2026-02-27, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ojah
Jag har fått en känsla om att C kommer dumpa L när rättsprocessen är över, jag kan ha fel men jag kan även ha rätt, ska bli spännande och se hur detta slutar …

Det vågar han nog inte. Men till och med Jacke hoppas nog på det.
Citera
2026-02-27, 16:10
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Jag har fått en känsla om att C kommer dumpa L när rättsprocessen är över, jag kan ha fel men jag kan även ha rätt, ska bli spännande och se hur detta slutar …

Tror inte jag. I hans sk brev.. För det första - Han skriver snyftbrev till Aftonbladet
.. bara det.. 🤔
För det andra.. Han saknar Frun och familjen. Ja familjen är ju då Mamma, Pappa, Jacke
.. dottern klämmer han in på slutet. 🤔

Jag är själv Mamma. Det är barnen man saknar mest.
Tydligen inte 🤔
Något stämmer inte här.
Citera
2026-02-27, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Tror inte jag. I hans sk brev.. För det första - Han skriver snyftbrev till Aftonbladet
.. bara det.. 🤔
För det andra.. Han saknar Frun och familjen. Ja familjen är ju då Mamma, Pappa, Jacke

Tydligen inte 🤔
Något stämmer inte här.

Han vet att Linnea skulle bli alldeles för svartsjuk om han prioriterade dottern. Där av hamnade hon bland de sista.
Senast redigerad av Boxnytt 2026-02-27 kl. 16:31.
Citera
2026-02-27, 16:24
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Han vet att Linnea skulle bli alldeles för svartsjuk och han prioriterade dottern. Där av hamnade hon bland de sista.

Mm och då tro att han skulle lämna Linnea.. Nej,finns inte på kartan.
Han är inte normalt funtad. Det är något allvarligt fel i huvudet där.
Citera
2026-02-27, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Hur vet vi det? Berätta mer! Känns som det krävs en del för att bli av med ett samarbete gällande en utländsk sida med kläder som absolut skriker budget. Men det ska väl vara hon till det 😂

Var det på tiktok hon hade samarbete? Det är ju inte så smart att göra sin tiktoksida privat då. Företaget vill ju att man ska nå ut till så många man kan, inte bara följare
Citera
2026-02-27, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
.. bara det.. 🤔

Tydligen inte 🤔
Något stämmer inte här.

Ja men jag tänker att han håller sig på god fot med henne tills rättsprocessen är avslutad helt
Citera
2026-02-27, 17:12
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är ju precis det jag skrivit.
Linnea överklagar/svara på åklagarens överklagan - hon överklagar inte själv i första ledet.
Chrippa däremot överklagade själv och åklagaren svarar med egen överklagan som svar på den.
Det är så det går till.
Alltså överklagade inte Linnea - utan hon har svarat på åklagarens överklagan.

Du kanske ska lära dig att läsa.

Hade åklagaren inte överklagat så hade inte Linnea kunnat överklaga den 12:e eftersom standarden för överklagan är tre veckor, dvs fram till den 9:e januari.
Eftersom åklagaren överklagade fick Linnea ytterligare en vecka på sig att svara på det.

Du har fel, att Linnea kunde överklaga trots tiden gått ut var pga att hon hade en helt ny advokat som sökte anstånd för att hinna läsa in sig på fallet.
Citera
2026-02-27, 17:14
Medlem
Citat:
Ja men jag tänker att han håller sig på god fot med henne tills rättsprocessen är avslutad helt

Då får nan väl verkligen inte hoppas att det blir barn då
Citera
2026-02-27, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Du har fel, att Linnea kunde överklaga trots tiden gått ut var pga att hon hade en helt ny advokat som sökte anstånd för att hinna läsa in sig på fallet.

Du har självfallet rätt. Åklagaren svarade i en skrivelse på Linneas överklagan, precis som hon svarade på crirstophers:
Göta HR B 66-26 Aktbil 67, Svarsskrivelse angående överklagan
https://ibb.co/8DHC4D1R

Detsamma behövde hon inte göra i Thomas fall eftersom han inte överklagade.
Citera
2026-02-27, 18:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Återigen så spelar det ingen roll. Åklagaren överklagade först - och eftersom åklagaren överklagade så sent så hade Linnea en vecka till på sig att anslutningsöverklaga.

Åklagaren var den som överklagade först - Linnea svarade.
Citera
2026-02-27, 18:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Du har självfallet rätt. Åklagaren svarade i en skrivelse på Linneas överklagan, precis som hon svarade på crirstophers:
Göta HR B 66-26 Aktbil 67, Svarsskrivelse angående överklagan
https://ibb.co/8DHC4D1R

Detsamma behövde hon inte göra i Thomas fall eftersom han inte överklagade.
Det är en del i processen att åklagaren bestrider den andra partens yrkanden - i synnerhet när åklagaren själv överklagat och vill ha skärpt straff.

Vad skulle Thomas överklaga menar du? Att han blev frikänd?
Citera
2026-02-27, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Man hoppas ju at Tomas och t Linneas påföljder blir lindrigare än Julias med tanke på att Julia begått ett värre brott.

Julia är dessutom en återfallsförbrytare.

Som Chrippa då. Han borde ju då med din logik få ett strängare straff? Samt att han är den som är huvudbrottslingen, t o m Linneas advokat skyllde ju på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in