2026-02-28, 16:39
Medlem
https://x.com/i/status/2027751918710239672

Saudiarabien förklarar iran krig och nu kommer dom andra arab länderna göra det ochså 😂 nu är det ute med irans regim
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Källa israelisk tv. Seems Legit.

Även om israelisk media givetvis är partisk, har de tidigare rapporterat om att personer dött, som visade sig vara falskt?
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
En annan tolkar det som att du tjänar dina judiska mästare ganska rejält.

Måste erkänna att jag älskar USA och Israel. De gör ju allt rätt och hjälper oss vanliga människor.
De förtjänar att hyllas.
Citera
2026-02-28, 16:40
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
MAGA är i spillror
I did not campaign for this.
I did not donate money for this.
I did not vote for this, in elections or Congress.
This is heartbreaking and tragic.
And how many more innocent will die?
What about our own military?
This is not what we thought MAGA was supposed to be.
Shame!

https://x.com/mtgreenee/status/2027753646838907072

Varför attackerar USA då Iran?
Citera
2026-02-28, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag vet inte hur siffrorna ser ut, vart irans olja gått, men det här är ju ett problem som hanteras på världsnivå för det är inte bara Kina som drabbas, långtifrån.

Rimligtvis så har Kina vetat om att det kan bli problem i Iran och har byggt upp egna oljereserver, så de har gott om tid på sig att importera olja från något annat land eller rentav de hinner smälla upp några kärnkraftverk och några hundratusen vindkraftverk innan oljebristen blir akut. Underskatta inte Kinas förmåga att anpassa sig och det finns alltså ingen anledning för Kina att försöka rädda musslorna.

80 procent av alla olja genom Hormuz går till Asien. Klart man kan fixa det på sikt. På kort sikt kan det bli problem. De har strategiska reserver men de vill spara dem till kriget mot Taiwan.

Kina har svårt att lägga sig i konflikten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Måste erkänna att jag älskar USA och Israel. De gör ju allt rätt och hjälper oss vanliga människor.
De förtjänar att hyllas.

Personligen har jag egentligen inte mycket till övers för Israel, men när det kommer till att utrota Irans nuvarande ledning står jag fullt bakom dem.
Citera
Avstängd
För jorden ska bli näringsrikt så behöver man ett vulkanutbrott så lavan och mineraler kan nå jorden.

Efter Israel dödat mullorna så kommer MÖ ha fred...

Iranska regimen var sista stora motståndet

Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Var lite human nu. Du håller på och ge karln en hjärtattack.

Nu får man helt enkelt hoppas på att allt detta leder till något positivt framöver. Har alltid velat besöka Iran.
Citera
Medlem
Dubai, lyxlirarnas ställe, verkar också få smaka på ett och annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Venezuelas olja fungerar i Kina, USA och Indien och några mindre raffinaderier i Europa. Men jag tror inte Venezuela kan höja produktionen för täcka bortfallet i Hormuz.

nä, ett visst tapp får nog kineserna räkna med, blir nog dyrare oxo oavsett. oandrasidan så stöker det ju med logisitken nu igen.

men klart, usa och isreal kanske siktar på att göra rent hus den kommande veckan. och sen är det "Business as Usual".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Haha herregud. Ta en öl eller några lugnande om du har dessa på recept. Det kommer inte bli brist på någonting. Möjligen blir det ett övergående köpläge på börsen, vilket jag välkomnar. Irans kapacitet att slå mot skepp i Hormuz-sundet är utraderad inom några dagar. Sedan blir det veckor av bombningar mot Iran utan motstånd. USA med allierade kommer att säkra Hormuz-sundet snabbt och enkelt.

Iran gick ut att sundet stängs helt!!!
Citera
Medlem
SDUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Judarna och övriga Goyims här inne förstår inte att Kina är beroende av ett stående Iran nu när Ryssland inga kan exportera som förr. De tror att man bombar sönder Iran och sen kommer Shahen tillbaka och så är Israel herre på täppan i MÖ och goyims i väst fortsätter producera rikedomar åt dem som aldrig förr.

Man ska ta mongon här inne med en nypa salt - de lever för tillfällen som dessa för att ha något att göra och känna sig viktiga.
Precis. Detta är dessutom bara början. Denna gången såg man klart och tydligt att Iran svarade mycket snabbare. Israeler som förlorade sina hem sist har fortfarande inte kunnat hitta nya platser att bosätta sig på.
Citera
2026-02-28, 16:42
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Personligen har jag egentligen inte mycket till övers för Israel, men när det kommer till att utrota Irans nuvarande ledning står jag fullt bakom dem.

Så är det. De visar mod och styrka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in