2026-02-27, 21:13
Medlem
Det ser inte ut som något hårt slag, lite svårt att se faktiskt eftersom kameran är på fel sida för att visa exakt var slaget tar, men sedan sekunden därefter är det uppenbart att slaget är tillräckligt hårt för att offret ska tappa medvetandet eller i vart fall förmågan att parera fallet, han faller helt handlöst. Jag misstänker att han är medvetslös redan direkt där vid slaget. Det tyder på att det både fanns kraft och precision i slaget, dvs ett karateslag som var förödande för offret.

Själva dödsorsaken borde vara att han slår i huvudet i marken, det är ju en medvetslös man som landar där. Finns ingen kroppsrörelse som försöker att parera fallet som man skulle se i normala fall.

Avsikten var inte att döda, men det här är ändå inte något nytt. Jag har sett många fall förut där någon dött i fallet för de får ett så hårt slag. Även träffat en helt förlamad man som råkat ut för precis samma och föll så att han bröt nacken.

Många verkar gissa på att han får ett par års fängelse för dråp. Frågan är dock om förövaren med sin bakgrund kommer ut från fängelset, det är ett stort ansvar för myndigheterna att garantera att förövaren inte skadar fler människor. Troligen utvisar Thailand honom direkt efter han har gjort klart sitt fängelsestraff och då hamnar han här i Sverige eller i Turkiet igen och vi får sedan läsa att han skadat fler människor. Helt tydligt ingen som helst respekt för andra människor, våldsam och har svårt att behärska sig. Kanske får det tufft i fängelset där de inte kommer tolerera sådant beteende. Han får det helt klart jobbigare än i Sverige där han nog kände att han bodde på fint hotell, med all service etc.
Citera
2026-02-27, 21:13
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Ja det var han jag tänkte på, som blev knockad och föll bakåt och männen bakom skyddade så han inte slog huvudet i golvet. Man ser att killen faller handlöst är helt borta. Otäckt.

Exakt. Det är rent våld och inget skydd förutom något som sitter i örat.

Att den där Arnold Schwarzenegger står på scenen och är fascinerad gör det ännu mer otäckt.

Han fick säkert pengar för att promota den här "sporten" som är jo direkt skadlig, ger hjärnskador. Kolla på den här filmen, de faller som käglor... https://www.youtube.com/shorts/FutBiuHXdQc
Senast redigerad av rex144 2026-02-27 kl. 21:15.
Citera
2026-02-27, 21:15
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Han är så otäck. Efter att han har slagit ner Alan som ligger på gatan försöker flickvännen stoppa honom när han går iväg och då puttar han undan henne en gång till.

Hon står kvar där helt ensam med sin pojkvän ligger döende.
Jag hoppas verkligen hon thailändskan får vittna i rätten samt hon har stor ssläkt med kontakter högre upp i hiearkin där.

Då kan det bli en svettig dom för turken.

Kan även vara så Australien och England, med ligger på thailand om högt straff här då han tydligen bor i ena landet och är medborgare i vartfall ett av dem med. Bägge länderna har väldigt mycket turister i thailand och de vill nog absolut inte riskera att folk därifrån iunte vill åka dit och spendera pengar, för att kaossturkar ifrån sverige är där och bråkar.
Citera
2026-02-27, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
nej då är vi eniga 15-20år i fängelse tror inte jag heller på.

Men jag hade verkligen inte varit ledsen om han fick det ändå

var ju fö en norrman som fick 30års fängelse för ritat mustch på en bild av kungen där.

Deras rättsystem är så olikt vårat så det är svårt veta vad som händer här.
Vad yrar du om angående en dömd Norrmann?
Att det skulle ha hänt eller att något fyllo berättat det för dig?

Angående att man får fängelse om man slängt en fimp på gatan i Singapore
är lika mycket hittepå/skröna.
Man får betala böter om man blir påkommen...

https://www.goabroad.com/articles/study-abroad/singapore-laws-to-know-before-you-go

Section 21(1)(c) of the EPHA outlines high-rise littering penalties in Singapore. These include:

First Offence: A fine of up to $2,000.
Second Offence: A fine of up to $4,000
Third and Subsequent Offences: A fine of up to $10,000.

https://www.lowlaw.com.sg/high-rise-littering-penalties-under-singapore-law/
Citera
2026-02-27, 21:18
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Slagturken lyckades hålla sig undan i 11 timmar.
Hoppades han verkligen att klara sig? Fanns ju vittnen.

Är det inte konstigt att britten är medvetslös redan under fallet? Slaget ser inte så pass hårt ut.
Varför håller turken brittens andra hand under slaget?

Flickvännen var turkens. Är. Vi får se hur det blir med det nu...
Hur vet du han blev medvetslös av slaget? Och hur vet du thailändskan var turkens? Ser verkligen inte ut så på filmen.
Citera
2026-02-27, 21:20
Medlem
Citat:
Hur vet du han blev medvetslös av slaget? Och hur vet du thailändskan var turkens? Ser verkligen inte ut så på filmen.

