2026-02-28, 10:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Det skulle vara mormors rutor som skulle monteras ihop med rutorna från torpet.
steffi frågade wincent när hon skulle få virkningen ifrån dem på torpet så hon skulle hinna VIRKA ihop dem inte mointera ihop dem som alla syslöjdsexperter säger här.

Wincent svarade på när hon skulle få dem han sa inget om de inte skulle syss ihop på något sätt.
Citera
2026-02-28, 11:00
Medlem
Citat:
Det skulle vara mormors rutor som skulle monteras ihop med rutorna från torpet.
M.a.o löser hon just en möjlig fail på uppdragen? Isf kommer jag skratta heeeeeela vägen tills hon slutar komma med ursäkter och ”det-var-inte-mitt-fel”!
Citera
2026-02-28, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
steffi frågade wincent när hon skulle få virkningen ifrån dem på torpet så hon skulle hinna VIRKA ihop dem inte mointera ihop dem som alla syslöjdsexperter säger här.

Wincent svarade på när hon skulle få dem han sa inget om de inte skulle syss ihop på något sätt.
Underbar att oh-allvetande Stephanie har gjort fel!
Citera
2026-02-28, 11:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Underbar att oh-allvetande Stephanie har gjort fel!
varför sa inte wincent till henne hon inte skulle sätta ihop dem?

Han sa däremot när han skulle hämta torparnass virkningar för hon sskulle hinna sätta ihop dem.

Hon frågade ju honom massor om det här, varför sa han inte hur hon skulle göra? om det nu är fel enligt er.

Är det så att förra storbonden alex missat info?
Citera
2026-02-28, 11:29
Medlem
Citat:

Han sa däremot när han skulle hämta torparnass virkningar för hon sskulle hinna sätta ihop dem.

Hon frågade ju honom massor om det här, varför sa han inte hur hon skulle göra? om det nu är fel enligt er.

12:45 ca in i i avsnitt 27 - säger W att han ska kolla att det finns tillräckligt med rutor. Att han ska samla in ritorna från Torpet med. S frågar om hon inte ska sy ihop innan, W svarar mer än en gång, samma sak: Nej! Eftersom S frågar om-o-om igen, eftersom hon inte fattar vad han menar.
Så om fg storbonen missat med mormorsrutorna - så har S ändå missat med att börja sätta ihop grejerna.
Citera
2026-02-28, 12:16
Medlem
Torparna blev ju godkända trots att de virkat "rutorna" på exakt samma sätt som farmarna
Citera
2026-02-28, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engulbadsvamp
Torparna blev ju godkända trots att de virkat "rutorna" på exakt samma sätt som farmarna
Jättekonstigt att farmarna blev godkända, när de satt ihop längderna och att torparna OCKSÅ blev godkända, när de INTE satt ihop längderna!! Att virka rutiga längder,, är ju inte att virka rutor, tycker jag.
Citera
2026-02-28, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
M.a.o löser hon just en möjlig fail på uppdragen? Isf kommer jag skratta heeeeeela vägen tills hon slutar komma med ursäkter och ”det-var-inte-mitt-fel”!

Det var inte hennes fel för att storbonden som fick uppdraget sa inget om mormors rutor, så hon kunde inte instruera rätt. Kanske visste hon inte heller hur mormors rutor ser ut. Mormors rutor har ett speciellt mönster.
Citera
2026-02-28, 16:47
Medlem
Citat:

Alex sa inte att de skulle virka mormors rutor och inte släta halsdukar som sys ihop.
Citera
2026-02-28, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cre8iv
Jättekonstigt att farmarna blev godkända, när de satt ihop längderna och att torparna OCKSÅ blev godkända, när de INTE satt ihop längderna!! Att virka rutiga längder,, är ju inte att virka rutor, tycker jag.

Vincent sa att de skulle virka mormors rutor, vet inte han heller hur de ser ut????
Citera
2026-02-28, 17:50
Medlem
Citat:
Det var inte hennes fel för att storbonden som fick uppdraget sa inget om mormors rutor, så hon kunde inte instruera rätt. Kanske visste hon inte heller hur mormors rutor ser ut. Mormors rutor har ett speciellt mönster.
Hon har monterat ihop det de virkat - vilket hon inte skulle göra. Så jag kommer skratta åt henne ändå.
Citera
2026-02-28, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cre8iv
Har Farmarna blivit godkända? Har jag missat nåt nu eller har du kollat på Plus och avslöjar nåt i förväg här för oss som kollar på TV???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in