2026-02-28, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Bra analys men jag tror att Trump nu kommer att tvingas avgå efter mellanårsvalet i höst
Democrats kommer att segra och sedan kan de åtala Trump för att han gick ut i ett oprovocerat krig utan att förankra i kongressen bl.a.
Ett krig där ett stort antal amerikanska trupper blivit dödade och sårade.
Hur det blir med Bibi är svårt att säga men om Israel blir svårt bombat och förstört (vilket är troligt) kommer han att få ta ansvaret.
Dessutom kommer de inte lyckas med regime change I Iran, bara med att bomba civila och infrastruktur osv.
Blockerar sedan Iran Hormuzsundet är det game over även för oss i EU.

Betyder det att Trump måste avsluta kriget och "vinna" före hösten? Hur lång tid är det kvar dit? Fucking jävla 6 månader!!! Vore skandal om inte den nuvarande iranska regimen är krossad då. Så för iranska folket spelar det lyckligtvis ingen roll om Trump får sparken sen till hösten.
Citera
Medlem
40 barn döda i skolattack i Iran…😥
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
För Irans del finns det bara ett par enstaka scenario som kan hjälpa dem:
1. Kina börjar en invasion av Taiwan och på sådant sätt tvingar USA att splittra sig och sin flotta = WW3
2. Iran gamblar med att ge sig på Abraham Lincoln eller Gerald R. Ford. Konsekvenserna dock lär vara förödande.
3. Ryssland går in i kriget. Då är det dock sannolikt att Trumpen gör en 180 graders sväng och släpper alla begränsningar för Ukraina och då har vi WW3.

Haha, du tror seriöst att Ryssen kan göra nått här? Ryssen har inget att komma med och jag tror inte dom är sugna på ett sånt självmordsuppdrag

Hela där här är över om 2 veckor.
Citera
2026-02-28, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag tror och hoppas att mot 2027, så kommer läget att vara stabilare, detta förtryckk som de flytt ifrån finns inte kvar och det blir hundratusen afganer och iranier som återvänder till Iran och bygger upp sitt hemland.
Tror du att vi därefter kan stänga gränsen permanent för individer från den regionen? Att vi drar lärdom av vårat tidigare misstag?
Citera
Medlem
Det verkar som att Doha och även Bahrain attackeras fortsatt från Iran för tillfället, rapporteras om ett flertal direktträffar.

Samtidigt pratas det om ett hundratal träffar i Iran än så länge, Israel fortsatt rätt förskonade från attacker vad det verkar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll.Guld
Massa ryss-älskare har länge hävdat att USa inte vågar ge sig på Iran eftersom de kommer få sina krigsskepp utslagna av drönare samtidigt som Iran har överlägset ryskt luftförsvar...

VI FÅR SE HUR DET GÅR!
Det bekräftar bara att den siste idioten ännu inte är född i USA.
Citera
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
För första gången i mitt liv skriver du något som jag håller med om: Irans regim är en skurkregim! Jag hoppas innerligt att denna mördarregim faller.

Ja, och vi får hoppas att stormakterna inte utnyttjar landets politiska polarisering för egna syften så vi får ett nytt proxykrig som i Ukraina. Om vi satt ner över en öl och pratade, så tror jag att vi skulle kunna hitta en samsyn i fler frågor. Om inte annat skulle vi nog förstå varandras synsätt mycket bättre.
Citera
Avstängd
Jo gumman det gör det när Iran kommer få betala kalaset med gas och oljan

fan du är inte smart...tror du att USA kommer hem tomhänta efter sådan attack 😅 sluta nu min lilla Ayatollah kramare

Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Krigsekonomin funkar inte riktigt så tuffing. Sorry. Ta nu din psykofarmaka och lämna diskussionen till oss vuxna istället.
Citera
Medlem
Mycket bra! Bomba skiten ur dom!
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Bra!!

Nu krossar vi ayatollorna, mullorna, alla jävla vänsterextremister, regimen, folk som demonstrerar för Gaza men inte för folket i Iran!! Usch!!

Nu är det dags att alla tas om hand om.

Hårda tag nu!!!!!
Citera
Medlem
Det är ju rent åt helvete. Den småsenile Trump börjar tappa det helt och är mer och mer i händerna på olika "rådgivare" och generaler. Det är ju som är röra runt ordentligt med en käpp i ett stort getingbo eller hälla duktigt med bensin i en brasa. Man kan ju tycka att USA har nog med liknade engagemang ute i världen redan innan detta. Se på Ukraina, det skulle vara slut efter några dagar men har nu pågått i fyra år. Det kommer inte att sluta efter 12 dagar. Det handlar i värsta fall om mångåriga krigsengagemang med ytterligare stora flyktingströmmar till väst.
Senast redigerad av brakfesten009 2026-02-28 kl. 13:11.
Citera
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Vad har Israel med Iran att göra?

Skriver han i tråden som heter Israel attackerar Iran.

Herre min skapare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in