2026-02-25, 07:10
Medlem
Själv har jag gått över från Chatgpt till Copilot för random eftersom den är snabbare. För kodning använder jag chatgpt eftersom jag kört in mig på den. Händer att jag använder gemini och grok, om jag vill ha lite olika vyer t.ex. politiskt eller filosofiskt

Vad kör ni?
Citera
2026-02-25, 07:14
Medlem
RadioaktivPotatiss avatar
Använder Copilot för kod.

Gemini använder jag för att ha någon att prata med ibland.
Citera
2026-02-25, 07:54
Medlem
Har just börjat använda AI mer aktivt än tidigare.

Bildgenerering: Stable Diffusion
Lokal LLM: Olika i programmet LM Studio
"Vanlig LLM": Chat GPT
Skapa musik: Suno
Agent: OpenClaw

Ska försöka installera en lokal AI såsom lokal LLM som ska kunna ersätta Suno och se vad den kan göra.

Men måste säga att jag är rätt imponerad av vart AI är idag och det är det sämsta vi kommer ha.
Citera
2026-02-25, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villnihaflum
Har just börjat använda AI mer aktivt än tidigare.

Bildgenerering: Stable Diffusion
Lokal LLM: Olika i programmet LM Studio
"Vanlig LLM": Chat GPT
Skapa musik: Suno
Agent: OpenClaw

Ska försöka installera en lokal AI såsom lokal LLM som ska kunna ersätta Suno och se vad den kan göra.

Men måste säga att jag är rätt imponerad av vart AI är idag och det är det sämsta vi kommer ha.
Gemini för kodning.
ChatGPT och Gemini för bla bedöma blocket annonser.
Egen AI rig och Ollama för experiment
Citera
2026-02-25, 08:47
Medlem
Jag har använt Codex i VS code förrut. Men använder Claude i VS code nu. Den är mycket bättre än Codex.
Citera
2026-02-25, 10:34
Medlem
Chatgbt för kodning och sportbetting.
Grok: bilder
Citera
2026-02-26, 09:59
Medlem
moohs avatar
Jag har bara gratisversionen av ChatGPT men en av arbetsgivaren betald version av CoPilot. Använder mig dock mest av ChatGPT utan annan anledning än av gammal vana.

Jag har sett många förespråka Claude som assistent just för programmering i PHP och Javascript men har inte provat den än. Frågade ChatGPT om Claude varpå ChatGPT gör en AI-harkling och spottar ur sig en lista på fem-sex punkter där båda är nästan lika bra på allt, men ChatGPT påstår själv att den är vassare än Claude på 3 saker, lika bra på nån sak och något sämre än Claude på nån sak. Vet inte hur mycket ChatGPT håller tillbaka/ljuger/hittar på men å andra sidan så ska ju inte LLMs ljuga (enligt uppgift) :P
Citera
2026-02-27, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironmanfist
Chatgbt för kodning och sportbetting.
Grok: bilder
Instämmer, Grok gör bäst bilder f.n.
Citera
2026-02-27, 13:00
Medlem
Vilken AI? Märklig användning av svenska språket. Finns inget som heter en AI. Det du förmodligen syftar på är sk chatbotar som använder sig av AI (Artificiell intelligens).
Citera
2026-02-27, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Vilken AI? Märklig användning av svenska språket. Finns inget som heter en AI. Det du förmodligen syftar på är sk chatbotar som använder sig av AI (Artificiell intelligens).
Det är fortfarande AI som gäller i Sverige. Man säger ju inte "artificiell intelligens" på svenska om man pratar med folk. Hur menar du? Säger man Ai då fattar ju alla. Inte så komplicerat.
Citera
2026-02-27, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironmanfist
Det är fortfarande AI som gäller i Sverige. Man säger ju inte "artificiell intelligens" på svenska om man pratar med folk. Hur menar du? Säger man Ai då fattar ju alla. Inte så komplicerat.

Läsförståelse är tydligen inte din bästa gren.
Citera
2026-02-27, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Läsförståelse är tydligen inte din bästa gren.

Du var du som börja jiddra. Men okej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in