2026-02-28, 12:01
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Preemptive strike, mitt arsle! Som om Iran hade fingret på avtryckaren och Israel var tvungna att attackera i förebyggande syfte. Det kallas alltid för preemptive strikes när USA eller dess allierade anfaller ett land.

Hade Iran haft rätten att attackera amerikanska baser och hangarfartyg i ett "förebyggande syfte" innan de blev attackerade? Det hade verkligen varit i förebyggande syfte då USA och israel redan hade bestämt sig för att attackera Iran i "förebyggande syfte" månader tillbaka.
Böla mer! Sponsrar man Hamas , Hezbollah, houthier får man räkna med konsekvenserna.
Citera
2026-02-28, 12:02
Avstängd
Hade iran något att svara med hade de gjort det redan. Nej. Nu kan de bara hoppas på att nån liten terrorgrupp lyckas skjtua upp nån hemmagjord missil. De kommer bombas sønder och samman
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Preemptive strike, mitt arsle! Som om Iran hade fingret på avtryckaren och Israel var tvungna att attackera i förebyggande syfte. Det kallas alltid för preemptive strikes när USA eller dess allierade anfaller ett land.

Hade Iran haft rätten att attackera amerikanska baser och hangarfartyg i ett "förebyggande syfte" innan de blev attackerade? Det hade verkligen varit i förebyggande syfte då USA och israel redan hade bestämt sig för att attackera Iran i "förebyggande syfte" månader tillbaka.
ser att du är lite efterbliven så jag hjälper dig lite. iran ligger bakom 70 procent (minst) av proxy och misär i Mellanöstern. finansierar alla möjliga grupper som är villiga att mörda civila osh skapa kaos. iran måste bort helt enkelt men jag förstår att smuts som står på deras sida vill nog inte det
Citera
Avstängd
coolabananer123s avatar
Det kommer nog bli ett kort krig detta.
Man kan skjuta missiler och ha luftherravälde men man kan aldrig gå in på marken i Iran.
Folket kommer nog inte gå ut och demonstrera nu.
Frågan är om Iran kommer svara med "terrorism" i Israel och USA, eller lägga sig platt i nån "deal"?
USA och Israel kommer inte få slut på missiler och flygplan precis.
Citera
Avstängd
Om Israel har en sådan eldkraft, vad har då USA?

Så säger igen acceptera verkligheten...

Mullorna kommer inte komma undan...

Israel har över 400 attack flyg och hade luftherraväldet juni 2025 med 100 stridsflyg och det tog de bara 2 dagar

Nu är det USA och Israel

Iran har inga förmågor... att ngn missil träffar en byggnad är inte en "seger "

Om jag skickar ett flygplan värt 1 miljard så ska den bomba mål som avgör kriget

Träffa bostäder i Tel Aviv försvagar inte Israels MILITÄRA förmåga

Israel däremot slog ut så mkt i juni att 3 triljoner och 30 års arbete spolades ner.

Tro du på riktig att Iran kan slä Israel eller USA

Så du fattar

Jag är iransk general: jag skickar en missil träffar en park i Tel Aviv...där rök min skitdyra missil som träffar ngt Israel kan fixa på en månad

samma scenario men träffar en Ubåt i Haifa..ja då kan de ropa "ALLAH AKBAR" då ubåten är svindyr och militärt mål

Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Då kan du såklart visa var jag påstått att Iran har obegränsat med missiler med? Jag väntar.

Jag kan tyvärr inte hjälpa att du har så dålig koll på Irans förmågor, men du kan alltid försöka bilda dig själv i stället för att komma skrikandes som en hysterisk kärring. Det är du och några andra efterblivna som drar ner standarden för diskussionen.

1000ggr mer tränade? Ta inte i så du skiter ner dig nu
Citera
Medlem
Vad är det värsta Iran kan svara med?
Citera
2026-02-28, 12:03
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
SVT:

De byta ut lika fort som en arbetsmyra. Så gör ingen skillnad.

Den enda som ska rensas är högsta ayatollan, bara då faller regimen helt.
Citera
2026-02-28, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Varför i helvete skulle de inte bygga strategiskt med Israel som granne?

Frågan är vad de skyddar. Man bygger inte bergsbunkrar av den kalibern för att säkra några extra megawatt elproduktion.
Citera
2026-02-28, 12:04
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Haha ja, det är alltid kul att se att i varenda av de här pro-bomba regimen-demonstrationerna är det alltid en massa Israeliska flaggor
Visar bara vilka värderingar respektive sida har.

Jag är inte ens för regimen i Iran på något sätt alls, men man är naiv om man tror att Israel vill endast ha regimskifte och sedan tillsätta ett nytt styre samtidigt som USA tar bort sanktionerna.
Det skulle bara göra Iran ännu starkare med tiden.
Det vill inte Israel.

Det är precis vad allt handlar om. Israel har lyckats försvaga samtliga länder i regionen. Även Iran vars BNP minskat med två tredjedelar. Libanon har ständigt fått utstå attacker. Självklart kommer invasion där också.

Tydligen får Kina stor del av sin olja från Iran. De kommer inte acceptera att den försörjningen försvinner. Särskilt efter attacken mot Venezuela och deras olja.
Citera
Avstängd
Nya tider min vän

Du behöver pansar divisioner

Du behöver flyg + specialförband + underrättelse

Sluta snacka som Saddam på 90 talet

Det var 90% flygvapnet som gjorde grovjobbet i gulfkriget om du missade det

Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Det kommer nog bli ett kort krig detta.
Man kan skjuta missiler och ha luftherravälde men man kan aldrig gå in på marken i Iran.
Folket kommer nog inte gå ut och demonstrera nu.
Frågan är om Iran kommer svata med "terrorism" i Israel och USA?
USA och Israel kommer inte få slut på missiler och flygplan precis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Ska de fly när regimen äntligen faller efter flera decienner? Haha, när det äntligen blir rätt med styret då ska de fly?

Kom ut ur din filterbubbla..

Nu har ju USA «räddat» många länder tidigare. Man ser hur det har gått.
Citera
Medlem
SpaceGayAndSunshines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Precis det är precis vad USA/Israel tvingar Iran att göra...att försöka få Iran att skicka de sista missilerna , efter det så är det att skjuta fisk i tunnor

2025 så skickade Iran 591 missiler och bara 34 träffade ngt ...men Israels flyganfall hade en träff ratio på 98%

Du tror inte dessa siffror är propaganda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in