2026-02-27, 18:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Som Chrippa då. Han borde ju då med din logik få ett strängare straff? Samt att han är den som är huvudbrottslingen, t o m Linneas advokat skyllde ju på honom.

Du kan liksom inte jämföra Chrippas påföljd med de andras.

De mest jämförbara är Julia och Linneas. Och då spelar det roll att Julia tvättat mycket högre summor än Linnea och dessutom är tidigare dömd.
Citera
2026-02-27, 18:38
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs

De mest jämförbara är Julia och Linneas. Och då spelar det roll att Julia tvättat mycket högre summor än Linnea och dessutom är tidigare dömd.

Du tycker alltså att lillkukskräftan ska ha strängare straff som återkallar i brott.
Citera
2026-02-27, 18:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DiViNE
Du tycker alltså att lillkukskräftan ska ha strängare straff som återkallar i brott.

Återkallar i brott?

Skriv så man förstår. Dessutom skrev jag om Julia och Linneas påföljder.
Citera
2026-02-27, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiViNE

Det kan han gott få. Även lilla frun och lilla papsen, kan få se hur insidan ser ut en sväng.
Citera
2026-02-27, 18:47
Medlem
Treschows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Han blev kvar i häktet. Så du ska snart se att de blir skärpning
Det betyder ingenting för påföljden. Hovrätten kan likväl bara fastställa tingsrättens dom, bara att han förblir häktad i väntan på att han börjar avtjäna straffet på anstalt.
Citera
2026-02-27, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs

Undrar hur mkt pengar Linnea skulle ha hunnit med att tvätta om hon varit tillsammans med Chrippa lika länge som Julia, innan Chrippa åkte fast....?
Citera
2026-02-27, 19:01
Medlem
Tarmstuvnings avatar
13 Mars kommer domen
&
13 Mars fyller han år..

Isn't it ironic, don't you think?
Citera
2026-02-27, 19:07
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Linnea är väldigt tyst på Snapchat idag, hon la upp inlägg som hon snabbt tog bort. Det stod typ, Ja mår bra. Mer hann jag inte se.
Hon har kanske åkt till Malmö.

Hon har babblat om hur mycket roliga och viktiga möten hon varit på hela veckan och sagt stt hon ska berätta allt efter torsdag men SOM VANLIGT är det en jävla nothing burger och radiotystnad. Så jävla pinsam brud, vem försöker hon impa på???
Citera
2026-02-27, 19:10
Avstängd
Citat:
Undrar hur mkt pengar Linnea skulle ha hunnit med att tvätta om hon varit tillsammans med Chrippa lika länge som Julia, innan Chrippa åkte fast....?

Jadu, det går inte att sia om.
Citera
2026-02-27, 19:10
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:

Jag tror att Hanna ser precis som andra med hjärna att Linneas inblandning är en helt annan än Julias. Julia har varit naiv och korkad (bless her heart) och gjort som Kräftan ville för hon älskade honom. Linnea å andra sidan är högst delaktig med att leka hjärna i det hela samt hjälpa han att försöka få fram folk som kan hjälpa dom osv. Hade inte kräftan och lilla frun stoppats hade dom kört ännu hårdare. Tror jag iallafall 🤷🏻‍♀️
Senast redigerad av Nejellerva 2026-02-27 kl. 19:12.
Citera
2026-02-27, 19:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Jag tror att Hanna ser precis som andra att Linneas inblandning är en helt annan än Julias. Julia har varit naiv och korkad (bless her heart) och gjort som Kräftan ville för hon älskade honom. Linnea å andra sidan är högst delaktig med att leka hjärna i det hela samt hjälpa han att försöka få fram folk som kan hjälpa dom osv. Hade inte kräftan och lilla frun stoppats hade dom kört ännu hårdare. Tror jag iallafall 🤷🏻‍♀️

Hanna har bedömt att Julias inblandning var värre än Linneas. Det var därför hon yrkade på strängare straff för Julia.

Är du glömsk?
Citera
2026-02-27, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
13 Mars kommer domen
&
13 Mars fyller han år..

Isn't it ironic, don't you think?

det är alldeles perfekt tycker jag. och efter hans nivå så har han ju kritor och målarbok nu med. han får snart träna på blå kloss i blå låda med. alla steg tas efter hans förmåga märker vi. när dom slänger in en bok till andra så får han kritor och målarbok från besöksrummet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in