2026-02-27, 01:42
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Kan tänka mig ett mirakel som alla inkl en själv kan se tydligt och som absolut inte kan vara skapat av människor. T.ex en gigantisk graffitti på månen som syns från jorden, där det står God med ett kors eller hjärta. Varför kan inte din Gud fixa det? Om han kan skapa solsystem borde han kunna skapa lite graffitti. Då skulle väl nästan alla börja tro och det är ju det han vill? Men han kan inte det, eftersom han inte existerar.

Detta skulle iofs inte vara ett definitivt bevis men om vi inte har upptäckt några rymdskepp skulle jag nog ändå luta mot att det kanske finns en Gud ändå. Och då är jag ändå en ganska hard core ateist.
https://www.youtube.com/watch?v=bo6UKQEC0T0
https://www.divinemysteries.info/our-lady-of-light-zeitoun-egypt-1968-1971/
Our lady of zeitoun.

Detta låter precis som vad du beskriver. Flera hundratusen till flera miljoner människor såg en uppenbarelse av heliga maria som gick omkring och sträckte ut handen, släppte ut duvor m.m.
Uppenbarelserna hände från och till under flera år.
Media var där och tog bilder, till och med presidenten såg. Regeringen gjorde en utredning och hittade ingen naturlig förklaring efter flera månader, de försökte allt, stängde av strömmen till halva staden.
Blinda blev botade, döva fick tillbaka sin hörsel.

Tror du nu?
Citera
2026-02-27, 01:51
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Och då är jag ändå en ganska hard core ateist.
Jag är en hardcore kristen, 99.8% säker på att gud finns.
Citera
2026-02-27, 04:05
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Kan tänka mig ett mirakel som alla inkl en själv kan se tydligt och som absolut inte kan vara skapat av människor. T.ex en gigantisk graffitti på månen som syns från jorden, där det står God med ett kors eller hjärta. Varför kan inte din Gud fixa det? Om han kan skapa solsystem borde han kunna skapa lite graffitti. Då skulle väl nästan alla börja tro och det är ju det han vill? Men han kan inte det, eftersom han inte existerar.

Detta skulle iofs inte vara ett definitivt bevis men om vi inte har upptäckt några rymdskepp skulle jag nog ändå luta mot att det kanske finns en Gud ändå. Och då är jag ändå en ganska hard core ateist.
Vilken Gud skulle finnas för att någon ordnar ett gigantiskt tecken på månen? Jesus himmelske fader vill att vi ska lyssna till Jesus budskap inte att vi ska bli övertygade om att någon kan göra stora tecken.
Citera
2026-02-27, 07:38
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
https://www.youtube.com/watch?v=bo6UKQEC0T0
https://www.divinemysteries.info/our-lady-of-light-zeitoun-egypt-1968-1971/
Our lady of zeitoun.

Detta låter precis som vad du beskriver. Flera hundratusen till flera miljoner människor såg en uppenbarelse av heliga maria som gick omkring och sträckte ut handen, släppte ut duvor m.m.
Uppenbarelserna hände från och till under flera år.
Media var där och tog bilder, till och med presidenten såg. Regeringen gjorde en utredning och hittade ingen naturlig förklaring efter flera månader, de försökte allt, stängde av strömmen till halva staden.
Blinda blev botade, döva fick tillbaka sin hörsel.

Tror du nu?
Nej, det där ser ut som en bluff. Jag ser elektriskt ljus. Det är ju inte något övernaturligt. Och även om detta hade varit något mystiskt och oförklarligt kan man tänka sig flera andra förklaringar än "Gud". Så nej, tecknen måste vara något mycket tydligare, och något som jag själv kan bevittna. Berättelser och några gryniga foton duger inte.
Citera
2026-02-27, 07:38
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Jag är en hardcore kristen, 99.8% säker på att gud finns.
Jag är 100% säker på att Gud inte finns.
Citera
2026-02-27, 07:42
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Nej, det där ser ut som en bluff. Jag ser elektriskt ljus. Det är ju inte något övernaturligt. Och även om detta hade varit något mystiskt och oförklarligt kan man tänka sig flera andra förklaringar än "Gud". Så nej, tecknen måste vara något mycket tydligare, och något som jag själv kan bevittna. Berättelser och några gryniga foton duger inte.
Vad tror du hände då?
Citera
2026-02-27, 07:42
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Vilken Gud skulle finnas för att någon ordnar ett gigantiskt tecken på månen? Jesus himmelske fader vill att vi ska lyssna till Jesus budskap inte att vi ska bli övertygade om att någon kan göra stora tecken.
Ett tydligt bevis för gud (eller guds son), skulle onekligen skapa fler troende och därmed fler som följer budskapet. Så varför gör inte gud detta, om poängen är att vi människor ska bli följare? Det finns ingen som helst logik i din religion tyvärr.
Citera
2026-02-27, 07:43
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Vad tror du hände då?
Bluff, skrev jag ju. Det är den enklaste förklaringen till dylika fenomen. Ockhams rakkniv.
Citera
2026-02-27, 07:45
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Bluff, skrev jag ju. Det är den enklaste förklaringen till dylika fenomen. Ockhams rakkniv.
Kan du vara mer detaljerad? hur skapades bluffen?
Citera
2026-02-27, 07:46
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ett tydligt bevis för gud (eller guds son), skulle onekligen skapa fler troende och därmed fler som följer budskapet. Så varför gör inte gud detta, om poängen är att vi människor ska bli följare? Det finns ingen som helst logik i din religion tyvärr.
Jag gav dig ett exempel där flera miljoner såg bevis för gud och tog bilder, och du bryr dig inte. Många bryr sig bara inte oavsett vad för bevis dom får.
Citera
2026-02-27, 07:50
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Jag gav dig ett exempel där flera miljoner såg bevis för gud och tog bilder, och du bryr dig inte. Många bryr sig bara inte oavsett vad för bevis dom får.

Att otroligt många människor kan bli manipulerade eller lurade av bluffmakare finns det gott om exempel på. Eller anser du att det är bevisat att Hitler och Stalin hade rätt, eftersom miljontals tyckte det en gång i tiden?
Citera
2026-02-27, 07:51
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Så varför gör inte gud detta, om poängen är att vi människor ska bli följare?
Gud vill ha vänner, inte slavar. Han vill att vi ska söka upp honom, för att bli hans vänner. Därför är bevisen begränsade i skala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in