Citat:
Ursprungligen postat av
Arnstad
Jag vet inte riktigt vad som är din utgångspunkt rörande Kina. "Stå utanför" förefaller vara att inordna sig under USA:s och sionisternas ordning, inget annat. Alla konflikter vi sett under senare år är en kamp för att någon form av självständighet ska kunna upprätthållas, alltså en självständighet som inte totalt böjer sig för USA:s (sionisternas) intressen.
Precis, vi ska komma ihåg att det är Trump-USA och att vi sett att USA är splittrat och inte alls en bra partner att luta sig mot, det innebär att vi fortfarande har starka förändringar i världen där stora delar av världen väljer att handla och samarbeta med andra länder än just bara USA. USA är på väg att bli en förlorare. Många saker som händer samtidigt.
Kina i detta är givetvis en spelare de också och hittills har de valt att fortsätta på sin självständiga väg, men ärligt, alla länder vill vara självständiga och alla länder kommer vidta åtgärder att fortsätta vara självständiga och fria. Det är inget fel i att agera för det. Man samarbetar med de som respekterar detta och låter varandra vara utan att utöva terror och våld. Moskvastaten och Iran har inte respekterat detta och åker därför på stryk nu. USA har ärligt talat inte heller respekterat det, men åker på stryk på andra sätt.
Israel har stort stöd av USA, men också efter detta kan de välja en fredligare väg om alla deras grannländer slutar att terrorisera och attackera så finns ju ingen anledning för Israel att svara med samma mynt. Lite så jag ser det, trots allt är Israel en demokrati.
Vi får se vad som händer, jag tvivlar dock ärligt på att det blir en fredfull och lugn tillvaro i mellanöstern. Alla slåss mot alla där och många ggr för att det är små skillnader i deras religioner. Fred i mellanöstern blir det först när de lyckas göra sig av med religionerna.
I det så är det ju ett gott tecken att en av religionernas främsta makter just nu då attackeras och störtas. Trots allt kan de då välja att faktiskt kasta bort islam och bli ateister. Kan man drömma om det? Det vore isåfall ett sjumilakliv mot fredligare värld där man faktiskt kan prata och lösa konflikter istället för att kriga i tusentals år om samma jävla skit hela tiden.