Citat:
Ursprungligen postat av
peterZiipen
Låtar i Mello får inte överstiga 3 minuter. Att du(?) då skickar in en låt som är 30 sekunder längre än vad den får vara är rätt så anmärkningsvärt. Varför skulle produktionen vilja arbeta med någon som inte ens kan följa den mest grundläggande regeln av dem alla? Alla i den branschen vet givetvis om 3 minuters-regeln. Det är ju inte direkt som att dina chanser att komma med ökar, om det första du gör är ignorera Mellos regelbok.
Grym låt, men förstår inte riktigt hur den är relevant, då den varken har tävlat i Mello eller behövt anpassa sig efter 3 minuters-regeln.
Tuff konkurrens på så sätt att en majoritet av låtar som skickas in förmodligen är någon form av poplåt. Faller sig rätt naturligt att ens låt bara blir en i mängden då. Du konkurrerar dessutom inte om en av 30 platser, utan snarare om en av 5-6 platser, då det även ska klämmas in countrylåtar, humoristiska låtar, ballader, rocklåtar m.m i tävlingen.
Klart jag har! Hur skulle jag annars veta dess låttiteln, att den är alldeles för lång och generisk AI-genererad poplåt? o_O
Citat:
Låtar i Mello får inte överstiga 3 minuter. Att du(?) då skickar in en låt som är 30 sekunder längre än vad den får vara är rätt så anmärkningsvärt. Varför skulle produktionen vilja arbeta med någon som inte ens kan följa den mest grundläggande regeln av dem alla? Alla i den branschen vet givetvis om 3 minuters-regeln. Det är ju inte direkt som att dina chanser att komma med ökar, om det första du gör är ignorera Mellos regelbok.
Jag känner såklart till allt det där dravlet och s.k. regelverket, som tycks vara lika föränderligt som vädret eller annat slumpmässigt.
Har du någonsin fått för dig att "klocka" en "Mello-låt" eller låtar till andra tävlingar, med liknande, taffliga regler, t.ex.
"Idol"?
Jätterättvisa "tävlingar"?!
Eller framförallt: provocerande skräp, som försämrar människors tankeförmåga!?
Citat:
Grym låt, men förstår inte riktigt hur den är relevant, då den varken har tävlat i Mello eller behövt anpassa sig efter 3 minuters-regeln.
Det var just det: just den grymma låten har ju de facto INTE tävlat i Mello eller behövt anpassa sig efter någonting alls.
Men kunde ha kunnat göra det.
Som jag har förstått saken, så föll den grymma låten på fallrepet, inte explicit p.g.a. de väldigt strikta urvalskriterierna, inkl. max tre minuters längd, utan därför att den ansågs vara gjord av människor.
Det står inte uttryckligen i reglerna att låtar måste vara skrivna av människor men det går att läsa mellan raderna.
Citat:
Tuff konkurrens på så sätt att en majoritet av låtar som skickas in förmodligen är någon form av poplåt. Faller sig rätt naturligt att ens låt bara blir en i mängden då. Du konkurrerar dessutom inte om en av 30 platser, utan snarare om en av 5-6 platser, då det även ska klämmas in countrylåtar, humoristiska låtar, ballader, rocklåtar m.m i tävlingen.
Jadå, OTROLIGT TUFF KONKURRENS!?
I en "tävling", där "rätt låt" alltid vinner!?
Eller där "AI" tävlar mot andra, eller samma, "AI" och ingen människa ges något som helst utrymme!?
"AI" är "bara" en musikmaskin!
Vadå tävlar inte om en av 30 platser?
Till att börja med handlar det om att låten ska bli utvald, i ett urval av alla tusentals inskickade låtar, eller hur!?
Är det "AI", som bedömer låtkvaliteten i alla steg?
Citat:
Klart jag har! Hur skulle jag annars veta dess låttiteln, att den är alldeles för lång och generisk AI-genererad poplåt? o_O
Är långtifrån övertygad!
Finns det regler för låttitlars längd?
"dess låttiteln"?
Hurdå "AI"-genererad?