2026-02-28, 08:04
Medlem
Mullrets avatar
Citat HD.

” Nordvästskånsk mäklare häktad i stort penningtvättsmål
27 februari 2026 18:15
En nordvästskånsk mäklare häktades på fredagseftermiddagen i ett stort mål som rör allvarlig ekonomisk brottslighet.
Totalt sitter nu sju personer häktade.
Brottsmisstankarna spänner över grovt bedrägeri, grov penningtvätt och grovt näringspenningtvättsbrott.
Samtliga nekar till brott.”

Någon som saknar en mäklare idag? Har varit lite surr kring investeringsfonder, spanskasolhus och annat i media tidigare.

https://www.hd.se/helsingborg/nordvastskansk-maklare-haktad-i-stort-penningtvattsmal/
Senast redigerad av Mullret 2026-02-28 kl. 08:07.
Citera
2026-02-28, 09:17
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Tror vi kan koka ner det till en mäklare med namn dom inte finns i almanackan också och det gäller säkerligen de andra inblandade också.
Citera
2026-02-28, 09:30
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Tror vi kan koka ner det till en mäklare med namn dom inte finns i almanackan också och det gäller säkerligen de andra inblandade också.

Njae, ser inte så många 60 årliga mäklare i Helsingborg. Sedan måste den som gör sådana brott ha bra med kontakter, vilket sällan små mäklare har.

Gissar på någon välkänd mäklare som verkat under lång tid i regionen.
Citera
2026-02-28, 10:04
Medlem
Finns en jag tänker på direkt, U** **w**d**
Citera
2026-02-28, 10:18
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman

Svaret blir på måndag, TR lär kunna lämna ut häktningsframställan för dessa 7 personet.

Om ingen i staden vet mer bestämt.
Citera
2026-02-28, 10:21
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Njae, ser inte så många 60 årliga mäklare i Helsingborg. Sedan måste den som gör sådana brott ha bra med kontakter, vilket sällan små mäklare har.

Gissar på någon välkänd mäklare som verkat under lång tid i regionen.
Fast med Helsingborg avses även Höganäs, Båstad, Ängelholm och jag misstänker en av dessa småorter just för att man inte skriver "helsingborg" utan "nordvästra skåne".

Jag har förslag på en svensk 60-årig mäklare som kunde stämma in men jag vill inte skylla utan grund.
Citera
2026-02-28, 10:33
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Han är lite slime:ig men skulle han verkligen så här nära pensionen börja med något sådant?
Citera
2026-02-28, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Han är lite slime:ig men skulle han verkligen så här nära pensionen börja med något sådant?

Jag tror faktiskt inte att det är ngt han ”börjat” med.

Har alltid haft lite kontakter på fel sida av lagen. Det är inget nytt egentligen.

Om det nu är han. Blir spännande att se.

Tänker att berörd mäklare borde vara bortplockad från firmans hemsidan redan nu?

Kollade upp UL’s siffror. Det rullar inga större pengar i hans nuförtiden lilla mäklarfirma. Så, ja det låter som att det skulle behövas lite extra inkomst för att bekosta allt pulver och dyra klockor.
Senast redigerad av Grg77 2026-02-28 kl. 13:11.
Citera
2026-02-28, 13:41
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grg77

Har alltid haft lite kontakter på fel sida av lagen. Det är inget nytt egentligen.

Tänker att berörd mäklare borde vara bortplockad från firmans hemsidan redan nu?

Kollade upp UL’s siffror. Det rullar inga större pengar i hans nuförtiden lilla mäklarfirma. Så, ja det låter som att det skulle behövas lite extra inkomst för att bekosta allt pulver och dyra klockor.

Eller så har han pengar sedan tidigare?

Det blir nog svårt att plocka bort honom från den egna firman. Det skulle vara otroligt suspekt. Så om det är han lär ju den läggas ned…
Citera
2026-02-28, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Eller så har han pengar sedan tidigare?

Det blir nog svårt att plocka bort honom från den egna firman. Det skulle vara otroligt suspekt. Så om det är han lär ju den läggas ned…

Nä är det han så får han svårt att ta bort sig själv då han är häktad.

Tänkte ifall det var ngn annan på ngn av de större firmorna.
Citera
2026-02-28, 18:54
Medlem
ZdravoKobilas avatar
Citat:

Han har väl en del andra problem att tampas med om inte annat.
Citera
2026-02-28, 21:16
Medlem
Citat:

Slimig är det minsta en kan säga om U haha.
Jag vet rätt mycket om honom och rent mäklarrättsligt klarar han ju ingen tillsyn.

Den mäklare detta handlar om sysslar med halvmonkey grejer regelbundet..

Edit upptäckte att jag citerat galet
Senast redigerad av brasnyggman 2026-02-28 kl. 21:50.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in