2026-02-27, 11:02
Avstängd
Hade det inte varit för den massiva propagandan i Väst om att "ryssarna tänker erövra Europa" hade vi inte varit villiga att ösa 200 miljarder skattepengar på ett östeuropeiskt inbördeskrig.
Folk hade istället undrat varför vi inte hjälper till med dialog och fredsförhandlingar såsom vi alltid brukat göra i alla andra konflikter.
Engagemanget är inte starkt i Sverige - det räcker att kolla på Flashback. Det är alltid samma gamla konton som postar i Ukraina- och Rysslandforum.
Svenska folket i gemen är mer intresserade av sin egen vardag..
Citera
2026-02-27, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Hade det inte varit för den massiva propagandan i Väst om att "ryssarna tänker erövra Europa" hade vi inte varit villiga att ösa 200 miljarder skattepengar på ett östeuropeiskt inbördeskrig.
Folk hade istället undrat varför vi inte hjälper till med dialog och fredsförhandlingar såsom vi alltid brukat göra i alla andra konflikter.
Engagemanget är inte starkt i Sverige - det räcker att kolla på Flashback. Det är alltid samma gamla konton som postar i Ukraina- och Rysslandforum.

Nu har du visst "missförstått" verkligheten igen, men det är föga förvånande då fakta/sanningen/verkligheten inte är kompatibelt med din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig.

Svenskarna i gemen bryr sig om Ukraina, och allas rätt till fred, frihet och självbestämmande.

Vad gäller "östeuropeiskt inbördeskrig" så är Ukraina en suverän stat med internationellt erkända gränser, vilken är föremål för den psykotiske dvärgen i kremls invasion, ockupation, annektering och imperialistiska anfallskrig.

En myckenhet av elände HAR dessvärre ägt rum i östra Ukraina. Innan putain inledde sitt fullskaliga anfallskrig underblåste, och eskalerades hen "inbördeskriget" genom att "tillhandahålla" både krigsmateriel och trupp (inofficiellt, före feb 2022). Den "lilla detaljen" mörkas alltid av kreml, och av er som tillber den psykotiske dvärgen som huserar därstädes.

Känner du till MH17, vars passagerare och besättning mördades av putains lakejer när den sköts ned, med ryska vapen, transporterade till och från ryssland till "separatisterna"?

"The responsibility for investigation was delegated to the Dutch Safety Board (DSB) and the Dutch-led joint investigation team (JIT), who concluded that the airliner was downed by a Buk surface-to-air missile launched from pro-Russian separatist-controlled territory in Ukraine. According to the JIT, the Buk that was used originated from the 53rd Anti-Aircraft Missile Brigade of the Russian Federation and had been transported from Russia on the day of the crash, fired from a field in a rebel-controlled area and the launch system returned to Russia afterwards."
https://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_17

Den ryska terroristen, och f.d. putain sycophanten, Igor Girkin, har dömts för massmordet när MH17 sköts ned. Hen har även upplyst om följande:

"On 12 April 2014, Girkin led a fifty-strong unit of heavily-armed pro-Russian militants who captured the strategic town of Sloviansk in eastern Ukraine. They attacked and occupied the town's administration building, police station, and Security Service building, and set up roadblocks. The unit were mostly Russian Armed Forces 'volunteers' from Russian-occupied Crimea and wore no insignia. Girkin admitted that this action sparked the Donbas War. He said "I'm the one who pulled the trigger of war. If our unit hadn't crossed the border, everything would have fizzled out, like in [the Ukrainian city of] Kharkiv, like in Odessa"."

https://en.wikipedia.org/wiki/Igor_Girkin

Vad gäller "separatisterna" (i.e. putains lydiga kreatur) så är väl även det en intern angelägenhet för landet, och inte något som berättigar den psykotiske dvärgen i kremls anfallskrig mot landet och strävan att slakta dess befolkning?

Hundratusentals människor har de facto mördats (och hundratusentals ryssar dödats) som en direkt följd av putains fäbless för att att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer, eller hur? Hen "kvalificerar" sig som en av historiens värsta massmördare, eller hur? Och allt för att hen skall tillfredsställa sina perversa ambitioner, och uppnå sin "vision" om att "återupprätta" den ondskans imperium hen är en produkt av. Du vet väl att hen anser att sovjetunionens oundvikliga sammanbrott var tjugonde århundradets största geopolitiska katastrof? Varför understödjer du en massmördare tillika psykopat?
Citera
2026-02-27, 13:10
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Flashback är knappast representativt för det svenska folket i en massa avseenden. Bl a just i att ni vatniks öht har en talan här med er propaganda direkt från den ryzka diktatorn.
Citera
2026-02-28, 12:59
Medlem
DeekinTTs avatar
Ingen bryr sig Ukraina eller speciellt ukrainare.

Det är xenorasistiska hatet mot ryssar och Ryssland som driver dem.

Så länge som ukrainare slåss mot ryssar och dödar varandra så är det en vinst för väst.

