2026-02-27, 17:50
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Det är ju något som man behöver ha extremt bra koll på, att veta hur mycket och hur länge man skall ge tryck för att det både skall ge bra "effekt" och aldrig vara nära att vara för mycket.

Att hon fullt ut litar på att jag har den kollen känns i sig fint och blir en naturlig del av den speciella dynamiken av, för vår del, ändå mjuk dominance-submission.

Känns ju rätt skönt att man slapp det där, är 60 och aldrig hört om någon som har praktiserat strypsex. Dessutom kan jag tycka att man ska fokusera på hur man bäst gör för att sin kärring ska ha det bra i bingen, och inte hur man göra för att inte ha ihjäl henne.
Citera
2026-02-27, 18:36
Medlem
kulturstrategs avatar
Tjejer/kvinnor är usla människokännare. Så när kvinnor pratar om "till synes normala män" så betyder det ingenting. Det kan vara renodlade psykopater de pratar om.
Kvinnors förmåga att skilja på gott och ont ligger på en extremt rudimentär nivå. Om t.ex en man tar en yxa och går ut och hugger ner första person han ser, så skulle de flesta kvinnor förstås förstå att det är ondskefullt - men inte alla.

Fast sen ska vi komma ihåg att den absoluta majoriteten män, precis som kvinnor, saknar egentligt medvetande. De är så kallade Non Player Karaktärer. Att en manlig NPC får för sig att ta stryptag utan förvarning under sex är fullt möjligt. Även troligt. En NPC kan, likt kvinnan, inte skilja på gott och ont. Så när porren normaliserat strypsex så är det fritt fram i NPC-mannens artificiellt medvetna huvud att ta stryptag.

Att ens tända på att ta stryptag är förstås psykopatiskt. Men Non Player Karaktären är en psykopat. Psykopatin ligger latent i Non Player Karaktären och kan aktiveras fullt ut om den tillskrivs medvetande av en Player Karaktär. Men även innan psykopatin är aktiverad så uppvisar NPCn psykopatiskt beteende emellanåt. Bland NPC-män är t.ex fortkörning ett sådant beteende - precis som sexuell dominans och perversitet.
Citera
2026-02-27, 19:05
Medlem
acid_nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Tjejer/kvinnor är usla människokännare. Så när kvinnor pratar om "till synes normala män" så betyder det ingenting. Det kan vara renodlade psykopater de pratar om.
Kvinnors förmåga att skilja på gott och ont ligger på en extremt rudimentär nivå. Om t.ex en man tar en yxa och går ut och hugger ner första person han ser, så skulle de flesta kvinnor förstås förstå att det är ondskefullt - men inte alla.

Fast sen ska vi komma ihåg att den absoluta majoriteten män, precis som kvinnor, saknar egentligt medvetande. De är så kallade Non Player Karaktärer. Att en manlig NPC får för sig att ta stryptag utan förvarning under sex är fullt möjligt. Även troligt. En NPC kan, likt kvinnan, inte skilja på gott och ont. Så när porren normaliserat strypsex så är det fritt fram i NPC-mannens artificiellt medvetna huvud att ta stryptag.

Att ens tända på att ta stryptag är förstås psykopatiskt. Men Non Player Karaktären är en psykopat. Psykopatin ligger latent i Non Player Karaktären och kan aktiveras fullt ut om den tillskrivs medvetande av en Player Karaktär. Men även innan psykopatin är aktiverad så uppvisar NPCn psykopatiskt beteende emellanåt. Bland NPC-män är t.ex fortkörning ett sådant beteende - precis som sexuell dominans och perversitet.

uhuh. Vilket dravel du skriver mannen.
varenda gång är de alltid du också.
Du är inte ens i närheten av så insiktsfull som du tror. Du kommer dragandes med dessa Alla A är B påståenden som en bondläpp med höggaffel. Inga argument men det behöver man väl kanske inte när man har svar på alla livets frågor som du tror du har benkoll på.
Först är alla män fula och äckliga och nu är alla människor NPCs du måste ju lida av något väldigt jobbigt eftersom du gång på gång måste gå till extremer för att motivera din existens samt att du inte verkar besitta ett uns av självinsikt. Det om något är NPC beteende på hög nivå.
Citera
2026-02-27, 19:56
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acid_nation
uhuh. Vilket dravel du skriver mannen.
varenda gång är de alltid du också.
Du är inte ens i närheten av så insiktsfull som du tror. Du kommer dragandes med dessa Alla A är B påståenden som en bondläpp med höggaffel. Inga argument men det behöver man väl kanske inte när man har svar på alla livets frågor som du tror du har benkoll på.
Först är alla män fula och äckliga och nu är alla människor NPCs du måste ju lida av något väldigt jobbigt eftersom du gång på gång måste gå till extremer för att motivera din existens samt att du inte verkar besitta ett uns av självinsikt. Det om något är NPC beteende på hög nivå.

