2026-02-27, 17:28
Avslutad
Om flera elever planerat att misshandla en annan elev under en längre tid och utför en misshandeln i skolan idag. Massor utav vittnen, både lärare och elever. Borde händelsen inte anmälas till Polisen eftersom en yngre elev blev ordentligt misshandlad. Eller är det lärarens ansvar att reda ut situationen?
Citera
2026-02-27, 19:50
Medlem
Actionables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WStahl
Om flera elever planerat att misshandla en annan elev under en längre tid och utför en misshandeln i skolan idag. Massor utav vittnen, både lärare och elever. Borde händelsen inte anmälas till Polisen eftersom en yngre elev blev ordentligt misshandlad. Eller är det lärarens ansvar att reda ut situationen?
Det är klart det måste anmälas, det kan du ju själv göra om du vet något om saken?

Skolor är tyvärr rädda som fan att anmäla saker, dom lider av en svårbegriplig sjuka av att vilja framstå som att inga problem finns och tror att dom inte får berätta nånting för någon när något hänt, allra minst polisen eller socialen.
Citera
2026-03-01, 14:44
Avslutad
Jag är lärare på Geneskolan. Rektor har flyttat det till sportlovet, med kontakt med föräldrar till händelsen. Vad har jag för ansvar
Citera
2026-03-04, 16:45
Medlem
När skedde den misshandeln?
Har de inte gjorts någon polisanmälan på det som inträffat ?
Citera
2026-03-04, 17:25
Medlem
[quote=WStahl|94425835]
Jag är lärare på Geneskolan. Rektor har flyttat det till sportlovet, med kontakt med föräldrar till händelsen. Vad har jag

Vad var de som skedde under misshandeln? Var rektorn i kontakt med föräldrar till dem som utförde misshandeln ?
Citera
2026-03-04, 18:01
Medlem
Misshandeln verkar vara några nior som gett sig på en kille årskurs 8 efter att han slängt käft
Citera
2026-03-04, 19:23
Medlem
Vespuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WStahl
Jag är lärare på Geneskolan. Rektor har flyttat det till sportlovet, med kontakt med föräldrar till händelsen. Vad har jag för ansvar

Om du är lärare ska du veta vad du har för ansvar. Fick du lära dig på utbildningen att du skulle starta en tråd på Flashback om dina elever misshandlar varandra?
Citera
2026-03-04, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespucci
Om du är lärare ska du veta vad du har för ansvar. Fick du lära dig på utbildningen att du skulle starta en tråd på Flashback om dina elever misshandlar varandra?

Ytterst märkligt håller jag med om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in