2026-02-28, 13:12
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Jo gumman det gör det när Iran kommer få betala kalaset med gas och oljan

fan du är inte smart...tror du att USA kommer hem tomhänta efter sådan attack 😅 sluta nu min lilla Ayatollah kramare
Eftersom neandertalare som du är så säkra på ett lyckligt utfall blir jag bara mer övertygad om att detta krig kommer kosta Trump, hökarna i kapitolium, och de hjärntvättade MAGA-väljarna oerhört mycket. Riksrätt ligger nog i fatet för Trump. Resten av ohyran förpassas nog till historiens skräphög. Med rätta.
Citera
2026-02-28, 13:12
Medlem
Citat:
sa jag alla 10000 söttis? jag sa de har 10000 attackplan och några kommer skickas ja och USA har inga problem att ta över 300 plan över Atlanten om du missade gulfkriget 90 talet...saker och ting har ändrats sen dess, så oroa dig inte gumman, det kommer lösa sig
Irak då är inte samma sak som Iran idag.
Mycket har förändrats de senaste 30 åren
Du kommer att bli förvånad.
Citera
2026-02-28, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Klarar han av det så kanske?
Men hans track record hittills har inte varit lysande.
Ukraina skulle avslutas på 24 timmar - NOT
Houthis skulle besegras - NOT
Fred i Gaza - NOT
Regime change I Caracas - NOT (förutom att kidnappa Maduro)
Prognosen för detta krig eller SMO är inte lysande

Håller med om att Trump är inget bra på det han gör. Han kan faktiskt schabbla bort det här momentet totalt. Han äger liksom inte förmågan att fatta två bra beslut i rad.
Citera
2026-02-28, 13:14
Medlem
Citat:
sa jag alla 10000 söttis? jag sa de har 10000 attackplan och några kommer skickas ja och USA har inga problem att ta över 300 plan över Atlanten om du missade gulfkriget 90 talet...saker och ting har ändrats sen dess, så oroa dig inte gumman, det kommer lösa sig

Varför drog du fram 10 000 flygplan om dom inte skulle användas?

Ojdå, blev plötslig 300 flygplan nu.. dom 9700 andra då. Varför tog du med dom? Problem med att räkna?
Citera
Medlem
Wajis avatar
Man ser verkligen fram emot nya attacker från Israel och USA. Man hoppas varenda jävla islamistisk ledare för inom kort.

Nackdelen är väl att vi kommer få se många självmordsbombare runt om världen från muslimer. De har ju en tendens att göra så för att försvara sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 180mg
Payback för 7 okt

Så då menar du att Iran nu har fritt fram att slakta israelier? .. ni måste bara riktigt sjuka människor som sitter å rånjuter att folk dör.. Fyfan! Sök hjälp!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Totalt bor det 120 000–121 000 personer i Sverige med iranskt ursprung. Den absoluta majoriteten är atetister och hatar Irans regim. Shia-muslimerna/islamisterna är till antalet få i Sverige, runt 5 000 pers.

Tittar man på de med utländsk bakgrund som pluggar på samtliga svenska universitet/högskolor utgör iranierna/perser den största delen. Ingen annan folkgrupp är ens i närheten.

Iranier är en fantastisk folkgrupp. Klart bästa invandrarna från det bältet och det är inte ens nära.

Där har jag faktiskt ingen oro att flera av de kommer att på riktigt engagera sig i landets återuppbyggnad - och göra det till något bra (vilken än utgångspunkten blir här). Likaledes tror jag invandringsströmmarna kan bli relativt få av samma anledning. OM det stämmer att det finns en stor majoritet som är emot regimen har de andra intressen än att leva på bidrag i nordeuropa när möjligheten nu ligger öppen för att förändra landet på riktigt.
Senast redigerad av Krakem 2026-02-28 kl. 13:17.
Citera
2026-02-28, 13:15
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Jag vet skillnaden på en båt och ett flygplan. Hjälper det?

Den amerikanska flottan har sitt eget flyg, det opererar från Hangarfartyg, det är inte USA:s flygvapen som opererar därifrån. Det Amerikanska flygvapnet opererar från landbaserade baser runt om på jorden, de har helt olika typer av plan med helt olika uppgifter.
Citera
2026-02-28, 13:15
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Haha, du tror seriöst att Ryssen kan göra nått här? Ryssen har inget att komma med och jag tror inte dom är sugna på ett sånt självmordsuppdrag

Hela där här är över om 2 veckor.
Jag tror inte det med tanke på hur de skämmer ut sig i Ukraina Men rysseriet och mullorna har nån försvarspakt som binder till ömsesidigt försvar.
Då skulle jag snarare chansa på att Kina gör något.
Citera
2026-02-28, 13:16
Medlem
Det enda Iran behöver göra är att spräng ett Amerikanskt skepp med några hundra döda som följd så kommer Trumps presidentskap bli ihåg kommen för just detta så det är ganska vågat av USA att anfalla.
Citera
Medlem
Äntligen! Underbart!

Bort med den Islamistiska regimen och befria det Iranska folket!

Vilken underbar helg att vakna upp till!

#freeIran
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det verkar som att Doha och även Bahrain attackeras fortsatt från Iran för tillfället, rapporteras om ett flertal direktträffar.

Samtidigt pratas det om ett hundratal träffar i Iran än så länge, Israel fortsatt rätt förskonade från attacker vad det verkar?

israel har hård censur mot rapportering om missiler som träffar inom israels gränser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in