2026-02-27, 21:34
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Videos.. inte i verkligheten. Det finns tusentals videos från övervakningskameror och dylikt, även om jag inte kollat alla..

Men det enda du behöver förstå är att det är vanligt att folk får ett slag och sedan faller illa och skadas/dör, det är ingen bra idé att slå andra människor sådär. Det är inte som på hollywoodfilmer där de kan ta emot hur många slag som helst och sedan direkt efter tar en öl.
Nej du behöver inte berätta för mig man kan slå sig allvarligt av fall.

Jag har spelat hockey på ganska högnivå och sett hur tacklingar där motståndaren ej är med och faller handlöst i isen väldigt många gånger.

Det jag ifrågasatte vad du sa du sett det låter typ ssom om du är med om det någongång i månaden sådär
Citera
2026-02-27, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
https://yle.fi/a/7-960949

suck det är ganska känt.

Du har inte varit utomlands så mhycket va? Det finns ganska många länder där nedskräpning tex kasta en fimp kan få allvarliga rättsliga påföljder, men det är ju svårt veta då man inte varit utanför kommunen.
Så det var en Norrman som dömdes till Trettio års fängelse för att ha ritat en mustach på Thailands Kung?

"Mannen ska ha kritiserat Thailands 87-åriga kung Bhumibol Adulyadej i sex olika uppdateringar på Facebook.

Den 48-åriga mannen dömdes först för vart och ett av de meddelanden han skrivit på Facebook – 10 år för varje brott. Straffet halverades ändå efter att mannen erkänt brottet, enligt hans advokat."

https://www.theguardian.com/world/2015/aug/07/man-jailed-for-30-years-in-thailand-for-insulting-the-monarchy-on-facebook

"A Thai man has been jailed for 30 years for insulting the monarchy on Facebook, in one of the toughest known sentences passed under the junta-ruled kingdom’s draconian royal defamation law.

Thai King Bhumibol Adulyadej, 87, is protected by rules known as lèse-majesté (injured majesty), under which anyone convicted of insulting the king, queen, heir or regent faces up to 15 years in prison on each count.
On Friday Bangkok’s military court found Pongsak Sriboonpeng, 48, guilty of posting messages and pictures defaming the monarchy in six posts on the social media site."

Hade den dömde Pongsak Sriboonpeng ett Norskt pass menar du?

Frågan är om Du klarat av att ta dig igenom en säkerhetskontroll på någon flygplats
överhuvudtaget, oavsett i vilket Land??
Citera
2026-02-27, 21:37
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Det syns att britten är helt borta redan under fallet.

The video shows a woman - apparently the attacker's girlfriend - attempt to intervene to stop the fight, but the man seemed to ignore her protests as he delivered a powerful blow using the underside of his hand to the British man's head.

The holidaymaker, who also had Australian nationality, was instantly knocked out by the brutal strike, his head whipping to the side and his sunglasses flying as he collapsed unconscious on the street.

The attacker and his girlfriend seem to have fled before an ambulance arrived at the scene and medics administered first aid to the victim.
Hur kan du garantera han var medvetslös? Han faller hanlöst ja men inte säkert han är medvetslös förens huvudet slår i backen det är en teori du har som du inte har stöd för.

Du hade fö fel om vem flickvän som var med i videon med
Citera
2026-02-27, 21:39
Medlem
Citat:
Nej du behöver inte berätta för mig man kan slå sig allvarligt av fall.

Jag har spelat hockey på ganska högnivå och sett hur tacklingar där motståndaren ej är med och faller handlöst i isen väldigt många gånger.

Det jag ifrågasatte vad du sa du sett det låter typ ssom om du är med om det någongång i månaden sådär

Ah, nej. Det närmaste jag själv i verkligheten kommit är att träffat den här mannen som överlevde, men blev helt förlamad och även delvis hjärnskadad. En gurka som man säger. Jag var med i en grupp som utvecklade ett sätt för honom att kommunicera.
Citera
2026-02-27, 21:40
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Hur kan du garantera han var medvetslös? Han faller hanlöst ja men inte säkert han är medvetslös förens huvudet slår i backen det är en teori du har som du inte har stöd för.

Du hade fö fel om vem flickvän som var med i videon med

Jag hittar inte på det där själv.
Det är citat från
https://www.dailymail.co.uk/news/article-15594449/Brit-57-killed-single-karate-chop-neck-moped-road-rage-row-Swedish-tourist-Thailand.html
Citera
2026-02-27, 21:45
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PovelSvammels
Så det var en Norrman som dömdes till Trettio års fängelse för att ha ritat en mustach på Thailands Kung?

"Mannen ska ha kritiserat Thailands 87-åriga kung Bhumibol Adulyadej i sex olika uppdateringar på Facebook.

