2026-02-28, 16:42
Medlem
SDUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Irans ekonomi är "down the drain" och 1.000-tals demonstrerade iranier har precis skjutits ihjäl av sina ledare när de demonstrerade mot att valutan sjunkit 95% och inflationen är 100%. iran är i princip utfattiga som sina grannar Irak. De kunde varit rika men de vill inte, de vill tillbe gud.
De vill vara självständiga något som judevärldsherraväldet inte vill tillåta.
Citera
Avstängd
Ja Bin Salman har inte samma problem som hans pappa att deltaga krig med Israel

Nu jävlar!!!

Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
https://x.com/i/status/2027751918710239672

Saudiarabien förklarar iran krig och nu kommer dom andra arab länderna göra det ochså 😂 nu är det ute med irans regim
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
MAGA är i spillror
I did not campaign for this.
I did not donate money for this.
I did not vote for this, in elections or Congress.
This is heartbreaking and tragic.
And how many more innocent will die?
What about our own military?
This is not what we thought MAGA was supposed to be.
Shame!

https://x.com/mtgreenee/status/2027753646838907072

Sen när bryr sig MAGA om islamister? Just den nyheten lär fö. vara 99% propagande från Irans sida.
Citera
2026-02-28, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
Lastas? På tåget?

På TEL’s såklart.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Operation Epsteins fury kommer resultera i WW3.

Varför tror du det? Verkar ju rätt lugnt nu.
Citera
Medlem
Citat:

Saudiarabien förklarar iran krig och nu kommer dom andra arab länderna göra det ochså 😂 nu är det ute med irans regim
Det var det här Iran hoppades på och som USA fruktade. Nu blir det krig mellan Shia och Sunni
Citera
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
Dubai, lyxlirarnas ställe, verkar också få smaka på ett och annat.
Blir det ett stort krig?
Citera
2026-02-28, 16:44
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Så, vad du tycker du om judisk religiös ritualslakt? Du påstår dig ogilla religiösa fundamentalister men du glömmer av en konstig anledning den judiska varianten? hmm

Har jag nämnt något positivt om detta? Sug kuk Hamasälskare
Citera
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:

Hur tänkte Iran här? Man undrar nästan om det är någon intern förrädare som skickat bomber mot de olika arabstaterna för att helt isolera Iran. Nu är det kört.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoomerSlayer
Tack Mossad! Alltid lika trevligt att höra input från er! Jag menar det är ju smart att vara lite mellanmjölk. Man är varken för eller emot liksom.

Vad menar du? Jag är 100% emot Iran. Om sedan Israel vill stå längst fram och kasta stenarna, kör på. Betyder inte att jag också måste gilla dem villkorslöst.
Citera
2026-02-28, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Jag tycker också att det är bra nyheter om mullorna störtas.

Men det är svårt att se att USA/Israel har det iranska folkets bästa som mål för attackerna. Har de någon plan för styret efteråt? Att mörda ledarna är en sak, att få till ett fungerande styre efteråt är en helt annan grej.

Om jag förstått det rätt så har iranierna och även exil-iranier en ganska bra organisation och samtalsnivå om hur man kommer vidare med ett nytt styre. Så den biten ser faktiskt ovanligt bra ut, hur man ska komma vidare efter att den iranska musselregimen störtats.

Det man såklart vill undvika är en blodig våldsam maktkamp eller att den nya regeringen inte erkänns eller får stöd av folket, det är den kniviga delen av processen. Därför hoppas jag att de är såpass mogna att det blir en formell och demokratiskt process där alla får berätta vad de vill uppnå med framtida Iran och att folket sedan var och en utan påtryckningar får lägga sin röst på vem / vilka de vill ska ingå i nya regeringen.

Det är så mycket som kan gå fel, men också mycket av ett momentum av historiska skäl där det iranska folket kan återfå sin värdighet och respekt från övriga världen samt givetvis självständighet, frihet och chansen att få bygga upp sitt land till ett modernt och väl fungerande samhälle.
Citera
2026-02-28, 16:45
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkeofuturisten
Israel och USA "hjälper" oss genom att bomba sönder Irak, Afghanistan, Libyen, Syrien och nu Iran så att Europa fylls med migranter.

Vi ska skicka tillbaka alla bidragsbankomater och inte ta emot fler analfabeter. Det löser vi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in