... så du gillar strypsex
Citera
2026-02-27, 21:12
Medlem
floraflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Det finns många kvinnor som tycker om att ha en fast hand eller arm runt sin hals. Av mina senaste fyra sexpartners så har alla tyckt om det.
Sure
Men inte att bli strypt med syrebrist som följd. Det är en helt annan sak! Annars så visst det finns ju kanske gott om människor som är psykiskt sjuka el instabila. Det handlar nog snarare om er njutning, annars är det placebo och ingenting annat.
Citera
2026-02-27, 21:20
Medlem
floraflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Precis. Är "njutningen" "Åh, vad skönt, jag kan andas igen, JAG LEVER!"?

Eller är det DÖDSRYCKNINGARNA killarna är ute efter? Fy helvete att vara ung idag!

100%. Aftonbladet tittar alltså på sånt.
Ja precis Det är vidrigt. Tror inte en sekund på att det är njutbart med syrebrist. Bara en myt som måste uppfyllas. Handlar snarare om psykisk blockering och självhat
Citera
2026-02-27, 21:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floraflap
Ja precis Det är vidrigt. Tror inte en sekund på att det är njutbart med syrebrist. Bara en myt som måste uppfyllas. Handlar snarare om psykisk blockering och självhat

Jag vet av egen erfarenhet att det är extremt traumatiskt och det enda man tänker på är "snälla dö inte/döda mig inte".
Direkt därefter ligger man på golvet och drar in syre i djupa tag så fort lungorna kan. .
Citera
2026-02-27, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag vet av egen erfarenhet att det är extremt traumatiskt och det enda man tänker på är "snälla dö inte/döda mig inte".
Direkt därefter ligger man på golvet och drar in syre i djupa tag så fort lungorna kan. .
Usch, låter hemskt.
Tanken på att hålla på att kvävas är totalt oförenlig med sexuell njutning så jag kan omöjligt tänka mig att det är så vanligt som en del i tråden påskiner.
Men det känns som en töntig trend man "ska" gilla nu. Har varit ett flertal sådana som passerat genom åren här.
Men men, så länge folk gillar det de håller på med ska jag absolut inte lägga mig i andras sexliv.
Tack o lov ansvarar jag bara för mitt.
Citera
2026-02-27, 22:21
Medlem
Jag hörde någ0t 0m att småbarn runt 15 års ålder för ca 5-10 år sen höll på med detta 0ch det var vanligt bland ungd0mar enligt media

Dessa småbarn bör var vara vuxna nu 0ch 0m d0m var barn så så lär d0m vara vuxna nu 0ch tr0r säkert att det är f0rtfarande n0rmalt beteende.

P0rrskadade barn s0m nu är unga vuxna.
Citera
2026-02-27, 22:50
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag hörde någ0t 0m att småbarn runt 15 års ålder för ca 5-10 år sen höll på med detta 0ch det var vanligt bland ungd0mar enligt media

Dessa småbarn bör var vara vuxna nu 0ch 0m d0m var barn så så lär d0m vara vuxna nu 0ch tr0r säkert att det är f0rtfarande n0rmalt beteende.

Porrskadad kan en kille bara bli om han saknar medvetande. Du kan inte få en medveten kille att gilla strypsex eller andra perversioner(som t.ex avsugningar).
Tjejer är ointresserade av porr (eftersom de saknar attraktion till mansformen) så de blir naturligtvis inte porrskadade. Däremot blir de skadade av att NPC-killarna(som utgör den stora majoriteten) är porrskadade - eftersom deras sexualitet följer mannens. Av den anledningen finns det en hel del tjejer som upplever att de tänder på att bli förnedrade och att bli utsatta för sexuellt våld.
Citera
2026-02-27, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Ah, du menar den leken faktiskt var sexuellt betingad?

Kördes redan i början av åttiotalet bland de hemska småttingarna. Tack o lov höll jag mig långt bortom sånt fuffens.
Citera
2026-02-28, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Ah, du menar den leken faktiskt var sexuellt betingad?

Kördes redan i början av åttiotalet bland de hemska småttingarna. Tack o lov höll jag mig långt bortom sånt fuffens.

Jag är uppvuxen på 80 talet, nej det var inget jag hörde talas om. Detta är något jag har endast hört från folk som är födda på 2000 talet håller på med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in