2026-02-28, 17:28
Avstängd
När de anföll Iran 2025 var Ayatollah ej målet och Qatar var det en missil som slår ut köket men inte rummet bredvid

Men i detta fall är det vapen som Nasrallah fick smaka

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
”Vi kommer att ramla av stolen om Khamenei gör ett uttalande live. Enligt bedömningen är han ’inte längre bland oss’, men vi väntar på slutgiltig bekräftelse”, säger tjänstemannen enligt Channel 12.

https://omni.se/kallor-israel-bedomer-att-man-dodad-irans-hogsta-ledare/a/xrgV3l

Senaste bombningarna gav inga resultet heller ,tror jag , så vi får se om de lyckats den här gången!?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Det kan också bli så att mellanöstern får det lite lättare att hitta lösningar på sina problem, inkl gaza, även om jag är skeptiskt att det fungerar för det finns så otroligt mycket hat. Men rimligtvis minskar möjligheterna för Hamas, Hizbollah och även de på yemen att fortsätta att kriga då det är Iran som understödjer deras verksamhet med både pengar och material.

Hamas kanske kan fortsätta med svenska biståndspengar då...

Iallafall, när väpnat våld minskar, då blir det lättare prata med varandra och komma någon vart. Sedan vad gäller stormaktsambitioner, vi har massor av andra problem givetvis. Jag tror inte att mellanöstern plötsligt förvandlas till en fredlig plats. De är som de är...

Jag tror inte att Turkiet är i en position där de plötsligt kan expandera och bli ett imperium igen. Inte vad gäller gränser eller krig, däremot har Turkiet ett bra läge när det gäller handel. Om de nu förmår att ta tillvara på den. Kurdproblemet kvarstår och inte bara för Turkiet utan även Syrien, Iran och Irak.

De religiösa extremisterna lär finnas kvar. Där har alla länderna ett stort ansvar i att tona ner allvaret i religionerna annars kommer de aldrig att få fred i området.

Sedan hoppas jag att både Syrien och Iran nu kan bygga upp sina länder, att många som flytt dessa länder kan återvända hem.

Problemet är Israel och deras ständiga behov att expandera.
Hur kan man inte förstå det än när det är det de säger på nationell TV?
Citera
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Självklart.
Går hand i hand med att han vill ha in fler flyktingar till Sverige och ge alla Iranier som redan befinner sig i Sverige, asylskäl.
Du som har en lina till Teheran; när kommer jättebomberna?
Citera
Medlem
Citat:
Självklart.
Går hand i hand med att han vill ha in fler flyktingar till Sverige och ge alla Iranier som redan befinner sig i Sverige, asylskäl.

Tror mer att han tänker som jag gör, att ett tryggare Iran och Syrien, det kommer göra att flyktingströmmen vänder och att många återvänder till sina hemländer.
Citera
2026-02-28, 17:29
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Inte BS. Vi mår jättebra. Det är ni som mår dåligt, märker du inte ens det? Ni viftar i luften i ren panik medans er världsbild raseras inför era ögon. USA och Israel rensar nu. Jag mår så bra.
Allt jag sett hittills är att pedofilbeskyddaren i Vita huset har skapat miljoner dödsfiender. Dessa kommer i sin tur kunna planera och utföra väldigt sofistikerade motattacker. Inte minst då man snart har tillgång till verkligt intelligenta AI-system. Jag menar, vem vill inte att världen ska svämmas över av miljoner nya kapabla fiender i denna högteknologiska era. Det är ju genialt. Verkligen.
Citera
Avstängd
dude2ks avatar
Citat:
Den radarn har ett pris på över 10 miljarder.
"väderradar"

Ser ut som parabolen jag hade 1991..
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Just nu på CNN.

Iran skickar drönare på drönare som skjuts ner ENKELT av Israel.

Är det allt perserna har?

Patetisk.

Japp.
Det är allt perserna har.
Det är därför Israel har förbjudit all fotografi och film av nedslag i Israel
För att det går så bra för Israel..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
”Vi kommer att ramla av stolen om Khamenei gör ett uttalande live. Enligt bedömningen är han ’inte längre bland oss’, men vi väntar på slutgiltig bekräftelse”, säger tjänstemannen enligt Channel 12.

https://omni.se/kallor-israel-bedomer-att-man-dodad-irans-hogsta-ledare/a/xrgV3l

Senaste bombningarna gav inga resultet heller ,tror jag , så vi får se om de lyckats den här gången!?

