2026-02-27, 21:59
Medlem
Vitiss avatar
Mod får flytta tråden om den ligger fel.

För några år sedan samtalade jag med en förintelseöverlevare som föreläste i skolorna.
Jag frågade honom om hotet mot judarna i Sverige kommer från de invandrade muslimerna, och inte från typ medlemmar i Nordfront / f.d skinnskallar.
Han svarade: "Du har helt rätt min vän, så är det."

Varför talas det inte högt om detta?
Citera
2026-02-27, 22:03
Medlem
dude2ks avatar
För att de är skyddade. Polisen ingrep inte när de hetsade på gator och torg. Det kan bara bli HMF åt det ena hållet.
Citera
2026-02-27, 22:17
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis

För några år sedan samtalade jag med en förintelseöverlevare som föreläste i skolorna.
Jag frågade honom om hotet mot judarna i Sverige kommer från de invandrade muslimerna, och inte från typ medlemmar i Nordfront / f.d skinnskallar.

Problemet mellan Israel och Palestina är en konflikt mellan judar och muslimer, så det har väl diskuterats utan ände. Nu vill jag inte hålla på och komplicera det mer än så. Det vore ju lägligt att ta upp i samband med den religiösa konflikten.
Citera
2026-02-27, 22:20
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Problemet mellan Israel och Palestina är en konflikt mellan judar och muslimer, så det har väl diskuterats utan ände. Nu vill jag inte hålla på och komplicera det mer än så. Det vore ju lägligt att ta upp i samband med den religiösa konflikten.

Ämnet gäller hotet mot judarna i Sverige.
Muslimer eller skinnskallar.
Senast redigerad av Vitis 2026-02-27 kl. 22:23.
Citera
2026-02-27, 23:53
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Judarna har jagats bort från Malmö, det är ganska känt. Självklart kommer judehatet från utländska krafter i Sverige.
Citera
2026-02-28, 00:09
Medlem
Judarna är tyvärr de mest rasistiska folkslag som finns. Talar av lång erfarenhet.
Citera
2026-02-28, 00:28
Medlem
Nazisterna är ju självklart det största hotet, då dessa ju är radikalt lagda och ofta har "judehat" som grund, medan de flesta muslimer i Sverige är väldigt vänliga och fredliga. Tror fallet här är att trådskaparen och förintelse-överlevaren blandat ihop begreppen "muslim" och "islamist".

Islamismen är ju också ett stort hot mot judarna just nu, med tanke på allt som händer, men dessa personer borde inte ens få kalla sig för muslimer.
Citera
2026-02-28, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaso
Nazisterna är ju självklart det största hotet, då dessa ju är radikalt lagda och ofta har "judehat" som grund, medan de flesta muslimer i Sverige är väldigt vänliga och fredliga. Tror fallet här är att trådskaparen och förintelse-överlevaren blandat ihop begreppen "muslim" och "islamist".

Islamismen är ju också ett stort hot mot judarna just nu, med tanke på allt som händer, men dessa personer borde inte ens få kalla sig för muslimer.
nazism är inte en stor rörelse i sverige. islam är gigantisk dock. Judar är ju del av högern ideologiskt och har stort inflytande. se ben shapiro tex
Citera
2026-02-28, 01:46
Medlem
Sasha08s avatar
Och samtidigt har Sveriges översvämmats av muslimer pga judar
Citera
2026-02-28, 01:50
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Och samtidigt har Sveriges översvämmats av muslimer pga judar
Ironiskt. Man kan undra varför.
Sverige räddade ju så många judar under andra världskriget.
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Ingen gillar judar!

Glöm aldrig att 1 gång är ingen gång, 109 gånger är någonting annat!
Återigen. Undra varför.
Citera
2026-02-28, 01:51
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis

Vänstern är ju det största hotet mot judarna i Sverige. Såklart att det inte talas om det när alla tidningar är vänstervridna.
Citera
2026-02-28, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugensbrorson
Judar är ju del av högern ideologiskt och har stort inflytande.

Jaså? Exempel?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in