Citat:
Ursprungligen postat av
dalavita
Stämmer. Jag tror på det när jag ser det. De enda som har förtroende i frågan är piratparriet, som jag anser behövs mer än någonsin. Jag önskar dagens unga kunde mema dom till relevans med tiktok helt ärligt.
Ja PP kan jag förstå att man gillar. Dvs om man fortfarande tror på själva demokratigrejen med röstning och allmänna val, osv.
Själv har jag lagt märke till att det inte spelar någon roll vem som vinner valen. Det är som en klubb där dom är kompisar bakom kulisserna. Alla ljuger, ingen ställs till svars, och det spelar ingen roll vem som sitter i regeringen. Det enda man vet är att nästa regering kommer att vara sämre än den förra.
Och skulle PP eller nån annan uppriktig uppstickare lyckas slå sig in, så kommer dom att ändå vara urvattnade till oigenkännlighet innan dom kommer så långt.
Ju äldre jag blir, desto mera vill jag förhålla mig till den verklighet som jag faktiskt kan påverka. Istället för den dokusåpaverkligheten som vi blir matade med.
EDIT: Men i ärlighetens namn vad gör jag istället? Jo jag diskuterar dokusåpaverkligheten på FB. Menade inte att säga att jag är bättre på något sätt. Däremot så tycker jag att jag mår bättre sedan jag slutade bry mig om vad politiker håller på med.