Det är inte turkens flickvän.
Citera
2026-02-27, 21:20
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PovelSvammels
Vad yrar du om angående en dömd Norrmann?
Att det skulle ha hänt eller att något fyllo berättat det för dig?

Angående att man får fängelse om man slängt en fimp på gatan i Singapore
är lika mycket hittepå/skröna.
Man får betala böter om man blir påkommen...

https://www.goabroad.com/articles/study-abroad/singapore-laws-to-know-before-you-go

Section 21(1)(c) of the EPHA outlines high-rise littering penalties in Singapore. These include:

First Offence: A fine of up to $2,000.
Second Offence: A fine of up to $4,000
Third and Subsequent Offences: A fine of up to $10,000.

https://www.lowlaw.com.sg/high-rise-littering-penalties-under-singapore-law/
https://yle.fi/a/7-960949

suck det är ganska känt.

Du har inte varit utomlands så mycket va? Det finns ganska många länder där nedskräpning tex kasta en fimp kan få allvarliga rättsliga påföljder, men det är ju svårt veta då man inte varit utanför kommunen.
Senast redigerad av Blessed81 2026-02-27 kl. 21:27.
Citera
2026-02-27, 21:21
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Det är inte turkens flickvän.
Det sa jag inte heller, jag ifrågasätter skribentens påstående om det, om du kollar igen.
Citera
2026-02-27, 21:25
Medlem
Citat:
Det sa jag inte heller, jag ifrågasätter skribentens påstående om det, om du kollar igen.

Förstår, det är bara så många andra som läser som blir förvirrade och det blir trådsanningar.

Här är videon igen

https://www.youtube.com/watch?v=Xz4CEF8k1RY

Vid 1:20-1:25 säger journalisten att kvinnan var med 58-åringen.
Citera
2026-02-27, 21:26
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Det ser inte ut som något hårt slag, lite svårt att se faktiskt eftersom kameran är på fel sida för att visa exakt var slaget tar, men sedan sekunden därefter är det uppenbart att slaget är tillräckligt hårt för att offret ska tappa medvetandet eller i vart fall förmågan att parera fallet, han faller helt handlöst. Jag misstänker att han är medvetslös redan direkt där vid slaget. Det tyder på att det både fanns kraft och precision i slaget, dvs ett karateslag som var förödande för offret.

Själva dödsorsaken borde vara att han slår i huvudet i marken, det är ju en medvetslös man som landar där. Finns ingen kroppsrörelse som försöker att parera fallet som man skulle se i normala fall.

Avsikten var inte att döda, men det här är ändå inte något nytt. Jag har sett många fall förut där någon dött i fallet för de får ett så hårt slag. Även träffat en helt förlamad man som råkat ut för precis samma och föll så att han bröt nacken.

Många verkar gissa på att han får ett par års fängelse för dråp. Frågan är dock om förövaren med sin bakgrund kommer ut från fängelset, det är ett stort ansvar för myndigheterna att garantera att förövaren inte skadar fler människor. Troligen utvisar Thailand honom direkt efter han har gjort klart sitt fängelsestraff och då hamnar han här i Sverige eller i Turkiet igen och vi får sedan läsa att han skadat fler människor. Helt tydligt ingen som helst respekt för andra människor, våldsam och har svårt att behärska sig. Kanske får det tufft i fängelset där de inte kommer tolerera sådant beteende. Han får det helt klart jobbigare än i Sverige där han nog kände att han bodde på fint hotell, med all service etc.
Har du verkligen sett så många människor få ett slag och dö av fallet? Hur många då?
Citera
2026-02-27, 21:29
Medlem
Citat:
Har du verkligen sett så många människor få ett slag och dö av fallet? Hur många då?

Videos.. inte i verkligheten. Det finns tusentals videos från övervakningskameror och dylikt, även om jag inte kollat alla..

Men det enda du behöver förstå är att det är vanligt att folk får ett slag och sedan faller illa och skadas/dör, det är ingen bra idé att slå andra människor sådär. Det är inte som på hollywoodfilmer där de kan ta emot hur många slag som helst och sedan direkt efter tar en öl.
Citera
2026-02-27, 21:31
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Det syns att britten är helt borta redan under fallet.

The video shows a woman - apparently the attacker's girlfriend - attempt to intervene to stop the fight, but the man seemed to ignore her protests as he delivered a powerful blow using the underside of his hand to the British man's head.

The holidaymaker, who also had Australian nationality, was instantly knocked out by the brutal strike, his head whipping to the side and his sunglasses flying as he collapsed unconscious on the street.

The attacker and his girlfriend seem to have fled before an ambulance arrived at the scene and medics administered first aid to the victim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in