2026-02-28, 11:07
Medlem
Skönt att det iranska frihetskriget äntligen är igång. ✌️🇮🇱♥️🇺🇸👍👏
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Rapporter kommer ut om att Israel och USA har bombat Irak

Ytterligare ett exempel på att det blir aldrig fred så fort USA går in och destabiliserar ett land.

Låt mig gissa, attacker mot shiitiska och andra regimtrogna grupper i Irak som sagt att dom kommer stödja Iran med våld?
Citera
Avstängd
Awww har vi en Ayatollah älskare bland oss

Antar du är lite orolig att pallarnas sista stora allierad är nu historia

Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Israel attackerar grannländerna är väll inget nytt.
Hoppas pissrael blir jämnat med marken.
Citera
Avstängd
Seabeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
Jag är helt neutral till detta då jag hatar både muslimer, judar, USA och diktaturer.

100% jag med 👍🏽
Citera
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Inte riktigt den riktiga helhetsbilden. Iran står inte så ensamt som det kan verka. Landet backas upp av Kina både diplomatiskt och ekonomiskt och kommer sannolikt att reda ut stormen. Däremot är de amerikanska ockupationsbaserna i Irak och runt Persiska viken betydligt mer osäkra just nu.
Då så. Tryggt för Iran att höra
Citera
2026-02-28, 11:08
Medlem
De iranier som demonstrerar på gator och torg i Sverige idag bär med sig den amerikanska flaggan.
Citera
2026-02-28, 11:09
Medlem
Minst en död i Abu Dhabi tillföljd av Irans attacker
Citera
2026-02-28, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Jag vet inte riktigt vad som är din utgångspunkt rörande Kina. "Stå utanför" förefaller vara att inordna sig under USA:s och sionisternas ordning, inget annat. Alla konflikter vi sett under senare år är en kamp för att någon form av självständighet ska kunna upprätthållas, alltså en självständighet som inte totalt böjer sig för USA:s (sionisternas) intressen.

Precis, vi ska komma ihåg att det är Trump-USA och att vi sett att USA är splittrat och inte alls en bra partner att luta sig mot, det innebär att vi fortfarande har starka förändringar i världen där stora delar av världen väljer att handla och samarbeta med andra länder än just bara USA. USA är på väg att bli en förlorare. Många saker som händer samtidigt.

Kina i detta är givetvis en spelare de också och hittills har de valt att fortsätta på sin självständiga väg, men ärligt, alla länder vill vara självständiga och alla länder kommer vidta åtgärder att fortsätta vara självständiga och fria. Det är inget fel i att agera för det. Man samarbetar med de som respekterar detta och låter varandra vara utan att utöva terror och våld. Moskvastaten och Iran har inte respekterat detta och åker därför på stryk nu. USA har ärligt talat inte heller respekterat det, men åker på stryk på andra sätt.

Israel har stort stöd av USA, men också efter detta kan de välja en fredligare väg om alla deras grannländer slutar att terrorisera och attackera så finns ju ingen anledning för Israel att svara med samma mynt. Lite så jag ser det, trots allt är Israel en demokrati.

Vi får se vad som händer, jag tvivlar dock ärligt på att det blir en fredfull och lugn tillvaro i mellanöstern. Alla slåss mot alla där och många ggr för att det är små skillnader i deras religioner. Fred i mellanöstern blir det först när de lyckas göra sig av med religionerna.

I det så är det ju ett gott tecken att en av religionernas främsta makter just nu då attackeras och störtas. Trots allt kan de då välja att faktiskt kasta bort islam och bli ateister. Kan man drömma om det? Det vore isåfall ett sjumilakliv mot fredligare värld där man faktiskt kan prata och lösa konflikter istället för att kriga i tusentals år om samma jävla skit hela tiden.
Citera
2026-02-28, 11:10
Avstängd
Islamiska revolutionsgardet (IRGC) har meddelat att man inlett en omfattande missil- och drönarattack mot israeliskt ockuperat palestinskt territorium som svar på den senaste aggressionen mot Iran.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
De iranier som demonstrerar på gator och torg i Sverige idag bär med sig den amerikanska flaggan.

Vart är det demonstrationer?
Finns inga.
De som går ut och demonstrerar är zionister.
Man måste vara bra störd om man går ut och firar att ens egna hemland blir bombat där civila dör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxwell-
Undrar om Iran vet att dom är körda nu och kör all in den här gången

All in med vad? Verkar ju bara ha sina fattiga missiler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Finns inga krig som vunnits på enbart bombning.
Så, detta blir bara trams.

Men, en vacker dag trycker nog iran till israel en gång för alla.

Hur vore MÖ utan Israel? Lugnt kanske ?

MÖ har varit "lugnt" ända sedan sumerernas dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in