Det blir ju bara en likn ledare efter så tror inte man ska se detta som ”frihet” så enkelt.. exakt samma var de senaste gångerna när ledarna dödades av USA.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
IDF har själva bekräftat på sistone att de mördade 75K människor i Gaza.

Ska rätta dig bara. 75k islamister och terrorister. Rätt ska vara rätt😁
Citera
2026-02-28, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Helt korrekt analys av Jimmy, som har bra koll på läget och är förankrad i verkligheten.
Samma Jimmy som inför kriget i Libyen var emot det och pratade om att det skulle sluta med flyktingkaos i Europa. Han förstår att krig i MENA är en katastrof för Europa. Han är bara helt köpt av Israel.
Citera
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Israeliska proxyn och Rasförräddaren Jimmie i farten:

”Jimmie Åkesson (SD) uttalar sig nu om attackerna.
I ett inlägg på X skriver han:
”När diplomatiska ansträngningar når vägs ände och fredliga försök förblir obesvarade, måste ord följas av handling. Någon form av angrepp mot den islamistiska regimen i Iran har därför legat nära till hands och kan inte sägas komma som en överraskning”.
Han fortsätter:
”Krig är fasansfullt. Men ibland går inte missförhållanden att lösa på fredlig väg och militär intervention är då det enda som återstår om inte situationen ska tillåtas förvärras ytterligare”.

Enligt den "regelbaserade världsordningen" som alla EU-politiker så varmt säga sig stå upp för är det bara FN som kan besluta om militär intervention i ett land. Jag är också glad om skurkregimen i Iran försvinner men egentligen är det en intern iransk angelägenhet. Varför gjorde inte väst ett dyft när ukrainsk militär avsatte och kidnappade Krims folkvalde president Mesjkov 1995. Varför protesterade vi inte när Ukraina tog ifrån de rysktalande ukrainarna rätten att lyssna på rysk musik och ryska böcker.

https://www.svt.se/kultur/ukraina-forbjuder-rysk-musik-och-ryska-bocker-ny-lag-forbud-rysk-kultur

Antingen står man fast vid folkrätten och deklarationen om de mänskliga rättigheterna eller inte. Annars är man hycklare!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
lol. det är inte den "radarn" som träffats.

här är satelitbilden på träffen

https://apnews.com/article/iran-qatar-udeid-air-base-attack-us-aace65a65a0ce69090a7b65fe85cfac8

Vad är det som träffats då?

Här är satellitbilden efter träffen:

https://dims.apnews.com/dims4/default/1ff7346/2147483647/strip/true/crop/1434x956+0+0/resize/980x653!/format/webp/quality/90/?url=https%3A%2F%2Fassets.apnews.com%2F48%2F22%2F9 75ec18a76bdb9a436979b0e21d6%2F48b22b0b78b74d7eb10b 4165a327913f

Google maps INNAN träffen:

https://www.google.com/maps/place/Al-Udeid+Air+Base/@25.1161102,51.331202,243m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x3e467f0077dc16ad:0x7591a c511ec2cb28!8m2!3d25.1172122!4d51.3164758!16s%2Fg% 2F11xmk7pnr8?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDIyNS4wIKXMDS oASAFQAw%3D%3D

Själva globen är inte en radar utan den används som ett skydd för t ex känslig radar:

https://www.google.com/search?sca_esv=643cd21dc826a565&hl=sv&sxsrf=ANbL-n6sSf3WARvC6DQz4qZBduh5uBFqaA:1772295950583&udm=2& fbs=ADc_l-YGrpJMQtvjQ6h14rj-dfIrqfs6rS3LkWZuYQkP3fXtrgvkACwqKwTt2DG2wStpTKBnly 5AMqcIC5kBel3B_sbofGuk ohhsewzE8Co_xteH8sdzkI2U3s1otvVnPQ-nA5zTmFx6sGN4sKeVeyqX5UjFZvuwUSwY6jGU6Q6FH7Uobdzdu fYy5_dEcTEy4mKo pLfpE3HmOeEQJpuJNh6MSBjjIV3MEg&q=us+military+Geode sic&sa=X&ved=2ahUKEwjd4cj0zPySAxXmBdsEHQZeMPAQtKgL egQIEBAB&biw=3440&bih=1271&dpr=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in