Köper du det på fysisk kopia, dvs skiva? Eller köper du det på Steam eller liknande? För om det är det sistnämnda så köper du inte spelet. Du betalar för en licens att få lov att spela spelet. Detta kan komma att ändras i framtiden så att du inte längre har spelet eller kan spela det.
Finns det någon anledning att du inte vill spela 1:an först?
Köper du det på fysisk kopia, dvs skiva? Eller köper du det på Steam eller liknande? För om det är det sistnämnda så köper du inte spelet. Du betalar för en licens att få lov att spela spelet. Detta kan komma att ändras i framtiden så att du inte längre har spelet eller kan spela det.
Finns det någon anledning att du inte vill spela 1:an först?
Riktigt bra spel, du kan spela det utan att ha spelat ettan. Storyn blir lite mer intressant, men du får en sammanfattning av det som är viktigt från första spelet.
Bra story, intressanta karaktärer och ett unikt stridssystem. Att utforska världen känns lite som att utforska en Bethesda karta. Ett av mina bästa spelminnen har jag från just KCD2.
Måste säga att detta spel var jättetråkigt - det finns inga fordon förutom långsamma hästar, grafiken är kass och det finns inga element av fantasy. Kartan är rätt liten och enformig, kullar och småskogar i upprepande format. Du blir jagad om du så mycket som snor en bit bröd. Det finns inga safehouses för spelaren. Ångrar själv jag köpte detta spel d det var rätt tråkigt.
Tycker du om RPG, utforska en helt ny värld med en bra story där dina val påverkar spelets gång så JA.
Har du spelat Fallout, Red Dead, Skyrim, Oblivion, Witcher? Om du gillade dessa så spela KDC1 med alla DLC och sen spela KDC2.
KDC2 är bättre, så skulle du välja att spela tvåan först skulle du känna dig besviken att spela ettan i efterhand.
KDC1 är väldigt bra!
Jag vet inte men uppföljare brukar ju oftast ha koppling till föregångaren så det vore ju rent dumt att hoppa på tvåan om man inte spelat 1:an först.
okej, då "köper" du inte spelet.
Tror detta är ett bra spel, men kommer förmodligen bli uttråkad. Jag vill gilla bra rpg, men är nog helt enkelt för otålig. Det slöaste jag orkar spela är metal gear solid och tom i det önskar jag att jag kunde spela som i Doom 2016.
Tror detta är ett bra spel, men kommer förmodligen bli uttråkad. Jag vill gilla bra rpg, men är nog helt enkelt för otålig. Det slöaste jag orkar spela är metal gear solid och tom i det önskar jag att jag kunde spela som i Doom 2016.
Man måste inte ha spelat ettan men tycker absolut du ska satsa på att köpa båda. Köp inte dlc:erna till ettan för de var faktiskt rätt kassa. Tvåans dlc:er har jag inte testat så där har jag inget att säga.
Straxt innan släppet av tvåan så var ettan gratis men tror inte det kostar multum nu heller.
Köp båda och njut av ett par hundra timmar härligt spelande med bra story.
Hmm, metal gear, Doom, Halo, max payne, banjo kazooie :P, goldeneye, timesplitters och en del andra.
Vill egentligen spela spel med mer dialog, men brukar bli uttråkad om det är för mycket småpill.
Ja, du kan köra den utan att ha kört 2an. Man får en bra introduktion, och karaktäerna förklarar på ett bra sätt vad som händer och har hänt.
Bra combat, bra story, choices matters, både humor och drama. Vill du spela en elak fan kan du göra det, vill du vara en hederlig kristen kan du göra det.