2026-02-28, 11:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Iran känns väldigt ensamt just nu : )

Inte riktigt den riktiga helhetsbilden. Iran står inte så ensamt som det kan verka. Landet backas upp av Kina både diplomatiskt och ekonomiskt och kommer sannolikt att reda ut stormen. Däremot är de amerikanska ockupationsbaserna i Irak och runt Persiska viken betydligt mer osäkra just nu.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Vilket är en god anledning att hjälpa USA och Israel på traven såklart. Som Yoav Gallant sa igår: De kommande veckorna kommer förändra Mellanösterns framtid.

Varför ska man hjälpa Israel på traven?
Ser du inte vad Israel håller på med?
De blir aldrig fred med något Israel involverar sig i.
De fortsätter bomba i all evighet eftersom de får missiler gratis från USA.
De fortsätter bomba tills de antingen fördrivit alla till EU eller mördat alla.

Glömmer du hur Israel bombade Qatar nyligen när de ville mörda ett mål?
Förstår du inte att judarna inte har någon gräns alls?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Snarare en effekt av att den amerikanska administrationen läcker som ett såll. När amerikanerna väl bestämt sig var Israel tvungna att slå till innan nyheten nått Iran (annars hade Iran fått iväg första salvan) och innan trumpeten TACO:at

Man lär ju varit väldigt väl synkroniserade här.
Citera
2026-02-28, 11:06
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ni vatniks brukar ju alltid hävda att den "regelbaserade världsordningen är inaktuell och att det är den starkes rätt som nu gäller. Ni borde då gilla detta?

Jag är ingen vatnik! Jag har alltid hävdat att den "regelbaserade världsordningen" bara finns på papperet när det gäller stormakter. USA har inga vänner, bara intressen som Kissinger sa. Man är både naiv och blind om man tror USA är en altruistisk världspolis.

Våra politiker som frivilligt gett upp Sveriges militära suveränitet till USA utan demokratisk förankring borde åtalas för landsförräderi. De är dessutom hycklare för varje gång deras arrogante husse själv bryter på folkrätten så vågar de inte bjäfsa emot. Patetiskt att se!
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Ja, jag hoppas man lärt sig läxan. Det är faktiskt väldigt viktigt att man även går in med militära trupper och når att döda/störta den iranska regimen, för jag tror inte heller på att man bara kan nöja sig med att bomba.

Finns inga krig som vunnits på enbart bombning.
Så, detta blir bara trams.

Men, en vacker dag trycker nog iran till israel en gång för alla.

Hur vore MÖ utan Israel? Lugnt kanske ?
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Nja...
Både Iran och Kuba har varit problem för USA för de lyder inte. USA vill att alla länder ska följa deras vilja.
Ja, så är det ju i grunden. Det är uppenbart. Därmed inte sagt att jag gillar den iranska regimen.
Citera
Medlem
Undrar om Iran vet att dom är körda nu och kör all in den här gången
Citera
Medlem
Salcinns avatar
Nu står jag absolut inte på Irans sida, men att Länder som tillåter USA att ha militärbaser och som också bidrar med logistik till USA:s insats blir attackerade av Iran är helt enligt krigets lagar och inget de länderna kan gnälla över.
Citera
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManySuchCases
Fredsduvan Trump som var en "no war" president.
Alla från den amerikanska högern borde få en "fell for it again award"
En obehaglig sionist som troligtvis våldtagit flickebarn med Epstein.

Någon gång behöver man sätta ner foten. Europeiska ledare borde ta efter och rensa ut ondska i Europa med
Citera
Avstängd
Du håller tyst
Du ska vara glad att Israel/USA visar islamisterna en läxa...

sanktioner hjälper inte

Jag antar Mullorna ångrar 7/10 nu iaf

Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Nog för att Iran är en blodtörstig Islamistisk republik, så är det ändå sjukt hur allt Israel gör är preemptivt. Israels försvarskrig vet inga gränser.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Kan USA och Israel inte få bort talibanerna eller Hamas hur sjutton ska de då klara Iran tänker jag..

Haha ja.
Man lyckades inte ens få bort Hamas från lilla Gaza som man hade total militär kontroll över.
Hur i helvete ska de då lyckas med regimen i USA.

Poängen är att det här vet Israel, det är därför de vill involvera USA så USA kan jämna Iran med marken i ett fullskaligt krig.
Citera
Medlem
geir44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Antar att usa och Israel smattrar Iran kollosalt just nu. Synd att så få bilder kommer ut. Hoppas verkligen många smutsiga islamister slaktas
Bra att muslimerna sprängs i luften. En god ramadamadingdong markering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in