huvudet på vänstern, de hatar ju Trump och älskar muslimer, men här gillar muslimerna Trump. Det blir syntax error.

Vad för muslimer pratar du om? Varenda muslim i världen avskyr Trump.

Däremot så är det iranska folket ganska glada över att Trump bombar muslimerna i Iran. Det iranska folket avskyr islam så mycket att de är glada över USAs och Israels bomber.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in