Citat:
Tycker du själv att "rysstrollen" vinner debatten när de lägger 80% av inläggsplatsen på personangrepp? Speciellt utan att citera.
Jag kommer ihåg den gången du erkände att du identifierade dig som ukrainsk nazist.
Ett sakligt argument som du missar är att jag många gånger sagt att vi vet inte om ryssen håller sitt avtal eller inte. Det vet vi heller inte om Ukraina vinner och gör ett avtal, heller inte om de kapitulerar och gör ett avtal. Dvs det är det samma även i icke-kompromissalternativen.
Ryssarna visar ingen synnerlig kompromissvilja. Den känner du kanske igen från när du försöker pruta om något och den andre inte vill gå ner i pris. Hen tror att tiden är på hens sida.
Jag kommer ihåg den gången du erkände att du identifierade dig som ukrainsk nazist.
Ett sakligt argument som du missar är att jag många gånger sagt att vi vet inte om ryssen håller sitt avtal eller inte. Det vet vi heller inte om Ukraina vinner och gör ett avtal, heller inte om de kapitulerar och gör ett avtal. Dvs det är det samma även i icke-kompromissalternativen.
Ryssarna visar ingen synnerlig kompromissvilja. Den känner du kanske igen från när du försöker pruta om något och den andre inte vill gå ner i pris. Hen tror att tiden är på hens sida.
Ukrainsk nazist? Har jag gjort det? Minns jag inte, det är inte helt omöjligt att jag i någon fråga haft samma uppfattning som någon som blivit klassad som nazist.
Nä, jag tycker inte heller att rysstrollen vinner debatten, där håller jag helt med dig. Samma tröttsamma upprepningar år efter år och varje gång ryssen tar en liten sönderbombad by jublas det och förutspås Kievs villkorslösa kapitulation inom nån vecka.
Det vore katastrofalt för Ukraina att gå med på avstå territorium eller förbinda sig att inte ingå säkerhetsavtal med Nato samtidigt som man monterar ner armén till ett minimum.
Alla fattar ju att Ryssland har de kraven för att totalt kunna dominera Ukraina i framtiden. Ryssland står och stampar, de har heller ingen möjlighet att ta de områden de gör anspråk på med militära medel. Strategiskt har det inte hänt någonting sedan 2022. Varför skall då Ukraina ge ifrån sig land?