2026-02-28, 12:19
Medlem
Mer dåliga nyheter för de som stödjer regimen och palestinier

Källor uppger för nyhetsbyrån Reuters att ett flertal högt uppsatta ledare i Iran och befälhavare i revolutionsgardet har dödats i attackerna som Israel och USA utfört
Citera
Medlem
Nordkorea ska agera åt Iran sägs det där jag tittar.
Citera
Medlem
Nervös?

Källor uppger för nyhetsbyrån Reuters att ett flertal högt uppsatta ledare i Iran och befälhavare i revolutionsgardet har dödats i attackerna som Israel och USA utfört

Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Idiot. Du skulle visa var jag påstod att jag påstått att Iran har obegränsat med missiler.

Lägger ogärna tid på ljugande efterblivna sopor så tills dess att du kan göra det har vi nog inget att diskutera, du kan svamla om ubåtar i Haifa bäst du vill
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmjuk
Agenda free tv då? För fan!

Länka här är den

US and Israel Attack Iran - LIVE Breaking News Coverage
www.youtube.com/watch?v=kDQrHCRs0Z0

Sökte live på youtube och fick upp bra
Citera
Medlem
Ajogens avatar
NORWEGIAN FOREIGN MINISTER ESPEN BARTH EIDE

"The attack is described by Israel as a preventive strike, but it is not in line with international law. Preventive attacks require an immediately imminent threat."

https://www.globalbankingandfinance.com/global-reaction-israeli-us-attacks-iran/

Norrmännen väger in. Skönt att se att de inte är blint medlöpande.
Citera
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmjuk
Dom här mindre missilerna dom skickar och verkar så stolta över är nämligen inte mycket att komma med. Når inte ens fram innan dom tas bort.
Nej, det är väl ganska få pjäser som gör skada nu. Samtidigt ska man komma ihåg att det är dyrt för USA att skjuta ner dem. Och detta gör sannolikt bara Kina glad. Som från läktarplats kan se hur USA förtar sig ordentligt i kampen för det "goda".
Citera
2026-02-28, 12:20
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hur kan SVT sända direkt inifrån ett skyddsrum i Israel? Har de internet där som SVT får prioritering av?

Varför skulle dom inte ha internet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Det är ju därför Ekis Ekman säger att Hamaz är som socialdemokraterna.

Hamaz är ju en stor organisation.

Hamas, inte Hamaz. De är jihadister, snäppet under ISIS.

Som mest bestod Hamas av drygt 35 000 medlemmar. I januari 2025 uppskattade Israeliska Försvarsstyrkorna (IDF) att de hade dödat cirka 17 000–20 000 Hamas- och andra militanta stridande sedan kriget startade i oktober 2023.

I princip har hela ledningen dödats av Israel i olika precisionsattacker.
Citera
Medlem
KillPus avatar
Kör, USA och Israel, kör! Jag hatar Trump men i detta fall stödjer jag han.
Och talande tystnad fr Irans allierade ryssorcher. Bara svaga fis i stil med "man bör lösa oenigheter med hjälp förhandlingar". Tjäna...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är möjligt att du har rätt men jag tror det när jag ser det.

En fruktansvärd förtryckar-diktatur försvinner inte bara för att man spränger gubbarna som sitter högst upp. Det är ett system som genomsyrar hela samhället. De har tiotusentals helt vanliga iranier som på daglig basis misshandlar och förnedrar medborgare som går utanför mallen vilket kan vara saker som att visa håret, ta ett par danssteg, dricka eller äta fel saker osv.

Håller helt med dig här. Splittringen är stor och såren går djupt i det iranska samhället.

Misstänker att det är därför Trump talade om total amnesti för de som lägger ned vapnen.

Men har man mördat och våldtagit sina landsmän så kan det ju kännas vanskligt att lita på deras nåd.
Citera
Medlem

Propaganda? 🥺

Citat:
Ursprungligen postat av SpaceGayAndSunshine
Du tror inte dessa siffror är propaganda?
Citera
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Israel och USA ska ha bombat en flickskola i Teheran

34 stycken småflickor rapporteras döda.

Ytterligare ett sätt de "befriar befolkningen"

Var såg du detta? Det vore hemskt om iranska skurkregimen lurat amerikansk eller israelisk säkerhetstjänst att tro att flickskolan är ett militärt mål och cyniskt offrat oskyldiga barn för att vinna en propagandapoäng. Men tills jag ser källan så hoppas jag det inte är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in