2026-02-28, 22:37
Medlem
godboys avatar
Idag var det festlig stämning på stan med alla Iranier som var glada för Israels och USA.s angrepp på det extrema diktatorskapet i Iran. De ansåg, i alla fall de jag hade möjlighet att prata med, att detta var behövligt för Iran som stat och att det var en början på frigörelse från extremt förtyck från regimen.

Här i Göteborg gästades vi av Arin Karapet Moderat riksdagsledamot som uttalat sig positivt om det som hänt. Här har både amerikanska och israeliska flaggor vajat tillsammans med en överväldigande mängd iranska flaggor pryda med lejonet.

Men var håller vänsterpartiet hus någonstans? Den feta paddan som är partiledare där är ju iranier men samtidigt muslimkramare, bara gissar att de inte vet vilket ben de ska stå på då de älskar muslimer och hatar Israel.
Citera
2026-02-28, 22:39
Medlem
grungewhores avatar
Den samlade Vänstern är nyttiga idioter åt islamismen. De har sorg idag.
Citera
2026-02-28, 22:42
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Den samlade Vänstern är nyttiga idioter åt islamismen. De har sorg idag.

Ja, och mest nyttiga är alla Sveriges kvinnor som märkligt nog kämpar för kvinnoförtryckande ideologier. Är det något djuriskt med skäggmännen, eller vad beror det på? För det är inte de rent intellektuella förmågorna, det är någon annat.
Citera
2026-02-28, 22:45
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Ja, och mest nyttiga är alla Sveriges kvinnor som märkligt nog kämpar för kvinnoförtryckande ideologier. Är det något djuriskt med skäggmännen, eller vad beror det på? För det är inte de rent intellektuella förmågorna, det är någon annat.
Svenska kommunister, Jonas Gardells bror bl a, har tidigt uttryckt beundran för islams totalitarianism, som något avundsvärt.
Citera
2026-02-28, 22:50
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Svenska kommunister, Jonas Gardells bror bl a, har tidigt uttryckt beundran för islams totalitarianism, som något avundsvärt.

Helt mystiskt att denne anarkist tillåts inneha en professur i Uppsala, ett av våra främsta universitet. Hade det varit i knäppgökskuvösen Södertörn hade det varit begripligt, men Uppsala? Man häpnar!
Citera
2026-02-28, 22:51
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:

Noll koll som vanligt. Som grungewhore skriver finns det gott om män med lika vansinniga tendenser. Du blandar ihop din eget misogyni med en omvärldsanalys.
Citera
2026-02-28, 22:52
Medlem
godboys avatar
Citat:

Citat:
Helt mystiskt att denne anarkist tillåts inneha en professur i Uppsala, ett av våra främsta universitet. Hade det varit i knäppgökskuvösen Södertörn hade det varit begripligt, men Uppsala? Man häpnar!
Universiteten i Sverige är rätt vänstervridna rätt igenom, tyvärr.
Citera
2026-02-28, 22:54
Medlem
MisterPartyfucks avatar
Snooshi smush smush och hamaspartiet kan inte med att erkänna hur fel de haft om all geopolitik hittills. De ligger nog lågt nu. Men jag kan ändå respektera V för att de inte gör som Maggan som låtsas som att inget har hänt före frukosten varje dag och som att sossarna hållit samma spår som alltid.

Personligen så tycker jag att ett interneringsläger vore på sin plats för de mer hårdkokta kommunisterna tills kriget i Ukraina är över.
Citera
2026-02-28, 22:58
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Noll koll som vanligt. Som grungewhore skriver finns det gott om män med lika vansinniga tendenser. Du blandar ihop din eget misogyni med en omvärldsanalys.

Nej. Att män kan ha ett intresse av en samhällsordning som i muslimska länder och där tillhöra den styrande gruppen kan man begripa. Jag gillar det inte, men man kan begripa det åtminstone. Men att kvinnor söker ett samhälle med den maktordningen är obegripligt. Att vilja bo i ett samhälle där man degraderas till smuts. Det, min vän, det är obegripligt.
Citera
2026-02-28, 22:58
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Nej. Att män kan ha ett intresse av en samhällsordning som i muslimska länder och där tillhöra den styrande gruppen kan man begripa. Jag gillar det inte, men man kan begripa det åtminstone. Men att kvinnor söker ett samhälle med den maktordningen är obegripligt. Att vilja bo i ett samhälle där man degraderas till smuts. Det, min vän, det är obegripligt.

Ytterligare en platt analys.
Citera
2026-02-28, 22:59
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Göran Greider vevar friskt.
Citera
2026-02-28, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Idag var det festlig stämning på stan med alla Iranier som var glada för Israels och USA.s angrepp på det extrema diktatorskapet i Iran.

I vilken stad då?

Citat:
De ansåg, i alla fall de jag hade möjlighet att prata med,

Pratar du verkligen med folk alls? Och i så fall med iranier?

Citat:
Men var håller vänsterpartiet hus någonstans? Den feta paddan som är partiledare där är ju iranier men samtidigt muslimkramare, bara gissar att de inte vet vilket ben de ska stå på då de älskar muslimer och hatar Israel.

Vänstern har argumenterat för riktade sanktioner mot Irans ledarskikt: https://www.expressen.se/debatt/debatt-irans-skrackvalde-maste-motas-av-handling/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in