2026-02-28, 21:31
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 180mg
Precis vad jag sa, idiotneger...

Det där var väl onödigt? Vi står sannolikt på samma sida.

Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Fast tömmer du ett semiautomatisk magasin i bröstet på någon inom 10m läderjacka eller ej så har den det jävligt jobbigt.

Är rädd att en grövre cal kan utgöra fara för 3:e part?
En 357 dödar ju fler om de står bakom angriparen?
9mm?

Är du själv skytt och innehar licenser och vapen?
Citera
2026-02-28, 21:40
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Alla får det om man söker.
Nej.
Med TUR kan du efter åratal få plats i en skytteklubb och lägga ned enormt med tid och träning och få licens på en .22a.
Som du ändå inte får använda som skydd.
Citera
2026-02-28, 21:42
Medlem
Dom rödgröna kommer aldrig att gå med på det.

De anser att vi snällt ska acceptera att bli misshandlade och rånade.
Vi ska bara ta det och sen gå vidare i livet som om inget hänt, tycker dom.
Citera
2026-02-28, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Ok att .22 är en snällare ammunition men vi ska inte ha alla svenskar springande med vapen.
Se hur många vådaskjutningar, skjutningar och övrigt som sker i USA så borde det vara facit även om det där handlar om grövre kaliber.

Helt onödigt och idiotiskt skulle jag säga.
Skjutningarna du pratar om sker mest i områden där vapen är förbjudna. Demokratiska områden med andra ord. Stater där man har en bra vapenpolicy råkar aldrig ut för det du pratar om.

I de få fallen som finns så slutar det alltid med att en person med vapenlicens avslutar gärningsmannens liv innan de hinner göra för mycket skada.

Så nä, idiotiskt är det inte.

Idiotiskt är det att vara en bra och ärlig person utan vapen i en fientlig miljö. Vilket Sverige idag är då vi bjudit in doktriner som inte hör hemma här.
Citera
2026-02-28, 21:46
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Är du själv skytt och innehar licenser och vapen?
Nej. Bara skjutit luftvapen av alla dess sorter.
Funderat på klubb, licens osv men känns tröstlöst innan man ens försökt då klubbarna har sådana kötider.
Citera
2026-02-28, 21:47
Medlem
Citat:
Jag håller inte med. Jag är stor/stark men snäll och laglydig. Men har helt utan provokation blivit hotad till livet av (faktiskt) invandrare med vapen på stan flera gånger. Ena gången var jag ung och full så jag bara garva åt dom. Andra gången äldre och nykter och då fick jag bara backa. Hade väl tur båda gångerna att inte bli skjuten.
Önskar att oddsen för laglydiga var lite utjämnade.

Så två gånger har det hänt. En gång när du var ung och full och förmodligen provokativ och sedan igen i vuxen ålder av någon anledning. Båda gångerna med pistol eller gevär. Du behöver bli bättre på att ljuga. Som att du bara ställer dig och skrattar när någon drar fram ett vapen. Tror inte det. Och andra gången detta skedde skriver du inte anledning och att du "bara fick backa". Gick du baklänges till dom inte såg dig längre eller vad hände?

Det är väldigt sällsynt att någon blir pistolhotad bara sådär, ute på stan, utan att det ens är ett rån. Men för dig har det alltså hänt två gånger.

Är du ny på att ljuga eller? Och vad ska du göra med ditt vapen som du tycker vi laglydiga ska få bära? Ska du gå runt med det i händerna så blattarna kan se direkt att du är beväpnad så dig ska dom inte bråka med eller ska du dra det och skjuta någon direkt dom bråkar eller ska du dra ditt vapen när dom redan riktar sitt vapen mot dig?

Tönt.
Citera
2026-02-28, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Ok att .22 är en snällare ammunition men vi ska inte ha alla svenskar springande med vapen.
Se hur många vådaskjutningar, skjutningar och övrigt som sker i USA så borde det vara facit även om det där handlar om grövre kaliber.

Helt onödigt och idiotiskt skulle jag säga.
Ja hur många våda skjutningar är det?
Citera
2026-02-28, 21:56
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngeFitta
Så två gånger har det hänt. En gång när du var ung och full och förmodligen provokativ och sedan igen i vuxen ålder av någon anledning. Båda gångerna med pistol eller gevär. Du behöver bli bättre på att ljuga. Som att du bara ställer dig och skrattar när någon drar fram ett vapen. Tror inte det. Och andra gången detta skedde skriver du inte anledning och att du "bara fick backa". Gick du baklänges till dom inte såg dig längre eller vad hände?

Det är väldigt sällsynt att någon blir pistolhotad bara sådär, ute på stan, utan att det ens är ett rån. Men för dig har det alltså hänt två gånger.

Är du ny på att ljuga eller? Och vad ska du göra med ditt vapen som du tycker vi laglydiga ska få bära? Ska du gå runt med det i händerna så blattarna kan se direkt att du är beväpnad så dig ska dom inte bråka med eller ska du dra det och skjuta någon direkt dom bråkar eller ska du dra ditt vapen när dom redan riktar sitt vapen mot dig?

Tönt.
Är helt sant. Var inte rädd av mig som ung. Hotet skedde dessutom inne på restaurant=lika med många vittnen och låg risk att de skulle våga mer än flasha med pickadollen.
Andra gången tyckte en att jag tittade fel på honom. Han ville spela ball för sina polare att han inte var rädd för 190/95kg svensk man. Jag var bara på väg hem.
Jag backade lugnt 10m och vände mig om och gick medans han skrek det vanliga om att de vill kopulera med ens föräldrar osv.

Varför skulle jag hitta på detta för?

Uppväxt i en sedan 30 år klassad no go-zon.
Har varit med om mer än de flesta, tyvärr.
Citera
2026-02-28, 22:00
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Dom rödgröna kommer aldrig att gå med på det.

De anser att vi snällt ska acceptera att bli misshandlade och rånade.
Vi ska bara ta det och sen gå vidare i livet som om inget hänt, tycker dom.
Störta anledningen är att en beväpnad befolkning kan göra uppror om staten gravt missköter sig.
Det vill inte staten.

Därför USA har sitt second amendment. En försäkran att demokratin ska fungera. Att en diktatur omöjliggörs.
Citera
2026-02-28, 22:06
Medlem
Citat:
Nej.
Med TUR kan du efter åratal få plats i en skytteklubb och lägga ned enormt med tid och träning och få licens på en .22a.
Som du ändå inte får använda som skydd.
Du vill man ska få ha en pistol hemma som skydd, lycka till.
Citera
2026-02-28, 22:10
Medlem
TheJesuits avatar
Vapen är en utjämnare mellan kön och muskler. Om alla hade vapen skulle risken för våldsdåd minska, idag är det bara busarna som har vapen.

Men .22 är för klent, 9 mm är mer rimligt.
Citera
2026-02-28, 22:12
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Du vill man ska få ha en pistol hemma som skydd, lycka till.
Ja? Det är liksom trådens ämne.

Jag är väl medveten om sveriges extremt restriktiva vapenlagar.
Det är bara kriminella som får ha vapen här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in