De kommer stödja det till sista ukrainaren.
Citera
2026-02-28, 15:54
Medlem
searchfunctions avatar
Klart man inte orkar tänka på konflikten 24 timmar om dagen. Du kanske har sett någon film som handlar om krig som ändå porträtterar soldater som gör annat än krigar. De kanske visas ligga i gräset och prata om byn de är ifrån. Inte ens soldater tänker på krig 24 timmar om dygnet.
Ju närmare, desto mer tänker man på det såklart. Själv spenderar jag väl kanske 30 minuter om dagen med tankar åt Ukrainare.

Även om man inte orkar med konflikten så kan man ju spendera 5 minuter om dagen att se vad som sker. Och kanske skicka en slant till någon pro-Ukrainsk organisation, det hjälper tydligen rätt bra med fler drönare som flyger in i zombierna.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
vi kan stötta humanitärt. Men detta blanda sig i kriget och skicka vapen bara förvärrar lidandet.
Intressant.
Själv tror jag att det humanitära lindandet minskar mer om vi skickar vapen så att de ordenkligt kan försvara sig, snarare än enbart humanitär stöttning.
Citera
2026-02-28, 19:30
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Hur nära får den ryska gränsen vara mot Sverige innan du börjar bry dig?

Är det ok om Finland blir ryskt också?

Sitter du i soffan och tittar på Let's Dance och äter chips då också?
Tror du dom visar Lets Dance på rysk TV?
Citera
2026-02-28, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Ingen bryr sig Ukraina eller speciellt ukrainare.

Det är xenorasistiska hatet mot ryssar och Ryssland som driver dem.

Så länge som ukrainare slåss mot ryssar och dödar varandra så är det en vinst för väst.

De kommer stödja det till sista ukrainaren.

Bra. Då har du förstått och kan sluta tjata
Du vet att det föds fler ulrainare per dag än som dör i kriget?
Citera
2026-02-28, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Vem bryr sig om kriget i Ukraina?

Jag tycker vi människor är dubbelmoraliska.

Hur mkt bryr vi oss om kriget i Ukraina?

Om vi bryr oss för mycket.
Är det inte så median har en hållhake på oss?

Är det inte median som får oss att bry oss mer än vad vi ska bry oss?

Mitt liv fortsätter.
Ibland skiter jag i hur många som dör i Ukraina.

Jag måste fortsätta leva mitt liv.
Jag måste fortsätta le. Även om jag inte gör det mkt.

Hur ser ni på det?
Är ni bara godtrogna människor?

Eller förtränger ni också vad som sker i Ukraina för att kunna fortsätta leva era liv?

Hur mycket påverkar Ukraina kriget våra liv egentligen?
Riktiga europer bryr sig om Ukraina.
Citera
2026-02-28, 19:41
Medlem
SpaceGayAndSunshines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Vem bryr sig om kriget i Ukraina?

Jag tycker vi människor är dubbelmoraliska.

Hur mkt bryr vi oss om kriget i Ukraina?

Om vi bryr oss för mycket.
Är det inte så median har en hållhake på oss?

Är det inte median som får oss att bry oss mer än vad vi ska bry oss?

Mitt liv fortsätter.
Ibland skiter jag i hur många som dör i Ukraina.

Jag måste fortsätta leva mitt liv.
Jag måste fortsätta le. Även om jag inte gör det mkt.

Hur ser ni på det?
Är ni bara godtrogna människor?

Eller förtränger ni också vad som sker i Ukraina för att kunna fortsätta leva era liv?

Hur mycket påverkar Ukraina kriget våra liv egentligen?

Hur mycket tror du Ukraina bryr sig om oss?
Citera
2026-02-28, 19:41
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Tror du dom visar Lets Dance på rysk TV?

Tror inte riktigt du förstod ironin. Hur nära kan Ryssland närma sig innan svenne banan lyfter arslet från tv-soffan och börjar oja sig? Dvs slutar att äta chips och stirra på Let's Dance.

Är det ok om Finland och Polen faller och Norge tex?

När anser svenne banan att det är dags att göra något åt ryssen?
Citera
2026-02-28, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Flytta till ditt älskade USSR. Ingen vill ha en idiot som dig här.
Tror du har skickat din kommentar åt helsike fel håll
Citera
2026-02-28, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched
Det var en förolämpning och inget argument. Ifall du inte kan skilja mellan dom två i en ganska uppenbar mening att det var en förolämpning och peka ut judiskt beteende, ja - då kanske man ska lära sig läsa och tolka det svenska språket korrekt än att desperat greppa efter halmgubbar.

Sluta upp med judisk retorik, du vinner inget på det.
Är su så pantad att dina ambivalenta plattityder inte är så tydliga som du själv tror så får du nog börja om med ABC-boken som du inte verkar ha lyckats traggla dig igenom ännu. Ta hjälp av mamma så ska nog även du lyckas med något öht i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in