Citat:
Ursprungligen postat av
N.A.Palm
Du tänker så här då: Terje har valt att köra E4 och övernattar i Täby. När han är redo för avfärd hör han i radio att det är ansträngd trafik på E4:an så han fortsätter upp mot Hallstavik /Grisslehamn istället. Där händer något/han drabbas av något som gör att han tappar fokus, vänder söderut och börjar sin dagslånga irrfärd i Stockholmsområdet?
Om han börjat dagen med att undvika Stockholm/E4 på grund av varning om trafikkaos är det inte så troligt att han sedan klartänkt och frivilligt ger sig av söderut igen, för en heldag mitt inne i smeten, utan det sker förmodligen antingen på grund av förvirring eller tvång.
En fullt rimlig teori som faktiskt bygger på bekräftade fakta och inte enbart på spekulationer.
Inledningen till Terjes försvinnande sker inte före Grums utan snarare i Hallstavik? Jag köper den teorin.
Ja frågan är varför Terje vänder söderut vid Grisslehamn.
Det är troligt att han undvek E4 på grund av trafiken, eller vädret, eller en kombination.
Det kanske blev dåligt väder även runtom Gävle så det knappt var någon mening att fortsätta??
Att han svänger av i Grisslehamn kan ju vara för att köpa något annat äta eller så, men vad fasiken händer där. Han har ju uppenbarligen inte fått något samtal som kan registreras och härledas varför han vänder tillbaka mot Stockholm.
Vad jag förstår gör Terje en del saker som var utanför hans comfort zone sista dagen.
Som att köra genom Muskö tunneln, som att äta på McDonalds, som att gå på cafe ensam.
Enligt Terjes granne skulle han aldrig kört genom Muskö tunneln.