Den 48-åriga mannen dömdes först för vart och ett av de meddelanden han skrivit på Facebook – 10 år för varje brott. Straffet halverades ändå efter att mannen erkänt brottet, enligt hans advokat."

https://www.theguardian.com/world/2015/aug/07/man-jailed-for-30-years-in-thailand-for-insulting-the-monarchy-on-facebook

"A Thai man has been jailed for 30 years for insulting the monarchy on Facebook, in one of the toughest known sentences passed under the junta-ruled kingdom’s draconian royal defamation law.

Thai King Bhumibol Adulyadej, 87, is protected by rules known as lèse-majesté (injured majesty), under which anyone convicted of insulting the king, queen, heir or regent faces up to 15 years in prison on each count.
On Friday Bangkok’s military court found Pongsak Sriboonpeng, 48, guilty of posting messages and pictures defaming the monarchy in six posts on the social media site."

Frågan är om Du klarat av att ta dig igenom en säkerhetskontroll på någon flygplats
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7lpyeK/hanade-kungen--far-tio-ars-fangelse

finns hur många fall som helst att du inte känner till håna kungen i thailand på något sätt är allvarligt i thailand talar ju om du inte är vidare värdssvan direkt.

Jag vet fö en norrman fick ett långt fängelsestraff för målat mustach på en bild på kungen där då jag var i landet då det inträffade och jobbade i norge fö

Du får leta källor själv om du inte tror majestätsbrott i thailand är allvarliga eller brott i övrigt heller, är ganska känt många turister råkat väldigt illa ut där även många svensskar, men det är ju svårt veta om man inte intresserar sig, men nu är vi väldigt OT

Vart vill du komma? tror du inte turken får något straff eller?
Citera
2026-02-27, 21:47
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PovelSvammels

Har varit i alla värdsdelar nästan så det är inte mitt probölem iaf

Men åk du till thailand och förolämpa kungen offentligt det låter som en väldigt bra ide för en byfåne ssom dig
Citera
2026-02-27, 21:50
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Jag hittar inte på det där själv.
Det är citat från
https://www.dailymail.co.uk/news/article-15594449/Brit-57-killed-single-karate-chop-neck-moped-road-rage-row-Swedish-tourist-Thailand.html
Står inget där om han blev medvetslös av slaget

Står även troligen angriparenss flickvän förstår du vad troligen betyder? det är även brittisk media ssom skriver det här, enligt thailändskmedia så är det offretss flickvän, se även andra länkar i tråden.
Citera
2026-02-27, 21:52
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Jag hoppas verkligen hon thailändskan får vittna i rätten samt hon har stor ssläkt med kontakter högre upp i hiearkin där.

Då kan det bli en svettig dom för turken.

Kan även vara så Australien och England, med ligger på thailand om högt straff här då han tydligen bor i ena landet och är medborgare i vartfall ett av dem med. Bägge länderna har väldigt mycket turister i thailand och de vill nog absolut inte riskera att folk därifrån iunte vill åka dit och spendera pengar, för att kaossturkar ifrån sverige är där och bråkar.
Hoppas det med, att hon vittnar samt berättar vad som sades eftersom ljudet inte finns med.

Det syns att han är stor när han står bredvid polisen. Han till vänster som också är vältränad är rätt stor fast han är liten till växten.

https://thethaiger.com/wp-content/uploads/2026/02/Thaiger-Cover-Picture-2026-02-27T093119.828.jpg Med sin nonchalanta kroppshållning.
Citera
2026-02-27, 21:53
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ah, nej. Det närmaste jag själv i verkligheten kommit är att träffat den här mannen som överlevde, men blev helt förlamad och även delvis hjärnskadad. En gurka som man säger. Jag var med i en grupp som utvecklade ett sätt för honom att kommunicera.
Ja muskler och likande går ju träna så man blir starkare och tål mera belastning osv.

Du kan dock aldrig träna ett skallben eller ett huvud för tåla mera våld, det är sanningen, allt våld emot huvudet får för eller senare konsekvenser och skador vissa mindre och andra mer allvarliga.
Citera
2026-02-27, 21:54
Medlem
Citat:
Videos.. inte i verkligheten. Det finns tusentals videos från övervakningskameror och dylikt, även om jag inte kollat alla..

Men det enda du behöver förstå är att det är vanligt att folk får ett slag och sedan faller illa och skadas/dör, det är ingen bra idé att slå andra människor sådär. Det är inte som på hollywoodfilmer där de kan ta emot hur många slag som helst och sedan direkt efter tar en öl.

Jösses människa, nej det är inte vanligt att folk dör av en örfil. Det händer extremt sällan.
Citera
2026-02-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKroaten
Jösses människa, nej det är inte vanligt att folk dör av en örfil. Det händer extremt sällan.

Typ en gång om året?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in